Floristai ir dizaineriai į madą grąžino monsterą

  • Teksto dydis:

Sakoma, kad mados ateina, praeina ir vėl grįžta. Taip atsitiko ir su praeito amžiaus viduryje itin madingu augalu – monstera. Atrodo, kad floristai, interjero ir mados dizaineriai be šio augalo pastaruoju metu tiesiog nebegali apsieti.

Monstera deliciosa, arba nuostabioji monstera, dėl vešlumo ir didelių lapų gali būti laikoma tikra džiunglių karaliene. Dabar tai pats populiariausias augalas, kurį galima pamatyti kiekviename madingai įrengtame bute.

Aktorė Jennifer Lawrence tarp nuostabiosios monsteros lapų nusifotografavo „Vanity Fair“ žurnalo viršeliui. Jie puošia ir „Gucci“ firmos marškinėlius. Daug dėmesio ekologijai skiriantys mados namai „Greenlee“ su šio augalo atvaizdais sukūrė visą maudymosi kostiumėlių kolekciją. Įsimenanti šio augalo lapo forma pastaruoju metu atsiranda ant įvairiausių daiktų – pradedant reklaminiais skelbimais ir baigiant minkštomis pagalvėlėmis.

Berlyne dirbanti floristė Won Ee Prestel tokį netikėtą populiarumą gali lengvai paaiškinti.

„Dėl tokios neįprastos lapų formos augalas yra labai dekoratyvus. Visi lapai skirtingi. Daug architektų mėgsta jį panaudoti labai asketiškame kontekste. Jų laukinis charakteris – tikras stiliaus kontrastas. Minimalistiniame interjere atsiradęs toks laukinis, pirmykštis augalas – tarsi protestas. Mane monstera žavi tuo, kad jos ir vieno lapo užtenka. Užtenka į vazą pamerkti vieną lapą, kad kambarys būtų papuoštas“, – tikina floristė.

Nuostabioji monstera atkeliavo iš Centrinės Amerikos. Vilniuje gimęs botanikas Jozefas Warszewiczius į Europą šį augalą atvežė XIX a. viduryje. Šis augalas tapo įkvėpimo šaltiniu daugybei to meto dailininkų.

Didelę monsterą savo studijoje turėjo Pablo Picasso. Šis augalas įkvėpė ir Henri Matisse`ą sukurti savo garsiuosius paveikslus.

Ir meno kritikę Silke Hohmann žavi šie lapai.

„Nuostabioji monstera – ypatingas augalas dėl dizainiškos lapų formos. Kiekvienas lapas unikalus, netaisyklingos formos su įvairiais iškarpymais. Atrodo, tarsi kažkas specialiai būtų taip iškarpęs. Reikia pripažinti, jie tikrai labai gerai sukonstruoti. Atrodo kaip puikūs dizaino objektai“, – susižavėjimo neslepia meno kritikė.

Šį augalą mėgo ir garsioji XX a. architektų bei dizainerių pora Charlesas and Ray Eamesai. Ši amerikiečių pora apibrėžė tai, kas dabar vadinama „amžiaus vidurio moderno“ estetika, – dabar ji vėl grįžta į madą.

Tai dar viena priežastis, kodėl šis augalas taip greitai populiarėja. Jau yra išskirtinai šiam augalui skirtų tinklaraščių. Ypač populiarus „Miesto džiunglių tinklaraštininkų“, arba „Urban Jungle Bloggers“, interneto puslapis. Tai virtuali gėlininkų oazė.

Šį puslapį kuria Judith de Graaff iš Paryžiaus ir Miunchene gyvenantis Igoris Josifovičius.

„Tai įkvėpė gamtos alkis arba troškimas gyventi natūralesnėje aplinkoje. Mes visi ilgimės gamtos. Gyvename urbanistinėje aplinkoje, kur nedaug žalių plotų. Taip mes tarsi parsinešame namo bent nedidelę dalelę gamtos, tarsi susikuriame savo žalią oazę. Paprasčiausias būdas – vazoniniai augalai“, – tikina rašytojas ir tinklaraštininkas I. Josifovičius.

Dėl šios priežasties jie ir parašė knygą „Miesto džiunglės“. Knyga – tikra idėjų kolekcija, įkvėpimo šaltinis ir praktiškas vadovėlis tiems, kurie nori savo gyvenamąją aplinką puošti augalais. Nuostabiajai monsterai knygoje skirtas visas skyrius. Joje galima rasti informacijos ir apie stambialapį fikusą bei gražiąją kalatėją. 

„Kambariniai augalai man patinka ir tuo, kad moko mus kantrybės. Užtrunka, kol jie pražysta ar išleidžia naują lapą, tad kasdien gali stebėti mažyčius pokyčius ir kantriai laukti, kada atsitiks tai, kas turi atsitikti. Niekas akimirksniu neįvyksta. Gyvenant beprotiškai greitai besikeičiančiame pasaulyje labai svarbu neprarasti ryšio su gamta, o kambariniai augalai puikiai užpildo šią mūsų gyvenimo spragą“, – sako tinklaraštininkė J. de Graaff.


Šiame straipsnyje: monsteramadadizainas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių