DNR analizė parodė: buvo dar viena žmonių rūšis

Neseniai mokslininkai aptiko įrodymų, kad be mūsų tiesioginių protėvių homo sapiens, neandertaliečių ir paslaptingųjų denisovo žmonių, galėjo būti ir dar vena, kol kas nenustatyta, žmogaus rūšis.

Ši išvada grindžiama remiantis neseniai atlikta Andamanų salų (Pietryčių Azijoje) gyventojų genomo analize. Mokslininkai, lygindami indų genomą su minėtų salų gyventojais, rado visą segmentą neatpažinto DNR. Anot tyrėjų, tai rodo, kad jų protėviai veikiausiai poravosi ir su iki šiol visiškai nežinoma homidų rūšimi.

Vis dėlto mokslininkai neatmeta galimybės, jog tai gali būti susiję ir su kitos žinomos rūšies – homo erectus, klestėjusios Pietryčių Azijoje, sąveika su šiuolaikiniu žmogumi. Deja, nėra išlikusių pakankamai gerų homo erectus fosilijų, kad būtų galima atlikti išsamesnę genetinę analizę. Tai neleidžia nustatyti, ar paslaptingoji DNR dalis yra kilusi būtent iš šių homidų.

Kie yra žinoma, maža grupė šiuolaikinių žmonių prieš 60 tūkst. metų paliko Afrikos žemyną. Tačiau jie nebuvo pirmieji, kurie pasitraukė iš savo gimtinės ir išplito kaimyninėse srityse – kituose žemynuose. Tiek homo erectus, tiek neandertaliečiai bei homo floresiensis išplito po visą Euraziją pamažu ir kur kas anksčiau.

Tačiau šias rūšis išstūmė mūsų protėviai, kurie greitai užvaldė visą pasaulį. Yra įrodymų, kad prieš išnaikindami neandertaliečius žmonės turėjo su jais lytinių santykių ir šiandien žmonių genome galima rasti jų DNR likučių. Tačiau žmogaus istorija tapo dar painesnė, kai mokslininkai atrado trečiąjį žmogiškosios rūšies atstovą, taip pat galimai sąveikavusį su mūsų protėviais.

Daug klausimų sukėlė ir Sibiro oloje rasti kaulai bei dantys, priklausę denisovo žmogui. Akademinėje bendruomenėje jau pripažįstama, kad ši paslaptinga homidų rūšis taip pat poravosi su šiuolaikiniais žmonėmis bei neandertaliečiais, o jų palikuonys pasklido po visą pietryčių Aziją. Tai įrodo genetiniai tyrimai, kurie sufleruoja, jog šiandien azijiečiai turi daug didesnę denisovo žmogaus DNR dalį, nei bet kuri kita populiacija visame pasaulyje.

Tačiau naujasis atradimas Andamanų salyne dar labiau „supainioja“ visą žmogaus kilmės teoriją. Deja, dėl karšto atogrąžų klimato, yra labai maža galimybė rasti tikrųjų Azijos gyventojų protėvių palaikų, o tai dar labiau apsunkina sudėtingo žmogaus plitimo pasaulyje galvosūkio sprendimą.

inž. Romas Zubinas Tęsėjas

inž. Romas Zubinas Tęsėjas portretas
Štai ką šia tema mums paliko graikų mokslininkas Platonas:"Jau buvo ankščiau ir bus ateityje daug ir įvairių žmonijos sunaikinimų, didžiausių ugnimi ir vandeniu, o kitų, ne tokių didelių, dėl gausybės nelaimių...O dievams, apvalantiems žemę vandniu, atsiuntus tvaną, išsigebėja kalnuose gyvenantys jaučiaganiai ir gyvulių augintojai. Tuo tarpu jūsų miestų gyventojus upės nuneša į jūrą... Štai kodėl pas mus išlaikyti padavimai yra seniausi, nors tiesa, kad visuose kraštuose, kur nekliudo pernelyg didelis šaltis ar karštis, visuomet - tankiau arba rečiau- gyvena žmonių giminė.... Solonai... jus atmenate tik vieną žemės užtvindymą, nors prieš tai jų būta daugelio...".( Platonas "Timajas ir Kritijas" psl. 57-58). Štai ką maždaug VII a.pr.m.e. Egipto žyniai papasakojo graikų išminčiui Solonui. Dar įdomesnis Egipto žynių pasakojimas, apie Trečiąjį Žemės ašies fizinį judėjimą, yra Herodotui. Visa tai liudija mūsų protėvių aukštą kultūrą ir ir mūsų menkumą. Nusilenkime PROTĖVIAMS!!

inž. Romas Zubinas - Tęsėjas

inž. Romas Zubinas - Tęsėjas portretas
Šumerų "Karalių sąrašas" liudija, kad šumerai, Žemėje fizinius procesų vyksmą, stebėjo 500 000 metų! Per šį laiko tarpą Žemėje įvyko devyni globaliniai tvanai! Tame laikotarpyje tiek pat kartų iki maksimumo buvo pakitęs ir vandens lygis jūroje! Ledynmečiais jis būna žemiausias - 220 metrais žemiau nei jis yra mūsų laikais, Tarpledynmečiais- pakyla 80 metrais aukščiau nei dabartinis lygis. Po kiekvieno vandens pakilimo Žemėje iki minimumo sumažėja jos gyventojų, kadangi, visais laikais, dauguma žmonių stengiasi gyventi arčiau vandens. Tad visiškai suprantama, kad dažniausiai vėlesnioji civilizacija labai menkai ką žino apie prieš tai buvusią. Todėl ir mūsų civilizacija menkai ką žino apie savo tolimus protėvius, kurie buvo sukūrę ir pastatę pasaulio stebuklus. Tad visiškai pagrįstai galime teigti, kad kiek Žemėje buvo Tarpledynmečių, o tuo pačiu ir globalinių tvanų, tiek Žemėje buvo ir civilizacijų!!!