Verslumas slypi svajonėse

Lietuvoje mažai žinomas, bet Vietname, Indonezijoje, Nigerijoje ir Kenijoje vienas populiariausių mobiliųjų socialinių tinklų "Eskimi" yra lietuvių, turėjusių svajonę pažinti pasaulį, darbas.

Klientai – iš viso pasaulio

Prieš trejus metus sukurtas, prieš metus atgaivintas mobilusis socialinis tinkas "Eskimi" dabar turi jau 2 mln. vartotojų. Tik 100 tūkst. iš jų lietuviai. Šį projektą sukūrusios bendrovės "ActiveSec" vadovas Vytas Paukštys viliasi, kad iki metų pabaigos pavyks pasiekti 10 mln. vartotojų skaičių visame pasaulyje.

"Nors visa socialinio tinklo kūrimo komanda yra Lietuvoje, mūsų verslo ateitis – augančios rinkos. Šiuo metu per dieną "praturtėjame" 10 tūkst. vartotojų. Tokius rezultatus pavyko pasiekti tik susikoncentravus į vieną veiklą. Lig tol užsiėmėme daug kuo, kūrėme mobiliąsias loterijas, įvairias turinio dalijimosi mobiliuoju ryšiu programas. Bet tai nebūtų toli nuvedę", – pasakojimą apie savo verslo sėkmę pradėjo V.Paukštys.

Pasak jo, įvairių mobiliųjų programėlių kūrimas buvo tarsi "akcijų birža" – sparčiai augo ir davė daug pajamų, bet tai buvo laikina. O kažkada sukurta ir į stalčių padėta socialinio tinklo idėja buvo tarsi nekilnojamasis turtas, į kurį šiuo metu investuojama tam, kad iš jo gaunama grąža nebūtų trumpalaikė.

Neišnaudotas mobilusis internetas

Pasak V.Paukščio, mobiliojo interneto galimybės dar daugelyje sričių yra neišnaudotos.

"Mūsų klientas tas, kuriam vienintelis susisiekimo su informacine visuomene įrankis yra mobilusis telefonas. Mūsų šalis su 3 mln. gyventojų yra patraukli socialinių tinklų plėtrai, tačiau Lietuva, kaip mobiliojo interneto vartotoja, yra per maža. Nes pas mus mobiliuoju internetu žmonės mažai naudojasi, tai aktualu tik nuo didžiųjų miestų nutolusiose gyvenvietėse.

Tačiau, tarkime, Nigerijoje, mobilusis internetas dažniausiai yra vienintelis priėjimo prie interneto įrankis. Todėl būtent augančios rinkos yra mūsų perspektyva", – dėstė pašnekovas. V.Paukštys pasakojo, kad naujų rinkų paieškos artimiausiu metu jį ir jo šeimą nuves į Lotynų Ameriką. Planuose – šio krašto rinkos tyrimas ir plėtra šia kryptimi.

Verslumo pamokos

Būtent kelionės ir galimybė į norimą pasaulio vietą išvykti keliems mėnesiams buvo V.Paukščio verslo varomoji jėga. "Svajonės reikia kaip emocinio užtaiso", – šiandien daugeliui norinčių pradėti verslą žmonių sako socialinio tinklo "Eskimi" įkūrėjas.

"Kiekvienas turėtų sau labai sąžiningai atsakyti į klausimą, ką jis norėtų turėti. Žmonės dažnai galvoja apie kažkokius materialinius dalykus, bet laikosi stereotipo, kad apie tai svajoti yra blogai. Siūlau atsisakyti stereotipų ir tiesiai įvardyti savo norus, kad ir kokie materialūs žaisliukai tai būtų", – sakė jaunas verslininkas.

Pasak jo, antras dalykas, ko reikia turint svajonę, – priimti sprendimą. "Žmonės dažnai gyvena abejonėse. Jeigu yra noras, turi būti ir sprendimas jį įgyvendinti. Trečias patarimas – koncentracija. Reikia susitelkti ir dirbti viena kryptimi. Jeigu šokinėsi nuo vienos idėjos, prie kitos – didelių rezultatų nepasieksi", – perspėja V.Paukštys. Patarimus jis žeria ne perskaitęs kokią nors protingą knygą, o viską patyręs savo kailiu.

Paklaustas, o ką daryti svajonę turinčiam, apsisprendusiam ir į jos įgyvendinimą susitelkusiam žmogui, tačiau nesiryžtančiam imtis verslo dėl pinigų stygiaus, V.Paukštys net nesusimąstęs konstatuoja: "Svajonė per maža."

 

Dosjė

Vytas Paukštys, 30 metų.

Pareigos: bendrovės "ActiveSec" akcininkas ir vadovas. 2006 m. įsteigta "ActiveSec" vystė verslą Lietuvos ir Latvijos rinkose, kūrė produktus mobiliojo ryšio operatoriams. Nuo 2010 m. bendrovė atsisakė visų vietinės rinkos projektų ir susikoncentravo į tarptautinio mobiliojo socialinio tinklo "Eskimi" plėtrą.

Išsilavinimas: Vilniaus universitetas (bakalauras ir magistras).Karjera: pirmas darbas – IT projekto vykdymas universitete. Vėliau kūrė radijo stoties M-1 interneto projektus. Paskui karjera tęsėsi telekomunikacijų bendrovėje "Bitė Lietuva", joje V.Paukštys buvo atsakingas už rinkodarą. Išėjęs iš šios bendrovės su kolega kūrė savo verslą.Ateities planai: keliauti po pasaulį ir ieškoti naujų socialinio tinklo "Eskimi" plėtros rinkų.

Šiame straipsnyje: verslumasverslas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių