Mados konsultantė: viena didžiausių vyrų stiliaus klaidų – kojinės

Lietuvoje vyrai labai mėgsta užburtą trikampį – juoda, tamsiai pilka ir tamsiai mėlyna, bet vertėtų pažinti ir kitus pilkos atspalvius, nes įvairūs pilkos spalvos tonai ypač madingi šiais metais, LRT RADIJUI sako mados tendencijų analitikė Marija Palaikytė. Be to, priduria ji, vyrai vis dar klysta rinkdamiesi kojines – ir ne tik tada, kai dėvi atvirą apavą ar šortus, bet netgi vilkėdami kostiumą. Reikia žinoti, kad blauzdos niekada neturi matytis, po kelnėmis kojinės turi būti ilgos, prie šortų – trumpos. O kai sandalai atviri, kojinių išvis nereikia.

– Kodėl ruošdamiesi į renginį turime paisyti aprangos kodo?

– Aprangos kodo paisymas yra pagarbos ženklas organizatoriams, renginio vietai ir statusui, kitiems svečiams ir galų gale pačiam sau. Laikytis nurodyto aprangos kodo reikėtų stengtis. Žinoma, jeigu jis nustatytas logiškai, atitinka vietą. Manau, kad Lietuvoje dažnai persistengiama – nurodomas labai šventinis „black tie“, kai pati vieta jo neatitinka. Bet šventinis aprangos kodas nurodo, kad reikia puoštis.

– Vienas griežčiausių kodų yra „white tie“. Kiek ten galima įvesti variacijų? Ar tai griežtas kodas ir negali būti jokių nukrypimų?

– Kadangi tai aukščiausio formalumo laipsnio aprangos kodas, jis automatiškai apriboja fantaziją iki minimumo. Viskas pagrįsta taisyklėmis ir reikia jų laikytis. Lietuvoje, manau, tai pabrėžtinai retas arba iš viso niekada nematytas atvejis, nes ir paties renginio koncepcija, ir vieta, ir programa, ir apipavidalinimas turi atitikti tokius pat aukštus reikalavimus, kas organizatoriams labai sudėtinga.

– Bet paprastai pramogų pasaulio žvaigždės laužo tuos kodus ir niekas jų nesmerkia.

– Mados pasaulio žmonės taip pat laužo kodus, nes meno pasaulio žmonėms taisyklės truputį lankstesnės, kaip ir kasdienybėje, taip ir ant podiumo eksperimentams vietos daugiau. Laisvai sielai – laisvos taisyklės.

– Kas diktuoja madą?

– Yra labai glaudi sąsaja tarp idėjos kūrėjo (dizainerio) ir vartotojo. Kiekvienas pirkėjas yra mados interpretuotojas – mes nesirengiame nuo galvos iki kojų vieno dizainerio darbais, todėl automatiškai keičiame madą, parodome ją kitaip.

Labai tikiu gatvės stiliaus mada ir gatvės madą vadinu naujuoju gatvės mados teatro fenomenu. Manau, kad šiais laikais tikrosios mados tendencijos gimsta gatvėje. Dizaineriai netgi įkvėpimo semiasi iš gatvės stilingųjų – tų, kurie drąsiausi, labiausiai mėgsta eksperimentuoti.

– Džinsai kada nors išeis iš mados?

– Ne, džinsai turbūt niekada neišeis iš mados.

– Ar galima džinsą pavadinti universaliausia medžiaga, sukurta per pastaruosius 200 metų?

– Taip, bet tai labai susiję ir su patogumu. Nors džinsai visada madingi, keičiasi jų mados, atspalviai. Tarkim, visada buvo taisyklė, kad džinso negalima derinti su džinsu. Bet ji galiojo tik iki šių metų – šiemet tendencijos kaip tik sako, kad vėl madinga derinti džinsą su džinsu. Kitaip tariant – džinsinės kelnės ir džinsinis švarkas.

– Kartais prabangių parduotuvių vitrinose matai džinsų, šlykščiai garintų dėmėmis. Užsienio žurnaluose tokių nėra. Tie šlykščiai mėlynai baltai garinti džinsai madingi ar čia mūsų išradimas?

Mados tikslas – kad žmonės jautriai priimtų naujas tendencijas, kad jos sukeltų daug ir prieštaringų emocijų.

– Tas šlykštumas individualu. Kai kam plėšyti džinsai – nesuprantamas dalykas, kai kam – dėmėti. Kažkada buvo madingos netgi plėšytos pėdkelnės. Garinti džinsai – tendencijų reikalas, ateina ir išeina. Mada mėgsta eksperimentuoti, provokuoti. Mados tikslas – kad žmonės jautriai priimtų naujas tendencijas, kad jos sukeltų daug ir prieštaringų emocijų.

– Kokios vyrų mados tendencijos šį pavasarį?

– Labai džiaugiuosi, kad vyrų mada išgyvena renesansą. Ji tikrai daug laisvesnė, nebėra nevyriškų spalvų. Nors apskritai nėra nevyriškų spalvų – pasitaiko nevyriškų vyrų. Kalbant apie metus, turbūt svarbiausia paminėti spalvas. Lietuvoje vyrai labai mėgsta užburtą trikampį – juoda, tamsiai pilka ir tamsiai mėlyna. O aš labai kviečiu Lietuvos vyrus pažinti ir kitus pilkos atspalvius, nes įvairūs pilkos spalvos tonai ypač madingi šiais metais.

O jei norite pagyvinti įvaizdį ir mėgstate mėlyną, rinkitės ryškesnę mėlyną, nevenkite sodresnių spalvų. Šiais metais ypač aktualios oranžinės arba netgi visiškai baltos. Mada leidžia daugiau aksesuarų. Tarkim, šalikai, kaklaskarės, švarko kišenėlę puošianti fantazija, gal netgi galvos apdangalai, skrybėlė...

– Kokios dažniausios vyrų klaidos rengiantis? Kaip toks derinys – sandalai, kojinės ir šortai? Galima ar ne?

– Turbūt kojinės yra viena pagrindinių klaidų. Ir klystama ne tik tada, kai dėvimas atviras apavas ar šortai, bet netgi vilkint kostiumą. Vyrams reikia žinoti, kad blauzda turi niekada nepasimatyti. Po kelnėmis kojinės turi būti ilgos, prie šortų – trumpos.

– O kai atviri sandalai?

– Kojinių tikrai nereikia. Be to, atvira avalynė įpareigoja pasirūpinti ir pėdų grožiu. Tad, jeigu jau norite atviro apavo, reikia būti basa koja. Jei norite slėptis, rinkitės uždarą avalynę.

– Kada tinka basa koja?

– Tik laisvalaikiu ir vasarą. Nei į priėmimą, nei į darbą. Lygiai taip pat moterys biure visada turi būti su pėdkelnėmis, nepriklausomai nuo oro temperatūros.

– Sakoma, kad ant žmogaus turėtų būti ne daugiau kaip trys spalvos.

– Ši taisyklė padeda sumažinti klaidos riziką. Kitaip tariant, trys spalvos yra saugiausias pasirinkimas.

– Kojinės yra bato ar kostiumo tęsinys? Prie ko derinti kojines?

– Kojines reikia derinti ir prie avalynės, ir prie kelnių. Bet jos turėtų būtų tamsesnės negu kelnės. Kojinės – smulki detalė, bet gali sugadinti net geriausią įvaizdį.

– Svarbiau būti stilingam ar madingam?

– Be abejo, stilingam. Būti madingam labai paprasta, nes pasiūla begalinė, informacijos be galo daug. Tik tai reikalauja didesnių finansinių galimybių, nes reikia nuolatos atsinaujinti. O būti stilingam yra pagrindinė siekiamybė, t. y. gebėti turimus drabužius pritaikyti vis naujai ir atrodyti vis šviežiai.


Šiame straipsnyje: madavyrų stiliusKojinės

NAUJAUSI KOMENTARAI

cha

cha portretas
Ką noriu-tą ir nešioju. Ir visokių kvaišų patarimų man nereikia.

Anonimas

Anonimas portretas
Tustybes svyturiai reiskiasi...

Diana

Diana  portretas
Pasakykit Petruskeviciui, kad pagaliau nusipirktų nors kokias kojines
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Stilistė V. Šaulytė: atrodykite gaiviai ir vasariškai
    Stilistė V. Šaulytė: atrodykite gaiviai ir vasariškai

    Mokyklos išleistuvės – nepaprastai džiugi ir jaudinanti akimirka. Tačiau artėjant šiai dienai daugelį merginų kamuoja tas pats klausimas, kuo pasipuošti šia ypatinga proga. Taigi kaip neapkartinti šios gražios &s...

  • Dizainerė M. Šukė: nebijokime puoštis
    Dizainerė M. Šukė: nebijokime puoštis

    Elegantiški gundantys siluetai, oru plevenantys audiniai, dekoruoti ažūriniais nėriniais bei preciziškais rankų darbo siuvinėjimais... Kokia gi moteris nenorėtų pasipuošti prabangia dizainerės Modestos Šukės suknele, kuri n...

    7
  • Lietuviška kosmetika: nuteisti ar išteisinti?
    Lietuviška kosmetika: nuteisti ar išteisinti?

    Netylant diskusijoms dėl į Lietuvą vežamų vakarietiškų produktų kokybės, vartotojai ima atsargiau vertinti ir kosmetikos gaminius. ...

  • Monique: man patinka savo stiliumi išsiskirti iš kitų
    Monique: man patinka savo stiliumi išsiskirti iš kitų

    Garsiosios atlikėjos Monikos Pundziūtės – Monique nepastebėti neįmanoma tiek scenoje, tiek gatvėje – ji visus nustelbia išskirtiniu stiliumi: ryškiaspalviais plaukais ar aukštomis platformomis. Artėjant vasaros sezo...

    2
  • Makiažo klaidos pagal amžių: rožinę spalvą palikite jaunimui
    Makiažo klaidos pagal amžių: rožinę spalvą palikite jaunimui

    Svarbiausias makiažo tikslas – išryškinti merginos ar moters grožį, tačiau kosmetikos specialistai pastebi, kad jaunos merginos makiažu gana dažnai save be reikalo pasendina, o brandžios moterys nežino kaip pasidažyti, neišr...

  • Populiarūs mados tinklai atsisako moherio
    Populiarūs mados tinklai atsisako moherio

    Tarptautiniai mados tinklai - H&M, „Zara“ ir „Gap“ - atsisako moherio. Taip jie reaguoja į gyvūnų teisių organizacijos PETA vaizdo įrašą, kuriame nufilmuota, kaip kankinamos angoros ožkos. Įrašas darytas fermoj...

    4
  • Vasaros avalynės gidas: madingiausių basučių trejetukas
    Vasaros avalynės gidas: madingiausių basučių trejetukas

    Radote puikią suknelę. Nusilakavote nagus šių metų madingiausia ultravioletine spalva, tad dabar Jums reikalingos tik stilingos basutės, padėsiančios užkariauti gatves ryškiu stiliumi. ...

    2
  • Barberių salonuose vyrai ne tik pasigražina, bet ir išsikalba
    Barberių salonuose vyrai ne tik pasigražina, bet ir išsikalba

    Pastaraisiais metais daugybė vyrų vėl ėmė auginti barzdas, o tam, kad jos gerai atrodytų, reikia kvalifikuotų specialistų, pranešime spaudai sako barzdaskutys Tomas Chapmanas iš Didžiosios Britanijos. ...

    10
  • Renkantis kasdieninę kosmetiką, vyrai daro vieną klaidą
    Renkantis kasdieninę kosmetiką, vyrai daro vieną klaidą

    Stereotipai visuomenėje kažkada suformavo rimtą nuostatą, kad odos priežiūros, kosmetikos priemonės skirtos tik moterims. Netiesa. Tokios priemonės kaip veido ir rankų kremai, šampūnas ar prausiklis – produktai, be kurių kasdieną sunki...

    2
  • Madų sostinėje Milane – nauja kylanti mados žvaigždė
    Madų sostinėje Milane – nauja kylanti mados žvaigždė

    Austras Arthuras Arbesseris yra naujausia dizaino žvaigždė, sužibusi Milano mados scenoje. Prieš sukurdamas savo prekės ženklą, 34-erių dizaineris dirbo „Armani“ mados namams. Milano mados savaitėje jis pristatė savo naujausią kol...

Daugiau straipsnių