- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai – tarsi viešbučiai danguje, kuriuose galima patogiai įsitaisyti ir ilgos kelionės metu pažiūrėti kokį filmą ar klausytis muzikos. Galima naudotis ir telefonu, jei tik įjungsite reikiamą režimą, tačiau šalia reikia turėti ir USB laidą, kad galėtumėte įkrauti bateriją. Bet kas nutiktų, jei visi keleiviai imtų krautis savo telefonus ar planšetes? Ar lėktuvui pakaktų elektros energijos?
Nors pigių oro linijų lėktuvai dažnai vis dar neturi tokios galimybės, USB jungtys jau nebėra tokia retenybė. Jas dažnai turi kiekvienam keleiviui skirta pramogų sistema, sumontuota ant priešais esančios sėdynės atlošo galinės dalies. Taigi, galite be vargo įsikrauti savo išmanųjį telefoną. Dažnai lėktuvai taip pat turi ir „WiFi“– tuomet kelionės metu galima ir nemažai padirbėti. Bet juk šiais laikais telefonus turi visi – kas nutiks, jei keli šimtai keleivių ims naudotis lėktuvo elektros energijos sistema?
Elektros energiją lėktuvas gaminasi panašiai kaip jūsų automobilis – jis turi generatorius, kuriuos suka varikliai. Ant žemės naudojamas papildomas uodegoje sumontuotas variklis, o skrydžio metu – pagrindiniai. Lėktuvų elektros sistema yra labai pažangi ir saugi. Ji sureguliuota taip, kad visuomet patenkintų energijos poreikį. Kitaip tariant, jei elektros naudojama daugiau, generatoriai dirbs labiau. Jei dėl kokių nors priežasčių elektros poreikis viršytų galimybes, pirmiausia energijos netektų mažiausios svarbos sistemos, įskaitant ir keleivių pramogų centrus.
Tačiau taip tikrai nenutiks net jei visi keleiviai įkrovimui įjungs savo telefonus. „Airbus A330-300“ telpa maždaug 335 keleiviai. USB įkrovikliai naudoja 5 voltų įtampą, o srovė įprastai siekia vos 1 amperą. 335 telefonams įkrauti reikėtų 335 amperų srovės, ją padauginus iš 5 voltų įtampos gauname 1675 W galią. Tai – visai nedaug. Palyginimui, įprastas plaukų džiovintuvas dažnai yra maždaug 1500 W galios. Kitaip tariant, keli virduliai, naudojami jūsų kavai ir arbatai paruošti, naudoja daugiau elektros nei visi lėktuvo telefonai įkraunami vienu metu. Jokio pavojaus tikrai nekiltų, o jei dėl kokių nors priežasčių elektros sistema sutriktų, tai jūsų USB lizdas būtų pirmasis, kuriam būtų nutrauktas elektros tiekimas.
Na, o jei sugestų lėktuvo generatoriai, elektros galima pasigaminti ir kitais būdais. Visi didieji keleiviniai lėktuvai turi specialias turbinas, kurios gali būti nuleidžiamos po lėktuvu. Jų mentis suka oro srautas lėktuvui judant pirmyn. Sukuriamos elektros energijos pakanka tik pagrindinėms lėktuvo sistemoms maitinti, tačiau tai garantuoja, kad veiks avionikos prietaisai, reikalingi saugiam nusileidimui.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kodėl retas lietuvis pasinaudoja teise ištrinti duomenis apie save iš interneto?12
Internetas apie kiekvieną iš mūsų žino daug ir kone amžiams. Tačiau lietuviai teise ištrinti duomenis apie save iš interneto naudojasi bene rečiausiai Europoje. Tai atskleidžia naujausia asmeninių duomenų nutekėjimą stebinčios...
-
Įspėjamieji pranešimai telefone: kodėl gauna ne visi?9
Ne visi gyventojai gauna įspėjamuosius pranešimus. Net ir tada, kai jiems tai gali būti gyvybiškai svarbu – pavyzdžiui, kad netoliese dega daugiabutis, artėja orų stichija ar kokia nelaimė Astravo atominėje elektrinėje. Apie tai, k...
-
Astronomai atrado didžiausią juodąją skylę Paukščių take
Antradienį paskelbtame moksliniame darbe nurodoma, kad astronomai nustatė didžiausią ligi šiol atrastą juodąją skylę Paukščių take, kurios masė ura 33 kartų didesnė nei Saulės. ...
-
Išvyskite: kaip atrodė Saulės užtemimas iš kosmoso
Pirmadienį įvyko retas ir visiškas Saulės užtemimas, kuris praslinko per Šiaurės Ameriką. Mokslininkai sako, kad dėl šio užtemimo galės surinkti neįkainojamų duomenų apie daugelį dalykų – nuo saulės atmosferos iki keis...
-
Rusija jau antrą dieną iš eilės atšaukė raketos paleidimą16
Trečiadienį, jau antrą dieną iš eilės, Rusija paskutinę minutę atšaukė raketos paleidimą. Tai dar viena šalies kosmoso programos nesėkmė. ...
-
Būdamas 96-erių mirė Nobelio premijos laureatas britų fizikas P. Higgsas
Būdamas 96-erių mirė britų fizikas Peteris Higgsas (Piteris Higsas), laimėjęs Nobelio premiją už „dieviškosios dalelės“ – Higso bozono, paaiškinančios masės egzistavimą – atradimą, antradienį pranešė ...
-
Medikus keičia dirbtinis intelektas: užstrigus kamerai – gyvybę kainuojančios klaidos?2
Rastas receptas, kaip užpildyti trūkstamas medikų darbo vietas. Taivane žmonių gyvybes gelbėja bei sveikata rūpinasi robotai ir dirbtinis intelektas. Tačiau tokia technika kol kas visiškai pasitikėti negalima. Ji jau padarė gyvybę kainuojan...
-
„Tesla“ planuoja rugpjūtį pristatyti robotaksi1
Elonas Muskas (Ilonas Maskas) pranešė, kad jo kontroliuojama elektromobilių gamintoja „Tesla“ šią vasarą pristatys robotaksi, o ši žinia pasirodė tuo metu, kai savavaldžių transporto priemonių diegimas dėl saugumo pro...
-
Iš orbitinės stoties į Žemę sugrįžo amerikietė, baltarusė ir rusas6
Iš Tarptautinės kosminės stoties (TKS) į Žemę sugrįžo amerikiečių astronautė Loral O'Hara, baltarusė Marina Vasilevskaja ir rusų kosmonautas Olegas Novickis. Juos parskraidinusi „Sojuz“ kapsulė nusileido Kazachstano stepėje...
-
Kova su piratavimu Lietuvoje: ar pasiteisino įvestos baudos?4
Norintiems piratauti Lietuvoje tampa vis sunkiau. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) sako, kad pernai įvestos baudos pažeidėjus pamažu atbaido. ...