Ar pakaks energijos saulės baterijomis „maitinamam“ lėktuvui?

Eksperimentinis skraidymo aparatas, kurio varikliams energiją tiekia saulės baterija, trečiadienį pakilo į dar vieną bandomąjį skrydį – jo uždavinys išbūti ore lygiai parą.

Aparatas "Solar Impulse", kuriuo skrenda vienas lakūnas, pakilo 6 val. 51 min. ryto vietos laiku iš Pajerno miesto Šveicarijoje ir turi ten nutūpti po paros.

Lėktuvas turi skristi maždaug 8,5 tūkst. metrų aukščiu. Energijos, kurią aparatas "Solar Impulse" sukaups per dieną, kaip tikimasi, turėtų pakakti skristi 7-8 valandas tamsoje.

Lėktuve yra 12 tūkst. saulės elementų, o jame esantys akumuliatoriai sveria maždaug 500 kilogramų.

Iš pradžių buvo planuojama kad "Solar Impulse" skrydis vyks liepos 1 dieną, bet dėl sugedusios vienos elektroninės detalės, jį teko atidėti.



Lakūnas Andre Borschbergas ir jo kolega Bertrandas Piccardas  kūrė šį aparatą septynerius metus. Pirmieji bandomieji skrydžiai įvyko prieš metus.

B.Piccardas, kuris atliko pirmąjį skrydį aplink pasaulį oro balionu be nutūpimo 1999 metais, ir A.Borschbergas nori įrodyti, kad saulės energija turi praktinę ateitį aviacijoje - ir ne tik aviacijoje.

Lėktuvo korpusas pagamintas iš itin lengvų kompozicinių medžiagų, ant sparnų įrengtos nepaprastai efektyvios saulės baterijos, elektros varikliai ir sraigtai.

Po dvejų metų A.Borschbergas ir B.Piccardas taip pat numato perskristi Atlantą, o 2013 metais - atlikti skrydį aplink pasaulį be sustojimo.


Šiame straipsnyje: Solar Impulsesaulės energija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių