Kompiuterinių žaidimų piratavimas – plačiai paplitęs

Nelegalių duomenų kopijų darymas, nelegalus duomenų modifikavimas – kitaip tariant, kompiuterinis piratavimas – plačiai paplito IT pasaulyje. Programinės įrangos ar kitos kompiuterinėse laikmenose platinamos informacijos kūrėjai tuo labai nepatenkinti, nes tai mažina jų pelną, tačiau baudžiamosios atsakomybės įgyvendinimas yra sudėtingas.

Viena iš kompiuterinio piratavimo sričių yra nelegalus kompiuterinių žaidimų parsisiuntimas. Štai populiarus žaidimas „Spore“ 2008 m. nelegaliai parsisiųstas buvo 1,7 mln. kartų. Per metus piratavimo mastai žymiai išaugorašo itzinios.lt.

2009 m. žaidimą „Call of Duty: Modern Warfare 2“ vartotojai nelegaliai parsisiuntė 5,07 mln. kartų. Trečiąją žaidimo „The Sims“ dalį nelegaliai parsisiuntė 3,2 mln. vartotojų. Tarp populiarių piratų žaidimų, skirtų asmeniniams kompiuteriams, yra ir „Prototype“, „Need for Speed: Shift“ ir „Street Fighter IV“ žaidimai.

„Wii“ žaidimų kompiuterių savininkai nelegaliai siuntėsi žaidimą „New Super Mario Bros“: parsisiųsta 1,15 mln. kopijų. Populiarūs tarp piratų buvo žaidimai „Punch-Out!!“, „Wii Sports Resort“, „The House of the Dead: Overkill“ bei „Mario Power Tennis“.

„Xbox 360“ vartotojai dažniausiai nelegaliai siuntėsi „Modern Warfare 2“ (970 tūkst. parsisiuntimų), „Street Fighter IV“ (840 tūkst. parsisiuntimų), „Prototype“ (810 tūkst. parsisiuntimų).

Kompiuterinius žaidimus leidžiančios kompanijos „Shiny Entertainment“ įkūrėjas David Perry pasiūlė originalią idėją, kaip atsikratyti piratavimo. Pasak jo, jei žaidimai būtų nemokami, nebūtų jokios prasmės juos kopijuoti ir pardavinėti be gamintojų sutikimo.

Tokia praktika kurį laiką jau taikoma Azijoje. Nors žaidimai yra nemokami, tačiau norint įsigyti tam tikrus daiktus (šarvus, ginklus ir pan.) reikia sumokėti nedidelį mokestį (2,5–5 Lt). Tokiu būdu kūrėjai uždirba, o kompiuterinius žaidimus galima žaisti už juos nemokant nei lito.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių