„IT naktis“: pažintis su IT studijomis ir verslo galimybėmis

Sekmadienio popietę prasidėjusi „IT naktis“ pritraukė apie du šimtus 9-12 klasių moksleivių iš Vilniaus, Kauno ir Panevėžio rajonų.

„Idėjų konkurso“ laimėtojai dovanų gavo namų serverį, mp3 grotuvą, išorinį kompiuterio diską. Smulkesnių prizų – rašiklių, puodelių ir kt. – sulaukė ir kiekvienas klausimą uždavęs renginio dalyvis.

Vilniaus, Mykolo Riomerio, Kauno technologijos universitetų bei Vilniaus kolegijos atstovai skatino moksleivius rinktis technologines specialybes jų mokslo įstaigose. Esą prieš 10 metų teisės studijos buvo labai populiarios, o dabar tarp šios srities atstovų daug bedarbių. Dabar didelį konkurencinį pranašumą suteiktų dvi specialybės (bakalauro ir magistro), geriausiai, jei baigtos skirtingose mokslo įstaigose. Svarbu ir tai, kad IT leidžia rinktis darbuotojus kitose valstybėse.

„Hewlett-Packard“ pardavimų direktorius Lietuvoje Tadas Goberis, AB „Microsoft Lietuva“ vadovas Mindaugas Glodas bei kitų IT įmonių vadovai ir atstovai moksleiviams pasakojo apie informacinių technologijų studijų naudą, ragino rinktis IT specialybes. Moksleiviams priminta apie augantį specialistų poreikį ES šalyse. Naujausių tyrimų duomenimis, iki 2015 m. teliks tik 10 proc. darbo vietų, kurios nereikalaus skaitmeninių įgūdžių.

Jaunieji renginio dalyviai linksmai supažindinti su darbo kasdienybe IT įmonėse.

„IT naktyje“ dalyviai klausėsi ne tik „netuščių“ kalbų, bet ir susipažino su technikos pritaikomumu mokslui bei laisvalaikiui – prieš 3 metus pasirodžiusiu „Interknowlogy“ sprendimu.

Interneto marketingo laboratorija pristatė „StartUp ABC“ nurodė pagrindinius sėkmės kriterijus:

1. Vakuumas. „Google“ kovoje prieš „Rangex“ laimėjo pirmoji, pasiūliusi paiešką raktažodžių principu.

2. Tendencija. „Facebook“ vs „My Space“. Pastarąją „suvalgė“ specializacija. „Facebook“ pasiekė savo, kadangi atėjo laikas, kai galimybė „dalintis“ išgyvena pakilimolaikus. Pagrindinis išskirtinumas iš kitų socialinių tinklų – „ką veikiu šiuo metu?“ ir kiti gyvi „updates“.

3. Vartotojai. 1 vartotojas neša 1 JAV dolerio naudą. Pirmus metus šioje srityje nieko neuždirbi, tad vartotojus reikia pritraukti maksimaliai atvira prieiga. Priminta, kad „Google“ pradžioje  turėjo net 7 verslo modelius.

4. Verslo modeliai. Kuo unikalesni, tuo geresnis rezultatas.


Priminta, kad „hakinti“ nėra blogai, tačiau tai esą reikia daryti teisėtai ir atsakingai. Svarstyta, ar įmanoma suderinti asmenų saugumą ir privatumą. Teigta, jog RTT taip ir nesukūrė vieningos politikos socialinio turinio saugumo srityje.

Jei esi ne namuose, geriau tuo nesigirk socialiniame tinkle, nes jei esi „atviras“ visiems, tarp „savų“ gali sužinoti ir turintis ilgapirščių gerbėjų.

VšĮ „Elektroninio verslo ir inovacijų plėtros agentūra“ (EVIPA) supažindino su socialinių tinklapių opia problema – privačių vartotojų duomenų saugumu.

Apie save tie, kuriems IT - ir verslas, ir pomėgis:

TaMo.lt: „Žiniasklaida gali ne tik padėti, bet ir pakišti koją“. Pradžioje buvęs tik elektroninis dienynas 10 mokyklų, tapo inovatyvia informacine sistema „Tavo mokykla“ švietimo įstaigai – su apklausomis, susirašinėjimo galimybe, dienynu.

Nebula 44: jau vasaros pabaigoje startuosiantis naujas žaidimas.

Mano drabužiai.lt: kodėl čia tiek daug drabužiais besikeičiančių dailiosios lyties atstovių? Pasak šio tinklapio kūrėjo Justo Janausko, tai įtakoja Lietuvoje „Išsikerojęs“ principas „VMS“, pritraukiantis draugų, pažįstamų, bendradarbių, giminių ratą.

Tuo tarpu pavargę nuo prisstatymų ar jau pakankamai žinantys apie IT verslą, paniro į ekraną, kur rodytas „Building goods“.


Šiame straipsnyje: it naktisstartup

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių