- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neseniai atlikti tyrimai parodė, jog JAV vaikų, kurių amžius yra nuo 6 iki 12 metų, pati geidžiamiausia dovana yra planšetinis kompiuteris.
2011 metais planšetinių kompiuterių visame pasaulyje buvo parduota apie 60 milijonų vienetų. Kiek iš jų atiteko vaikams, kiek suaugusiems – tikslių duomenų nėra, tačiau pakankamai įspūdingi skaičiai gali reikšti tiesioginią planšetinių kompiuterių skvarbą ne tik į kasdienę vaikų veiklą, bet ir į bendrojo lavinimo erdvę. Tuo labiau, jog naujausios apklausos JAV rodo, kad planšetinis kompiuteris tampa geidžiamiausia dovana vaikų tarpe.
Didelis vaikų noras turėti planšetinį kompiuterį rodo, jog vaikai tikrai myli planšetinius kompiuterius, tačiau iškyla natūralus klausimas „kodėl?“. Tinklapis spotlessinteractive.com, remdamasis psichologų darbais, vardina tokias priežastis:
1) Psichologinis efektas
Nors ir nėra tikslių psichologų paaiškinimų kodėl vaikams taip patinka planšetiniai kompiuteriai, tačiau galima pateikti kelis faktorius, kurie tiesiogiai įtakoja vaikų prielankumą šiems gaminiams:
Kontrolė. Vaikams labai patinka jausmas, jog jie kontroliuoja savo aplinką. Planšetiniai kompiuteriai suteikia labai intuityvią naudojimosi aplinką bei duoda labai greitą atgalinį ryšį, o būtent tai ir užpildo kontrolės jausmo poreikį. Nors tą patį galima pasiekti ir su kitais kompiuteriais, tačiau jų valdymas yra sudėtingesnis ir kontrolės pajautimui reikia daugiau kantrybės.
Įvairovė. Vaikams yra ganėtinai sunku ilgai išlaikyti savo koncentraciją. Planšetinis kompiuteris gali pasiūlyti begalę įvairiausių žaidimų ir kitokių užsiėmimų, sukurta begalė įvairiausių programėlių. Ši didelė įvairovė sugeba išlaikyti ilgalaikį vaiko susidomėjimą planšetiniu kompiuteriu. Gi įprastiniai kompiuteriai pritaikyti ne tiek laisvalaikiui, kiek darbui, tad ir juose dažniausiai įdiegtų žaidimų ir kitokių pramogų įvairovė neprilygsta planšetėms.
Kartojimas. Dauguma tėvų tikrai gali patvirtinti, jog vaikams patinka žiūrėti tą patį filmą dar kartą ir dar kartą, dainuoti tą pačią dainą dar kartą ir dar kartą. Planšetiniai kompiuteriai gali pasiūlyti labai didelį kiekį įvairiausių veiklų, kur būtinas įvairiausių užduočių kartojimas. Žinoma, veiksmus kartoti galima ir su kitais kompiuteriais, tačiau tikriausiai jų valdymas ne toks patogus.
Interaktyvumas. Daugelis vaikų labiau mėgsta „žaisti“ nei pasyviai sėdėti ir užsiimti kažkokia tai veikla. Planšetinis kompiuteris ir suteikia tą galimybę žaisti vykdant įvairiausias užduotis.
Suaugusiųjų mėgdžiojimas. Vaikams patinka mėgdžioti suaugusius stebint jų elgesį, tad labai tikėtina, jog vaikui pamačius tėvus naudojantis planšetiniu kompiuteriu jo susidomėjimas šiuo prietaisu taip pat išaugs. O prisiminus, jog šiuo metu planšetiniai kompiuteriai vis dar išlieka rinkos naujove, tad ir dažni tėvai jiems skiria daugiau dėmesio nei kad kitiems įprastinei technikai.
Poreikis liesti. Vaikams labai patinka liesti ir žaisti su įvairiausiais daiktais, išbandyti naujas patirtis. Planšetinis kompiuteris pilnai patenkina šį poreikį ir netgi jį skatina, nes viskas tiesiogiai ekrane valdoma pirštais – nereikia fiziškai atsieto tarpininko – pelės ar klaviatūros ir taip dar labiau didėja betarpiškumo jausmas.
2) Naudojimosi paprastumas
Turbūt daugelis viršuje išvardintų savybių nebūtų tokios svarbios jei planšetiniais kompiuteriais nebūtų taip lengva naudotis. Galbūt rimtiems darbams tai nėra pats patogiausias kompiuteris, tačiau vaikiškiems žaidimams – praktiškai idealus produktas. Juk nereikia išmokti naudotis jokiomis papildomomis valdymo priemonėmis, tokiomis kaip klaviatūra ar pelė, kurie reikalauja daugiau kantrybės ir pastangų. Viskas ką reikia daryti, tai tik paspausti atitinkamą ekrano vietą, o toks paprastumas tikrai padidina vaikų susidomėjimą planšetiniu kompiuteriu.
Spotlessinteractive.com tinklapio nuomone, išvardintos priežastys nulemiai tai, kad vaikas pirmenybę atiduoda planšetiniams kompiuteriams, su kuriais jie nori praleist daugiau laiko ne tik žaidžiant, bet ir lavinant įvairiausias savo žinias bei įgūdžius.
Atsižvelgiant į tai, inovatyvūs pedagogai jau svarsto, kad planšetinis kompiuteris dėl savo plačių galimybių ir interaktyvumo gali tapti labai šaunia vaikų lavinimo priemone, kadangi įvairiausios programėlės gali ne tik išmokyti vaikus atpažinti gyvūnus, bet ir pagilinti žinias įvairiose akademinėse srityse.
Pavyzdžiui, žemiau galite pamatyti programėlės video, kurioje naudojantis iPad planšetiniu kompiuteriu vaikas gali įgauti žinių apie laukinės gamtos gyvūniją. O tokių programėlių gausa tikrai gali pasigirti ir App Store, ir Android Market.
Ką gi, galbūt mūsų vaikų vaikai jau mokinsis ne iš knygų, o iš ateities planšetinių kompiuterių? O šiuolaikinės švietimo priemonės bus pripažinti visiškai archaiškais ir nebetinkamais ateities visuomenei?…
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Robotikos čempionate varžytis su rusais atsisakiusiems kauniečiams – miesto apdovanojimai28
Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su rusais, sulaukė savo gimtojo miesto įvertinimo. Ka...
-
Parduotuvėse – atspausdinti patiekalai: ateityje tokio maisto atsiras vis daugiau31
Lietuvoje viename didžiųjų prekybos centrų jau galima įsigyti to, ką dauguma iš mūsų regėjome tik televizoriaus ekrane, – 3D spausdintuvu atspausdinto maisto. Šįkart konkrečiai lašišos. ...
-
CERN Baltijos šalių grupės vadove paskirta KTU mokslininkė B. Abakevičienė
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijoje (CERN) įvykusiame kasmetiniame CERN Baltijos šalių grupės susitikime jo vadove vienbalsiai išrinkta Kauno technologijos universiteto (KTU) docentė, vyresnioji mokslo darbuotoja Brigita A...
-
Medicina tobulėja: melanomą atpažins ir per nuotrauką1
Medikams pastebint, kad odos ligų ir alergijų daugėja, mokslininkai sugalvojo, kaip užkirsti tam kelią taikant ankstyvą diagnostiką. ...
-
Rusų erdvėlaivis „Sojuz“ prisijungė prie TKS
Rusų erdvėlaivis „Sojuz MS-25“ pirmadienį sėkmingai prisijungė prie Tarptautinės kosminės stoties (TKS), praėjus keturioms dienoms po to, kai jo startas buvo atidėtas dėl techninės problemos, pranešė Rusijos kosmoso agentūra &bd...
-
Ėmėsi misijos veisti koralus laboratorijoje: ar tai išgelbės nuo išnykimo?
Ką turi bendro koralai prie Maldyvų, Indijos vandenyne, ir ūkanota Jungtinė Karalystė? Britų mokslininkai, užsidarę laboratorijose, pradėjo novatorišką veisimo programą – bandys išsaugoti koralus. Augins naujus vietoje tų, kurie...
-
Ispanijoje sustabdyta „Telegram“ veikla2
Vienas Ispanijos teisėjas nurodė sustabdyti internetinių pranešimų siuntimo paslaugą „Telegram“. Teisėjas nagrinėja transliuotojų iškeltą bylą dėl intelektinės nuosavybės pažeidimo. Viena vartotojų grupė sukritikavo jo...
-
„Roskosmos“: pirmoji baltarusių kosmonautė rusų erdvėlaiviu išskrido į TKS4
Pirmoji baltarusių kosmonautė Marina Vasilevskaja rusų erdvėlaiviu „Sojuz“ šeštadienį sėkmingai išskrido į Tarptautinę kosminę stotį (TKS), pranešė Rusijos kosmoso agentūra „Roskosmos“. ...
-
Būna ir taip: muzikos kūrėjui teko ginčytis su dirbtiniu intelektu3
Kad jau dirbtinis intelektas (DI) kuria dainas ir vaizdo klipus, kodėl jam neleidus sugalvoti ir klausimų. Pokalbis su dirbtinį intelektą muzikoje įvaldžiusiu Luku Keraičiu, kuris atsakinėjo į išties originalius, netikėtus DI klausimus. ...
-
JK teismas: kompiuterių mokslininkas C. Wrightas nėra bitkoinų kūrėjas
Jungtinės Karalystės teismas ketvirtadienį nusprendė, kad australų kompiuterių mokslininkas Craigas Wrightas (Kreigas Raitas) nėra Satoshi Nakamoto (Satošio Nakamoto): tokį slapyvardį naudojo kriptovaliutos – bitkoinų – kūrėjas, ...