„iPhone“ ar „iPad“ naudojimas verslo įmonėse

Nepaisant reputacijos, jog „iPhone“ bei „iPad“ yra vartotojų prietaisas, negali būti ignoruojama ir verslo aplinka. Verslo įmonių IT administratoriai turi priimti iššūkį ir integruoti šiuos prietaisus į savo įmones, suteikdami prieigą prie tinklo išteklių.

Mobiliajam telefonui „iPhone“ dar reikia nueiti ilgą kelią, kad jis pasiektų tokį integracijos lygį kaip „BlackBerry“ ar sumanieji telefonai su „Windows Mobile“, tačiau kompanija „Apple“ pasiekė neblogų rezultatų, skelbia itzinios.lt.

Kompanijų integracija

Mobilusis telefonas „iPhone“ nebuvo labai tinkamas verslo profesionalams. Tuomet kompanija „Apple“ pridėjo galimybę prisijungti prie „Microsoft Exchange“ žinučių ir šis mobilusis telefonas buvo pradėtas vertinti kaip verslo įrankis. Su „Exchange“ ar kitomis standartinėmis sistemomis „iPhone“ bei „iPad“ gali gauti elektroninius laiškus, kontaktus bei kalendoriaus atnaujinimus. Verslo įmonėms, kurios naudoja „Exchange Server 2003“ ar „Exchange Server 2007“, „Exchange“ bei „ActiveSync“ pateikia ir kitų privalumų. Pavyzdžiui, jei pametamas ar pavagiamas mobilusis telefonas „iPhone“, prietaiso duomenys bei nustatymai gali būti pašalinami pateikiant komandą per „Exchange“.

Atrodo, jog kompanija „Apple“ neskuba sukurti serverį, primenantį „BlackBerry Enterprise Server“ (BES) bei leidžiantį IT administratoriams vykdyti vidinę „iPhone“ kontrolę. Tačiau kompanija sukūrė keletą verslo įrankių. „Enterprise Deployment Guide and iPhone Configuration Utility“ įrankis padeda verslo įmonėms diegti slaptažodžių politiką. Konfigūracijos profiliai leidžia administratoriams nuotoliniu būdu pakeisti VPN, elektroninio pašto, bevielio tinklo nustatymus bei priimti sertifikatus ir prietaisų apribojimus. Kompanija „Apple“ susidūrė ir su vienu didžiausių IT administratorių skundu: vartotojams reikia „iTunes“, kad galėtų sinchronizuoti ar atnaujinti „iPhone“ bei „iPad“. Tačiau kompanija patobulino „iTunes“, leisdama apriboti tokias paslaugas kaip „iTunes Music Store“.

Senamadiški VPN

Daug keliaujantiems darbuotojams VPN yra būtinas, norint saugiai prisijungti prie duomenų. Tai ypač svarbu naudojant viešus Wi-Fi tinklus, kurie paprastai nesuteikia jokio saugumo. VPN yra būtinas užtikrinant, kad niekas neįsiterps bei slapta nesiklausys duomenų. „iPhone“ bei „iPad“ palaiko „Cisco IPSec“, „L2TP over IPSec“ bei „PPTP“. Šie trys VPN protokolai yra suderinami su didžiąja dalimi VPN sprendimų bei leidžia „iPhone“ ar „iPad“ prisijungti prie verslo tinklų be jokių papildomų tinklo konfigūracijų ar trečiųjų šalių programų.

Trečiosios šalies įrankiai

Trečiosios šalies sprendimai buvo sukurti tam, kad leistų verslo profesionalams naudoti „iPhone“ bei „iPad“ kompanijų tinkluose. Tai leidžia IT administratoriams pasirūpinti, valdyti ir atnaujinti įvairias sumaniųjų telefonų platformas, kurias galima naudoti mažose bei vidutinėse kompanijose, negalinčiose sukurti savo sumaniųjų telefonų standarto. Programa „Array Networks Desktop Direct“ bei programinė įranga „Citrix Receiver“ leidžia vartotojams naudoti programinę įrangą bei įrankius, suteikiančius saugią prieigą prie kompanijos tinklų.

Žinoma, „iPhone“ bei „iPad“ pirmiausia yra vartotojų prietaisai, tačiau šiuos prietaisus turi tiek daug žmonių, jog jie gali būti naudojami ir darbo vietose bei verslo įmonėse. Dėl šios priežasties kompanijos turi rasti būdą, kaip galėtų integruoti šiuos prietaisus bei juos valdyti.


Šiame straipsnyje: iphoneiPadverslas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių