- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bendrovės „Google“ sukurtas dirbtinis neuroninis tinklas „AlphaGo“ antradienį nugalėjo geriausią pasaulyje senovinio kinų stalo žaidimo go žaidėją ir dar kartą patvirtino, kad jau atėjo naujos klasės dirbtinio intelekto laikai.
„AlphaGo“ sužaidė pirmą partiją iš trijų su 19-mečiu kinu Ke Jie (Ke Dze), kuriam šiuo metu priklauso geriausio pasaulyje go žaidėjo titulas. Prieš žaidimą jis pavadino programą „šalta mašina“ ir pasižadėjo ateityje niekada su ja nebežaisti.
Šią programą sukūrė Londone įsikūrusi „Google“ antrinė įmonė „DeepMind Technologies“. Pernai ji apstulbino visą go žaidėjų bendruomenę, laimėjusi keturias go partijas iš penkių, sužaistų su šio senovinio stalo žaidimo didmeistriu Lee Se-doliu (Li Sedoliu) iš Pietų Korėjos. Tai buvo pirmas kartas, kai kompiuterinė programa iškovojo pergalę turnyre prieš go didmeistrį.
Pergalė prieš Lee Se-dolį buvo vertinama kaip itin svarbus technologinis pasiekimas, įkvepiantis vilčių, kad ateityje dirbtinis intelektas gebės ne tik valdyti automobilius ir „išmaniuosius namus“, bet ir padėti žmonijai išspręsti pačias sudėtingiausias mokslo, technikos ir medicinos problemas.
„Duokit jį šen!“
Praėjusių metų „AlphaGo“ pergalė prieš korėjietį įkvėpė Ke Jie mesti iššūkį šiai programai. Turnyras vyksta rytiniame Kinijos Udženo mieste.
Jau ilgiau kaip dvejus metus neprarandantis geriausio go žaidėjo titulo pernai garsiai pareiškė „Duokit jį šen!“ ir tvirtino niekada nepralaimėsiąs mašinai.
Ankstesnė garsiausia dirbtinio intelekto (AI) pergalė prieš žmogų buvo iškovota 1997 metais, kai bendrovės IBM sukurtas superkompiuteris „Deep Blue“ įveikė tuometį pasaulio šachmatų čempioną Garį Kasparovą.
Vis dėlto „AlphaGo“ sėkmė yra laikoma didžiausiu postūmiu dirbtinio intelekto vystymuisi. Go, sukurtas Kinijoje prieš maždaug 4 tūkst. metų ir žaidžiamas daugiausiai Rytų Azijos šalyse, ilgą laiką buvo itin kietas riešutėlis AI kūrėjams, nes žaidimo taisyklės gana sudėtingos, o jo potencialių konfigūracijų skaičius yra beveik begalinis. Dėl šios priežasties programa turi turėti žmogišką „intuiciją“, kūrybingai mąstyti ir gebėti mokytis.
Ke Jie nuomonė apie „AlphaGo“ yra nevienareikšmė.
„Gilūs neuroniniai tinklai“
Pirmadienio vakarą kiniškoje „Twitter“ versijoje „Weibo“ jis parašė, kad „AI pažanga smarkiai aplenkė mūsų vaizduotę“, tačiau pridūrė, kad po šio turnyro jis daugiau niekada nebežais prieš kompiuterį.
„Tai visada bus šalta mašina. Kitaip nei su žmonėmis, negaliu jausti jos aistros ir troškimo Go žaidimo atžvilgiu“, – sakė jis.
Žaisdami go, du žaidėjai paeiliui dėlioja juodus ir baltus akmenukus ant nupiešto tinklelio, kurį sudaro 19 vertikalių ir 19 horizontalių linijų. Laimi tas žaidėjas, kuriam pavyksta apsupti didesnę teritoriją.
Žaidimo gerbėjai manė, kad go meistrystė dar ilgą laiką bus laikoma išskirtine žmonių proto sritimi.
„AlphaGo“ naudojasi dviem „giliaisiais neuroniniais tinklais“, apdorojančiais informaciją panašiai kaip žmogaus smegenys – atmetant milijonus potencialių veiksmų, kurie, kaip žaidėjai žmonės instinktyviai žinotų, yra beprasmiai.
Programa taip pat pasitelkia algoritmus, sudarančias sąlygas jai mokytis ir geriau žaisti, vadovaujantis patirtimi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
JK teismas: kompiuterių mokslininkas C. Wrightas nėra bitkoinų kūrėjas
Jungtinės Karalystės teismas ketvirtadienį nusprendė, kad australų kompiuterių mokslininkas Craigas Wrightas (Kreigas Raitas) nėra Satoshi Nakamoto (Satošio Nakamoto): tokį slapyvardį naudojo kriptovaliutos – bitkoinų – kūrėjas, ...
-
Atostogos pajūryje – be ryšio?28
Panašu, kad atostogos pajūryje šiemet gali būti be ryšio. Jau dabar Palangos ir Šventosios gyventojai skundžiasi, kad sunku paskambinti mobiliuoju telefonu, o atėjus vasaros sezonui, kai į pajūrį suvažiuos daugybė poilsiaut...
-
Dirbtinis intelektas didina pasitenkinimą darbu?
Tyrimas, atliktas „McKinsey Global Institute“, rodo, kad iki 2030 m. mažiausiai 14 proc. darbuotojų visame pasaulyje, o tai daugiau nei 470 mln. žmonių, gali tekti keisti savo karjeros kryptį dėl skaitmenizacijos, robotizacijos ir dirbtinio i...
-
Europos Parlamentas galutinai pritarė svarbiam dirbtinio intelekto įstatymui
Europos Sąjungos teisės aktų leidėjai uždegė žalią šviesą istorinėms taisyklėms, kuriomis reglamentuojamas dirbtinis intelektas (DI), pašalinę paskutinę kliūtį, trukdžiusią oficialiai jas priimti. ...
-
Dirbtinis intelektas medicinoje: gali pakeisti dar vieną profesiją?7
Dirbtinis intelektas vis dažniau pritaikomas medicinos srityje. Specialistai sako, kad naujovės bus ypač naudingos psichologams ir jų pacientams. Tačiau gyventojai naujomis technologijomis dar nepasitiki. ...
-
Lietuvoje vykdomame projekte – pažangios ir modernios švietimo idėjos1
Mokslas atidaro duris į pasaulio tyrinėjimo procesus, atsiveria didžiulės galimybės analizuoti paslaptingo gamtos pasaulio erdves, keisti mokymosi perspektyvas. Žmogaus išradingumui nėra ribų: visai neseniai žinių pasaulį užvaldė informacin...
-
JT įspėja: dirbtinio intelekto įrankiai kuria seksistinį turinį4
Populiariausi pasaulyje dirbtinio intelekto (DI) įrankiai yra paremti „OpenAI“ ir „Meta“ programomis, kurios rodo išankstinį nusistatymą prieš moteris, parodė ketvirtadienį Jungtinių Tautų kultūros organizacijos UN...
-
Pasaulinę šlovę pelniusi lietuvė mokslininkė prisidėjo prie COVID-19 pandemijos suvaldymo11
Lietuva gali didžiuotis daugybe gabių ir talentingų asmenybių. Fizinių ir technologijos mokslo centro mokslininkė dr. Ieva Plikusienė – neabejotinai yra viena iš jų. Ne veltui pasaulio žiniasklaidoje ji pristatinėjama mokslo „roko ...
-
Kad asmenukė nevirstų vaikystės trauma ar nusikaltėlių masalu
Daugelis vaikų šiandien internete pasirodo dar gerokai iki pradėdami vaikščioti ar net tikrojo atėjimo į šį pasaulį. Užsimezgusios gyvybės džiaugsmo pripildyta ultragarso nuotrauka ir pirmieji vaikelio žingsniai jau spėjo tapti...
-
Daugelyje šalių buvo sutrikusi „Facebook“, „Messenger“ ir „Instagram“ veikla18
Daugelyje šalių, įskaitant ir Lietuvą, antradienį sutriko bendrovės „Meta“ socialinių tinklų „Facebook“, „Messenger“, „Instagram“ ir „Threads“ veikla, šimtams tūkstančių vartot...