Garsus diabetologas: skirtingi asmenybių tipai turi valgyti skirtingai

Neseniai Lietuvoje viešėjęs Ženevos universitetinės ligoninės diabetologas prof. Alainas Golay'us įspėja: jeigu kažkokių procedūrų ar dietos metu labai greitai netenkate svorio, greičiausiai patekote į apgavystės pinkles.

Pasak mediko, visos liekninamosios žolelių arbatos bei prakaitavimo procedūros šalina iš organizmo tik vandenį, o norint atsikratyti 1 kg riebalų, reikia sudeginti 8000 kalorijų. Tai nėra taip paprasta, kaip pasakojama.

Žmonės mulkinami dietomis ir liekninamosiomis procedūromis

„Užuot apžvelgęs visas reklamuojamas stebuklingas dietas, tiesiog pasakysiu, kad dar jokiam žmogui nepavyko prakaituojant ir šlapinantis atsikratyti riebalų. Liekninamosios žolelių arbatos skatina šlapintis, t. y. šalina vandenį. O tikroji svorio mažinimo esmė – tirpdyti riebalus“, - teigia medikas naujausioje savo knygoje „Lieknėti pagal asmenybės tipą“, kurią lietuvių kalba išleido leidykla „Tyto alba“.

Pasak A. Golay'aus, šiuo atveju prarastus kilogramus nesunku atgauti tiesiog vėl išgėrus vandens. Be to, šie lieknėjimo būdai kenkia mūsų sveikatai ir grožiui. Jei organizme trūksta skysčių, formuojasi inkstų akmenys, išsausėja ir raukšlėjasi oda.

„Kai kurie grožio institutai netgi sugeba savo klientams įpiršti įspūdingai kainuojančias procedūras, kurios paprasčiausiai skatina prakaituoti. Jie siūlo keliais centimetrais lieknesnį liemenį vos po kelių minučių prakaitavimo. Gryniausi kliedesiai! Norėdami atsikratyti kilogramo riebalų, turite sudeginti 8000 kalorijų. Greitas svorio augimas, kaip ir greitas jo netekimas, tėra vandens judėjimas organizme. Juk mūsų kūną sudaro 60-80 proc. vandens“, - tikina 450 straipsnių ir mokslinių darbų bei 4 bestseleriais tapusių knygų autorius.

Mediko teigimu, neįmanoma numesti 3 ar 4 kg per vieną ar dvi savaites. Norint numesti 4 kg, reikia sudeginti 32 000 kalorijų. Norint tai padaryti, mažiausiai prireiks mėnesio. Jis pats savo pacientams pataria per mėnesį numesti vos 1-2 kg, kad prarasti kilogramai nesugrįžtų. Antraip iš organizmo bus pašalinta daugiau vandens nei riebalų. Beje, 100 kg sveriantis žmogus turi 40 kg riebalų ir 60 kg vandens, raumenų ir kaulų.

Jei trūksta baltymų, po dietos svorio priaugama dar daugiau

„Didžioji dauguma mano pacientų išmėgino baisiausias dietas, po kurių priaugdavo dar daugiau svorio. Kodėl numetus svorio jo priaugama... dar daugiau? Todėl, kad maiste stinga baltymų. Kalbu apie visokius baltymus, tiek apie gyvulinius (mėsos, žuvies, sūrio ir pan.), tiek apie augalinius (kviečių, daržovių ir t. t.). Jei organizme ims trūkti baltymų, oda ims greičiau senti. Pagaliau ar laikydamiesi griežtos dietos niekada negirdėjote panašių komentarų: „Matau, tu prastai nusiteikusi, gal pavargai?“ Gryna, teisybė. Laikydamiesi dietos be baltymų, prarasite daug raumenų ir mažai riebalų, o liūdniausia yra tai, kad raumenys tirpsta greičiau ir lengviau už riebalus.

Įsivaizduokite, kad laikydamiesi dietos be baltymų labai greitai numetėte 10 kg: maždaug 4 kg raumenų ir 6 kg riebalų. Kai po kelių mėnesių tie 10 kg sugrįš, priaugsite dar 4 kg raumenų, kurie turės išlaikyti papildomą svorį. Rezultatas? Greitai numetėte 10 kg ir nejučia priaugote 14 kg. Trumpai tariant, pasirinkus mažo kaloringumo dietą būtina valgyti daug baltymų, kad neprarastumėte raumenų“, - pataria medikas.

Kiek reikia kalorijų norint numesti 2 kg per mėnesį?

Reikalingas kalorijų kiekis priklauso nuo amžiaus, lyties, svorio ir fizinio aktyvumo. Maitindamiesi vienodai, kalorijas mes pasisaviname skirtingai. Dalis žmonių kalorijas degina taupiai, todėl tunka greičiau.

„Kiek apsimetėlių jau girdėjote sakant: „Neskaičiuokite kalorijų ir apie jas negalvokite. Kur kas svarbiau derinti kai kuriuos maisto produktus, ieškoti įvairių derinių“. Visi moksliniai tyrimai rodo priešingai. Šešias savaites ligoninėje stebėjome 100 pacientų, gaunančių tiek pat kalorijų. Suskirstėme juos pagal amžių, lytį ir fizinį aktyvumą. Pirmajai grupei paskyrėme angliavandenių kiekį ribojančią dietą, antrajai – subalansuotą, trečiajai – išskaidytą dietą. Pastarojoje riebalų buvo nevalia maišyti su angliavandeniais vieno valgymo metu. Geriausių rezultatų davė subalansuota dieta, o sunkiausia buvo laikytis išskaidytos dietos. Pacientams buvo sunku priprasti duoną ir sūrį valgyti atskirai, ką jau kalbėti apie jautienos nugarinę be skrudintų bulvyčių“, - savo knygoje pasakoja a. Golay'us.

Kita vertus, jis pažymi, kad tyrimo rezultatai parodė, jog visos trys vienodo kaloringumo dietos padėjo tolygiai deginti riebalus ir mesti svorį. Iš esmės dietos rezultatai skyrėsi tik dėl to, kad dietos laikytis nebuvo lengva. Taigi tyrimas patvirtino, kad svarbu ne maisto sudėtis, o kalorijų kiekis.

Netikusi dieta – ta, kurios sunku laikytis

Užuot apžvelgęs visas reklamuojamas stebuklingas dietas, tiesiog pasakysiu, kad dar jokiam žmogui nepavyko prakaituojant ir šlapinantis atsikratyti riebalų. Liekninamosios žolelių arbatos skatina šlapintis, t. y. šalina vandenį. O tikroji svorio mažinimo esmė – tirpdyti riebalus.

Medikas pastebėjęs, kad skirtingo asmenybės tipo žmonėms reikia parinkti skirtingą būdą lieknėti, sukūrė sistemą, pagal kurią savo pacientus skirto į keturias asmenybių grupes. Kiekvienai grupei pritaikyta kitokia dieta. Asmenybės grupės buvo išskirtos atsižvelgiant į mūsų įtaką kitiems ir gebėjimą valdyti emocijas. Taip atsirado dominuojančios, prisitaikančios, kontroliuojančios ir analizuojančios asmenybės tipai. Knygoje autorius pateikia ir supaprastintą klausimyną, pagal kurį skaitytojas gali nusistatyti savo asmenybės tipą.

Vienas iš svarbiausių žmogaus poreikių – pripažinimas. Jis ypač aktualus dominuojančiai asmenybei. Pastebėta, kad linkę dominuoti ir reikštis žmonės dažnai siekia kitų įvertinimo. Būdami nepaprastai stiprūs, jie visuomet ieško galimybės atkreipti į save dėmesį, todėl jiems surengta vieša šventė – didžiausias pamaloninimas. Dažnai jie turi prabangų automobilį, vaikšto į prašmatnius restoranus.

Kitas žmogaus poreikis – būti priimtam. Tai prisitaikančios asmenybės bruožas. Šiems žmonėms už viską svarbiau draugų ar darbo kolektyvo pripažinimas, abipusis ryšys. Jie dažnai pasižymi gerais organizaciniais sugebėjimais, renkasi daug sveikatos specialistų, socialinių darbuotojų, mokytojų profesijas. Jie labai atsidavę kitiems, todėl gali priaugti svorio tiesiog nerimaudami dėl šeimos. Pavyzdžiui, viena mama priaugo 4 kg, kol jos vaikas laikė egzaminus. Jie svečiuose niekada neatsisakys antros porcijos, kad nenuviltų šeimininkės.

Trečias žmogaus poreikis – saviraiška, kuris ypač išreikštas kontroliuojančių asmenybių. Tai valdinga, bet gana uždara asmenybė, kuriai svarbiausia gauti rezultatą ir atsakyti į iššūkį. Jiems labiau rūpi daiktai, o ne žmonės, todėl tarp jų daug bankininkų, verslininkų, chirurgų. Jeigu jiems pasakysi, kad po mėnesio jie turi būti numetę 4 kg, taip ir bus. Su prisitaikančios asmenybės tipu tokios lažybos nepavyktų.

Pagaliau dar vienas žmogaus poreikis – saugumas, kuris labai svarbus analizuojančioms asmenybėms. Tai santūrūs ir nuolankūs. Norint įgyti jų pasitikėjimą, būtina išdėstyti visas smulkmenas, nurodyti šaltinius, kuriais remiamasi. Argumentai turi būti svarūs ir neginčijami. Jie yra tikslūs ir patikimi, todėl juos labai erzina dominuojančiųjų netikslumas. Kita vertus, jie neturi pastariesiems būdingo atvirumo ir kūrybingumo. Analizuojantys mėgsta parengti labai išsamų veiksmų planų, neskuba, visada turi atsarginį variantą.

Nors visiškai grynų asmenybių tipų, aišku, nėra, visgi medikui pavyksta nustatyti dominuojantį poreikį. Pavyzdžiui, dominuojantieji ir prisitaikantieji paprastai priima sprendimus remdamiesi jausmais ir nuojauta. Kontroliuojantieji ir analizuojantieji pirmiausia viską gerai apsvarsto. Jei dominuojanti moteris eis apsipirkti su analizuojančia drauge, pirmoji iškart pastebės gerą pasiūlymą ir akimirksniu įsigis keletą pirkinių, pasikliaudama tik savo intuicija. Analizuojančioji pirmiausia pagalvos, palygins kainas, užsuks į kitas parduotuves ir tik tada apsispręs.

Kodėl mums atrodo, kad valgome mažai, bet svoris auga?

Medikas išanalizavo, kaip šių keturių asmenybės tipų žmonės vertina maistą ir valgo. Pasirodė, kad dominuojantieji valgo mėgaudamiesi. Jie yra gurmanai, mielai ragauja įvairius patiekalus, labai mėgsta draugiją, o prie vaišėmis apkrauto stalo išragauja viską, renkasi geriausias riebias kepenėles, geriausius 50 proc. riebumo sūrius, niekada neatsisako gardžių padažų, mėgsta gerą vyną, šampaną, bet pirmenybę teikia stipriesiems gėrimams.

Prisitaikantieji taip pat mėgsta draugiją, mielai kalba apie virtuvę, niekada nesugeba atsisakyti kvietimo pasivaišinti malonioje kompanijoje. Jie turi įprotį išgerti, todėl vakarėliams progų nereikia ieškoti. Raginami pakartoti jie niekada neatsisakys nei taurelės, nei patiekalo, nes nemoka pasakyti „ne“.

„Turėjau keletą juodos depresijos apimtų prisitaikančių pacientų, nes jie laikėsi netinkamos bendrauti dietos ir pasijuto per mažai būnantys su žmonėmis. Niekada neatimu iš prisitaikančio paciento bendravimo džiaugsmo. Jie taip pat nepajėgs laikytis specialios dietos ir šeimai gaminti kitokį maistą. Jiems reikia valgyti kaip įprasta, bet išmokti atsisakyti antros porcijos“, - teigia A. Golay'us.

Kontroliuojantieji mano, kad valgymas – laiko švaistymas, todėl dažnai paskubomis pasitenkina sumuštiniu ar greitu maistu, kuris tuoj pat užkemša skrandį. Jie įsivaizduoja, kad valgo mažai, bet greitame maiste yra gausu kalorijų, ypač riebalų. Geria jie taip pat apdairiai, todėl mano, kad valdo situaciją, tačiau tokį žmogų ištraukti iš alkoholizmo liūno – tikras iššūkis, nes jis paprastai sumaniai slepiasi. Jie išgeria viskio norėdami atsipalaiduoti po įtempto susitikimo, ryte geria, kad susikauptų darbo dienai, o vakare – norėdami užmigti. Kadangi jie neturi laiko pavalgyti, tikrai neužsiims specialaus maisto gaminimu, o sverti maisto produktus – jiems visai beprotiška mintis. Šiems pacientams knygos autorius pataria per pietus valgyti skysto maisto, o tarp pusryčių, pietų ir vakarienės sukrimsti javainių su vaisiais. Jiems labai svarbu neperalkti, kadangi tuomet jie sušlams dvigubą mėsainį.

Analizuojantiesiems valgymas taip pat teikia malonumo. Jiems patinka šeimos susibūrimai, močiutės ruošti valgiai, jie mėgsta valgyti reguliariai.

„Tačiau daug mano analizuojančio tipo pacientų paprastai renkasi tuos pačius patiekalus, tame pačiame restorane, prie to paties staliuko, tą pačią valandą. Alkoholį tokie žmonės dažniausia geria vieni. Alkoholis vartojamas kaip antidepresantas arba migdomieji. Dažniausiai tai vynas arba alus“, - pasakoja medikas.

Pasak jo, šių žmonių mitybos įpročius perprasti sunku, tačiau suradus jų mitybos klaidas, viską smulkiai paaiškinus ir kruopščiai sudarius dietą, galima tikėtis gerų rezultatų. Mat jiems labai svarbu žinoti svorio augimo priežastis ir ką jie daro ne taip.



Komentarai 4 Rašyti komentarą

P smegenų medžioklė

P smegenų medžioklė portretas
Behov už et presserende lån?   Veldig Rask og presserende overføring til din bankkonto   Nedbetaling begynner Atte måneder ETTER ne du får penger DIN bankkonto   Lav rente på 3%   Langsiktig tilbakebetaling (1-30 AR) varighet   Fleksible lånebetingelser og Kas mėnesį betaling Kontaktai teisėtus og lisensierte tillit til selskapene authourised ne økonomisk støtte til andre žemę. už mer informasjon og lånesøknad Danne bendrą foretaket elektroniniu paštu: allianceloan@administrativos.com P smeg

Elisha Smith

Elisha Smith portretas
Dear Sir / Madam, Ar Jūs ieškote už withiout įkaito paskolos ir jums kyla sunkumų gauti jūsų paskola patvirtinta nėra reikalo toliau ieškoti, mes šiuo metu siūlo paskolą su labai mažomis palūkanų norma 3% su grąžinimo laikotarpį savo pasirinkimą variantą. Paskolų prašymo forma: Šalis: Skolininkas vardas: Paskolos dydis: Paskolos trukmė: Telefono numeris: Namų adresas: Pateikite mums pirmiau nurodytų duomenų, kad galėtume pradėti savo paskolos perdirbama kiek galima greičiau. Ačiū, Ponia Eliziejus Smith Paštas: elisha_financehouse@admin.in.th

Rimtas

Rimtas portretas
straipsniukas

gerda

gerda portretas
taip,suliekneti sunku
Skaityti visus komentarus
Tavo komentaras

Komentuoti

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių