Kas jei pjaustydami daržoves netyčia perpjausite atomą?

Tikriausiai esate girdėję, kad atomo skilimas sukelia didžiulį energijos išlydį, kurį galima panaudoti taikiai arba kaip griaunančią jėgą. Tačiau juk viskas aplink mus susideda iš atomų. Kas jei vieną perpjausite, tarkim, smulkindami daržoves sriubai?

Iš tiesų šis klausimas greičiau kyla smalsiems vaikams nei suaugusiems. Mokykloje išmokstame, kad atomo skilimas išskiria energiją, kuri gali būti panaudota elektros gamybai arba atominėse bombose. Taip pat sužinome, kad viskas yra sudaryta iš atomų – jūsų baldai, jūsų maistas ir jūs pats. Tai kodėl negalima netyčia atomo perpjauti peiliu?

Norint perpjauti atomą, reikėtų labai aštraus peilio. Laboratorijose naudojami obsidiano skalpeliai yra vieni aštriausių ašmenų pasaulyje, tačiau ir jie nėra pakankamai aštrūs atomams pjaustyti. Taigi, aštriausias peilis jūsų virtuvėje maistą tik perskiria į vieną ir į kitą savo pusę pastumdamas jį sudarančias daleles.

Tačiau net jei kaip nors atomą perpjausite, nieko nenutiks. Daržoves daugiausiai sudaro anglies atomai, kurie padalinti neišskiria žymaus energijos kiekio. Tiksliau, daugiau energijos reikia norint jiems padalinti, nei gaunama mainais. Juk ne be reikalo branduolinėms reakcijoms naudojami sunkesni urano ar plutonio izotopai. Galiausiai, reikėtų nepamiršti, kad branduolinė reakcija yra grandininė – vieno atomo padalijimas turi išskirti tiek energijos, kad jos pakaktų ir kitų skilimui.

Taip pat reikėtų nepamiršti, kad atomai skyla ir patys savaime. Pavyzdžiui, natūraliai skyla radioaktyvaus kalio-40 izotopo atomai, kurių yra bananuose* ir kituose maisto produktuose. Taigi, įprastais virtuviniais įrankiais atomo neperskelsite ir branduolinės reakcijos tikrai nesukelsite.

* – Pagal bananuose esančio 40K izotopo skleidžiamą radiaciją netgi pavadintas neformalus gautos jonizuojančios radiacijos dozės vienetas – banano ekvivalentinė dozė – BED. Ji atitinka 0,1 µSv.

III-jo ir IV-jo Žemės ašies judėjimų atradėjas R.Zubinas

III-jo ir IV-jo Žemės ašies judėjimų atradėjas R.Zubinas  portretas
ŠIais metais šis sąmojis turėtų užimti 1-ją vietą! Juk kalbama apie ATOMĄ, kurį palietus gali įvykti ATOMINIS SPROGIMAS! Šaunuolis ARAS!

aras

aras portretas
Skaityk tol, kol suprasi. Arba kartok pradinių klasių mokslus.

na ir kas cia