2009 metai: visų akys krypsta į elektroninius skaitytuvus

Jei 2008 metai buvo „Netbook“ kompiuterių metai, tai 2009 metai – elektroninių skaitytuvų metai. Vos prieš dvylika mėnesių kompanijos „Amazon“ skaitytuvas „Kindle“ buvo vienintelis.

Tačiau artėjant 2009 metų pabaigai, vartotojai gali naudoti elektronines knygas panašiuose produktuose, įskaitant kompanijos „Barnes & Noble“ elektroninį skaitytuvą „Nook“, prietaisus „Sony Reader“, „Aluratek Libre“ bei „Interead Cool-er“. Daugybė kompanijų, kurios 2009 metais nepristatė savo elektroninių skaitytuvų, jau pranešė apie savo ketinimus. Tai kompanija „Plastic Logic“ su savo prietaisu „Que“, „Spring Design“ su elektroniniu skaitytuvu „Alex“ bei „Creative“ su savo „MediaBook“.

Rodos, kad ir sumaniųjų telefonų nepalietė krizė. Trečiąjį metų ketvirtį pardavėjai pardavė rekordinį prietaisų skaičių - 43,3 milijonus. Tai net 4,2 proc. daugiau lyginant su pernai metų tuo pačiu ketvirčiu ir 3,2 proc. daugiau lyginant su šių metų antruoju ketvirčiu. Rinkos dalį išsikovojo ir specifiniai prietaisai: „Palm Prie“ ir „Motorola Droid“. Šie telefonai sukėlė didelį visuomenės susidomėjimą.

Didelio dėmesio susilaukė ir ploni bei lengvi nešiojamieji kompiuteriai. Vos prieš kelis mėnesius kompanija „Dell“ pristatė vartotojams savo nešiojamąjį kompiuterį „Adamo“, „Sony“ pranešė apie „Vaio X“ seriją, kurios storis vos pusė colio, o svoris – 1,5 svaro. Kompanija „Asus“ taip pat pristatė savo plonų ir lengvų kompiuterių liniją, o „Samsung“ prisijungė prie šių kompanijų su „X3“ kompiuteriu.

Kalbant apie namų žiniasklaidą, nuolat populiarėjo ir prie interneto prijungiami televizoriai, kuriuos siūlo tokios kompanijos kaip „Samsung“, „PANASONIC“ ir „Sony“. Kompanija „Vizio“ pranešė apie „Via HDTV“, kuriame integruota 802.11(n) Wi-Fi, yra 2GB atminties ir nuotolinio valdymo pultelis. Prie šių iniciatyvų prisijungė ir kompanijos, negaminančios techninės įrangos. Pavyzdžiui, kompanija „Yahoo“ pademonstravo savo dalykėlių kanalą – tai programinė įranga, galinti rodyti nuotraukas, leidžianti žiūrėti „YouTube“ videomedžiagą. Trijų matmenų televizija taip pat priartėjo prie vartotojų. Kompanijos „CES“, „Ceatec“, „IFA“ bei kitos garsios kompanijos dalyvavo parodose ir skatino ne tik 3D kiną, bet ir 3D filmų žiūrėjimą bei žaidimų žaidimą namuose. Kai kurie pramonės stebėtojai ginčijasi, kad 3D niekuomet netaps itin paprasti akims.

Ir galiausiai priartėjome prie robotų. 2009 metais buvo pristatyta didžiulė robotų įvairovė, įskaitant bučiuojančius robotus, šokinėjančius robotus, Sudoku sprendžiančius robotus, mintimis valdomus robotus ir kitus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių