Kas šeštas „sėdėdamas internete“ apsiperka

16,6 proc. Lietuvos Interneto vartotojų perka internetu arba internetinėse parduotuvėse.

Tai paaiškėjo tyrimų bendrovei RAIT atlikus Lietuvos gyventojų apklausą. Apklausa atlikta š.m. balandžio 9 – 28 dienomis, apklausta 1045 15 – 74 m. nuolatinių Lietuvos gyventojų.

Šiuo metu Internetu naudojasi virš pusės (53 proc.) Lietuvos gyventojų. Tų, kurie naudojasi internetu buvo klausiama ar pasikeitė, ar nepasikeitė jų pirkimo internetu/interneto parduotuvėse įpročiai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai metais. Paaiškėjo, kad dauguma (82,9 proc.) interneto vartotojų apskritai neperka internetu/interneto parduotuvėse. 16,6 proc. interneto vartotojų teigė, kad jie perka internetu/interneto parduotuvėse. 24 proc. iš jų šiuo metu Internetu perka daugiau nei pernai metais tuo pačiu laikotarpiu. 42 proc. perka tiek pat, 34 proc. šiais metais Internetu perka mažiau.

„Nors Interneto vartotojų augimas Lietuvoje yra stabilus, apie 10 proc. per metus, tačiau apsipirkimas Internetu yra pakankamai žemas. Tyrimas atskleidė, kad tik kas dešimtas Lietuvos gyventojas perka Internetu. Tai galima paaiškinti ne tiek silpnu šios paslaugos išvystymu Lietuvoje, kiek tradiciniais, ne taip greitai besikeičiančiais mūsų vartotojų įpročiais“ – duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

Tyrimas parodė, kad dažniausiai internetu perka vadovai, jaunimas (15-34 metų amžiaus), žmonės su aukštesnėmis pajamomis (daugiau nei 1100 Lt vienam šeimos nariui) bei aukštuoju išsimokslinimu.

„RAIT“ yra Pasaulinės slapto pirkimo asociacijos narė, kartu su kitomis tyrimų kompanijomis 2005 m. įkūrė Vidurio ir Rytų Europos rinkos tyrimų kompanijų grupę „Factum Group“. Tris Baltijos šalis, Čekiją, Lenkiją, Vokietiją, Ukrainą ir Baltarusiją aprėpiantis tinklas siūlo platų tyrimų spektrą bei patentuotas kiekybinių ir kokybinių tyrimų metodikas. Plačiau apie „RAIT“ tyrimų paketą www.rait.lt.

Įmonės valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė yra tarptautinės organizacijos ICC/E.S.O.M.A.R. narė, todėl visi rinkos tyrimai atliekami pagal ICC/E.S.O.M.A.R. Tarptautinio rinkos ir socialinių tyrimų praktikos kodekso reikalavimus.


Šiame straipsnyje: interneto prekyba

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių