Dilema: ar „Google“ prarado savo magiją?

„Google“ imperija puolama „Facebook‘o“. Socialinių visuomenės informavimo priemonių dėka, galingi „Google“ ginklai, tokie kaip - paieška, „AdWords“ ir „AdSense“ nebe tokie populiarūs kaip kadaise. Tai labai gąsdina „Google“. „Facebook’as“ tapo lankomiausiu tinklapiu ir sparčiai tampa tinklo varikliuku. Jis net kelia grėsmę kertiniam Google verslui, reklamai. Jei Facebook’as kada nors išleistų socialinę AdSense versiją, tai nuviliotų reklamuotojus ir atimtų didelę Google pinigų maišo dalį. Kita vertus, Google aktyviai reaguoja į Facebook’o keliamas grėsmes. Todėl praeitais metais Laris Peidžas (en. Larry Page) perėmė kompanijos prezidento pareigas, kad joje padarytų apsivalymą. Nuo tada Google išleido begalę produktų, tame tarpe Aardvark, Google Health ir Picnik. Dar svarbiau, Google sukūrė savo paties socialinį tinklą – Google+. Kompanija lažinasi iš savo pinigų maišo, kad šis ginklas visus kitus produktus padarys populiaresniais ir naudingesniais socialinėje eroje. Taip pat buvo sukurti: mygtukas +1, Google+ Hangouts ir Search plus Your World (Google mėginimas socializuoti paieškos rezultatus).

Iš pradžių atrodė, kad Google+ sulaukė stulbinančio pasisekimo. Vos per septynis mėnesius užsiregistravo 90 milijonų naudotojų, o pats tinklapis spaudoje susilaukė teigiamų apžvalgų ir liaupsinimų. Bet pastaraisiais mėnesiais spauda ir kiti šaltiniai atsisuko prieš Google socialinę strategiją ir pažėrė daug kritikuojančių atsiliepimų. 
„Manau, kad problema ta, jog Google nesuprato tapusi tik dar viena didele kompanija.“ Neseniai pasirodžiusiame straipsnyje pasisakė „Marketing land“ ir „Cnet“  Denis Salivanas (en. Danny Sulivan). Tačiau spauda nėra pagrindinė grėsmė. Šiek tiek ankščiau, buvęs Google projektuotojas Džeimsas Vitakeris (en. James Whittaker) savo internetiniame dienoraštyje parašė kandų ir griežtą, savo buvusio darbdavio atžvilgiu, straipsnį: „Google, kuria aš žavėjausi buvo technologijų kompanija skatinusi savo darbuotojus kurti inovacijas. Google, kurią aš palikau, buvo reklamos kompanija susikoncentravusi viena kryptimi.“

Jis kritikuoja Google mėginimą varžytis su Facebook‘u. Svarbu pažymėti tai, kad Vitakeris šiuo metu dirba Microsoft‘ui. „Vienos savo paieškos metu, vieno Google+ pranešimo dėka supratau, kad Google tarsi žinojo, jog ketinu atskleisti jo blogąją pusę. Esu nusivylęs Google. Paieškos gigantė neturėjo jokio kito pasirinkimo, kaip tik tapti socializuotis ir sukurti Google+. Ji neturėjo jokių šansų laimėti kovoje prieš Facebook‘ą ir paprasčiausiai nublanko. Tačiau atsakas turėjo būti, net jei tai iš pat pradžių buvo pralaimėta kova. Tokia kovinga Google dvasia nesižavėti negalima. Bet aš tiesiog nerandu argumentų, kad Google+ mano patirtį su Google padarė malonesne. Žinoma, Gmail ar Google Maps dalinimosi funkcija smagus dalykas, bet mano draugų paprasčiausiai nėra Google+ erdvėje. Jie yra Facebook‘e. Ir aš absoliučiai negaliu pakęsti Search plus Your World, nes mano paieškos tapo mažiau tikslios ir mažiau naudingos. Bendrai, tai pasibaisėtina mano, kaip naudotojo, patirtis.“

Kai pasikeičia vadovai arba atliekama restruktūrizacija, atsiranda nepatenkintų darbuotojų ir kyla išėjimų iš darbo banga. Dažnai, tai būtina auka norint kompaniją pasukti kita linkme ar apsaugoti ją nuo stagnacijos. Bendrai, darbuotojai su kuriais kalbėjau yra labai patenkinti, kad Peidžas (en. Page) vėl kapitono pozicijoje ir atsikrato nereikalingo balasto, dėl kurio Google reakcija į socialinių tinklų fenomeną tapo lėta.
Vis dėl to, atrodo, kad magiški Gmail, Chrome, News, Translate ir Docs pradingo Google+ tuštumoje. Bijau, kad Google tapo apsėsta Facebook‘o sėkmės vaikymosi, kai tuo tarpu jos resursai galėtų būti skirti kūrimui ir išleidimui, tokių inovacijų kurios iš tikrųjų pakeistų mūsų naršymo tinkle ypatybes, į tą magiją, kuri padarė Google viena iš nuostabiausių kompanijų pasaulyje. Be jos, Google tik dar viena nuobodi, mėginanti apsaugoti savo griūnančia imperiją, kompanija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių