Žalieji moralistai atstumia nuo ekologijos

Pastebima, kad ekologiškų produktų įsigyjama vis mažiau, tačiau tai gali būti ne vien dėl recesijos.

Kaip rašo autoritetingas britų aplinkosaugos žurnalas „The Ecologist“, pastaruosius dvejus metus žmonės pradėjo pirkti mažiau etinių ir aplinkai draugiškų prekių.

Remiantis MORI apklausos rezultatais, teigiama, kad 2009 metais 56 proc. apklaustųjų buvo pasiryžę mokėti brangiau už ekologiškas prekes. Tai 12 proc. mažiau nei 2007 metais tuo pačiu laikotarpiu ir 7 proc. mažiau nei 2005 metais.

Taip pat priduriama, kad 71 proc. apklaustųjų vis dar sunkiai atskiria ekologiškas nuo neekologiškų prekių. Kiek daugiau - 73 proc. - apklaustųjų mano, kad ekologiškos prekės tik pavadinamos „ekologiškomis“.

Pernai taip pat sumažėjo žmonių, pasiryžusių dirbti tik etiškoje ir aplinkai draugiškoje įstaigoje. Tą finansinės krizės kamuojamoje Didžiojoje Britanijoje darytų 53 proc. apklaustųjų. 2005 metais taip teigė 64 proc., o 2007 - 66 proc. apklaustųjų.

Apklausai vadovavęs Michaelis Solomonas teigia, kad vartotojai nepasitiki verslu, o tai galėjo būti viena iš priežasčių, kodėl ekologiškų prekių renkamasi mažiau.

„Daugumai vis dar sunku nuspręsti, kokie produktai yra etiški, kokiomis įmonėmis pasitikėti“, - cituojamas M. Solomonas.

„Sužinoję, kad „Fairtrade“ ženklas greitai gali puošti šokolado „Kit Kat“, kurį gamina kompanija „Nestlé“, daugelis boikotavo kompaniją“, - sakė jis.

Tačiau, pasak M. Solomono, dalis pirkėjų nuo ekologiškų prekių   pastaraisiais metais nusisuka ne vien dėl recesijos.

„Dažnai teigiama, kad recesijos priežastys yra neišmintingi, net neetiški finansinio sektoriaus veiksmai, tad galima manyti, jog požiūriai į verslą ir kompanijų patikimumą taip pat yra pablogėję“, - apie vieną iš priežasčių, kodėl britai pradėjo pirkti mažiau ekologiškų prekių, kalba M. Solomonas.

„Nuosmukį taip pat žymi ir nepalanki nuomonė, kurią daliai apklaustųjų sudaro moralistai arba perdėm uolūs aplinkosaugos šalininkai“, - priduria apklausai vadovavęs M. Solomonas.

Pasak jo, gali būti, kad pirkėjo psichologija dabar vaidina vis didesnį vaidmenį. „Žmonės rado daugybę būdų pasakyti, kad tai yra nebe taip svarbu, ir tai viena iš priežasčių, kodėl perkama mažiau“, - sociologą M. Solomoną cituoja „The Ecologist“.


Šiame straipsnyje: ekologijaekologiškos prekės

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių