Gazos konflikte į kovą pasitelktas ir internetas

Izraelio pajėgoms braunantis vis gilyn į Gazos ruožą, užvirė mūšiai ir virtualioje erdvėje. Įvairiose svetainėse nuo "YouTube" iki "Facebook" vyksta aršūs informaciniai karai tarp Izraelio pajėgų ir "Hamas" kovotojų.

Pirmą kartą istorijoje Izraelio armija (IDF) įkūrė savo kanalą portale "YouTube". Praėjusių metų gruodžio 29-ąją startavusį interneto televizijos kanalą užsiprenumeravo apie 12 tūkst. vartotojų. Jame talpinami filmukai su Izraelio armijos pareigūnų pareiškimais, akimirkomis iš karinių operacijų.

Be to, Izraelio konsulatas Niujorke, JAV surengė greičiausiai pirmąją pasaulyje virtualią spaudos konferenciją, kurios metu naudojosi žinučių paslauga "Twitter".

Tuo metu socialinėje svetainėje "Facebook" prasidėjo kova tarp Izraelio šalininkų ir jo priešininkų. Neseniai įkurtos grupės, kuri palaiko Izraelio veiksmus Gazos ruože, rėmėjais yra tapę daugiau kaip 22 tūkst. šios svetainės vartotojų.

Pavyzdžiui, pasinaudojus viena "Facebook" programų į savo profilį galima įtraukti nuolatos atnaujinamą informaciją apie tai, kiek "Hamas" paleistų raketų pasiekia Izraelio teritoriją ir ar nuo jų nukenčia šalies gyventojai

"Hamas" taip pat stengiasi išnaudoti interneto erdvę talpindama šokiruojančias sužeistųjų nuotraukas bei filmuotus vaizdus islamiško pobūdžio tinklalapiuose. Be to, "Hamas" palaikantys programišiai per pirmąsias konflikto dienas surengė ataką prieš įvairias Izraelio svetaines. Pranešama, kad nuo jų nukentėjo apie 300 tinklalapių.

Vis dėlto "Hamas" veiksmai vargiai prilygsta Izraelio viešųjų ryšių kampanijos mastams internete. Pačios Izraelio pajėgos tinklaraščius ir interneto komunikacijos priemones yra pavadinusios dar viena karo zona, kurioje taip pat būtina siekti pranašumo.


Šiame straipsnyje: GazaIzraelisinformacinis karas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių