Vidutinė skundo kaina dėl ne maisto produkto 2011 metais - 885 litai

Valstybinė ne maisto produktų inspekcija 2011 metų I ketvirtį išnagrinėjo 573 vartotojų skundus dėl ne maisto prekių ir paslaugų. Tai 8 proc. daugiau nei praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Ištyrus šių metų I ketvirtį gautus vartotojų skundus, nustatyta, kad 63 proc. vartotojų skundų pagrįsti ir vartotojų teisės buvo apgintos. 2011 metų I ketvirtį pagrįstų vartotojų skundų vertė siekė 321 000 litų.

Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, pagrįstų skundų vertė sumažėjo 27 proc., o per pastaruosius tris metus vidutinė skundo kaina sumažėjo nuo 1475 iki 885 litų, rašoma pranešime spaudai.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos duomenimis, 2011 metų I ketvirtį 29 proc. vartotojų, 9 proc. daugiau nei 2010 m., įsigiję netinkamos kokybės prekę, nutraukė pirkimo pardavimo sutartį ir susigrąžino sumokėtus pinigus, 14 proc. vartotojų pardavėjai/paslaugų teikėjai neatlygintinai pašalino prekės ar paslaugos trūkumus ar atlygino vartotojo išlaidas jiems ištaisyti, 7 proc. - nekokybišką prekę pakeitė kokybiška, 5 proc. - sugadintą daiktą pakeitė lygiaverčiu, po 1 proc. -neatlygintinai pašalino prekės trūkumus arba sumažino prekės kainą.

Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, pagrįstų vartotojų skundų vertė sumažėjo 27 proc. ir siekė 321 000 Lt.: iš jų - grąžinti pinigai už netinkamos kokybės produktus sudarė 91 000 Lt, pakeistų prekių vertė viršijo 22 000 Lt, neatlygintinai pašalinti prekės trūkumai sudarė 43 000 Lt sumą, sugadintas daiktas pakeistas lygiaverčiu už 15 000 Lt sumą, sumažinta prekės kaina sudarė 4 500 Lt.

Šių metų I ketvirtį pastebimas ir santykinis skundų skaičiaus pokytis tam tikrose gaminių ir paslaugų grupėse. Kaip ir įprastai, didžioji gautų skundų dalis buvo dėl netinkamos elektrotechnikos, odos gaminių ir avalynės, baldų, tekstilės gaminių, cheminio valymo ir autoservisų teikiamų paslaugų kokybės.

Tačiau šių metų pirmą ketvirtį skundų dėl odos ir avalynės gaminių gauta 35 proc. daugiau, dėl statybos produktų – 53 proc., dėl tekstilės gaminių - 29 proc., dėl buitinės technikos remonto paslaugų skundų gauta 3 kartus, o dėl reklamos – 2 kartus daugiau, nei per 2010 m. tą patį laikotarpį.

Skundų dėl elektrotechnikos gaminių šių metų I ketvirtį sumažėjo 8 proc., dėl baldų – 22 proc., dėl Mažmeninės prekybos organizavimo reikalavimų vykdymo - 50 proc.

Teisėtų vartotojų reikalavimų 2011 I ketvirtį nevykdė tik 34 verslininkai, tai 26 proc. mažiau, lyginant su 2010 m. tuo pačiu laikotarpiu.


Šiame straipsnyje: skundaine maisto produktai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių