Verslininkai planuoja šturmuoti Vokietiją

Kasmet augant Lietuvos verslo poreikiui žengti į eksporto rinkas, svarbiausiu tiltu į jas tampa tarptautinės verslo parodos, vykstančios vienoje pagrindinių Lietuvos prekybos partnerių – Vokietijoje.

„Yra du įmonių dalyvavimo parodose kraštutinumai. Pirmas skamba taip: „buvau parodoje, pailsėjau, išmokau žaisti dar vieną kompiuterinį žaidimą, iš pradžių lankytojai kažko klausinėjo, bet po to viskas praėjo sklandžiai, galiu daug ką papasakoti“. Kiti gi verslininkai po dalyvavimo parodose gali pasakyti tik tiek: „buvau parodoje, labai daug kontaktų, dabar turiu daug darbo, vėliau papasakosiu daugiau“. Jeigu nėra laiko pasakoti, vadinasi, dalyvavimas parodoje pasiteisino“, - seminaro metu „Pasiruošimas tarptautinėms parodoms“ pažymėjo VšĮ „Versli Lietuva“ Eksporto departamento vadovas Egidijus Suslavičius.

Į seminarą gausiai susirinkę verslininkai sėmėsi efektyvaus dalyvavimo tarptautinėse parodose žinių, nes suvokia, jog vien sudalyvauti parodoje neužtenka, o jose užmegzti kontaktai tiesiogiai lemia  jų verslo sėkmę eksporto rinkose.

Pastaraisiais metais auga mūsų šalies įmonių susidomėjimas tarptautinių parodų įvairove, gausa ir kokybe Europoje pirmaujančia Vokietija. „Vokietijoje vykstančios tarptautinės parodos mūsų įmonėms dažnai tampa pirmuoju žingsniu ne tik į šios šalies, bet ir į kitas rinkas“, – pastebi Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje biuro vadovo pavaduotoja Audronė Ercienė. Ji priduria, kad, Vokietijoje atliktos tarptautinių parodų dalyvių apklausos duomenimis, ieškant klientų kitų šalių rinkose, tokios parodos padeda plėtoti sėkmingą rinkodarą, tuo nusileisdamos tik įmonės interneto svetainei.

Pasak seminaro lektorės, sertifikuotos „Solution Selling“ pardavimo proceso konsultantės Neringos Romanovskajos, pasiruošimą parodoms reikia statyti ant trijų kertinių akmenų.

„Pirmiausia reikia apsibrėžti, kiek parodoje tikimasi partnerių užklausų, kiek parduoti. Blogas tikslas tiesiog sudalyvauti. Blogas tikslas galvoti, kad dalyvavimas parodoje kažkada atsipirks. Reikia atminti, kad gera paroda atsipirks per tris mėnesius“, - pažymėjo lektorė N.Romanovskaja. Pasak jos, jeigu paroda per tiek laiko neatsipirko, tai ženklas, kad kažkas buvo padaryta blogai. Arba tiesiog ne toje parodoje buvo dalyvaujama. Esą būna ir išimčių, kai parodos rezultatas pasiekiamas po poros metų netyčia vienam ar keliems parodos lankytojams prisiminus konkrečią įmonę ir su ja susisiekus. „Bet tai mistinės išimtys ir dėti į jas vilčių nereikia“, - sakė ji.

Kitas kertinis kriterijus, į kurį reikia atkreipti dėmesį besiruošiant dalyvauti verslo parodoje – tai labai aiškiai apibrėžtas biudžetas. „Parodoje galima pasirodyti labai prabangiai ir nepasiekti jokių rezultatų, arba į dalyvavimą pasižiūrėti kūrybiškai, daug neinvestuoti ir iš jos grįžti laimėtojais. Ne investicijos dydis lemia parodos sėkmę, bet suvokimas, kokia tai paroda, ko iš jos siekiama“, - atkreipė dėmesį lektorė.

Pasak N.Romanovskajos, neretai klystama, nes neaišku kokią žinią ir kokį produktą įmonės nori parodose pristatyti. „Labai svarbu išgryninti žinią, kuri bus perduodama parodos lankytojams. Jokiu būdu parodoje negalima pristatyti įmonės, nes parodose pristatomi ne UAB‘ai, o prekės ir paslaugos, kurias jie parduoda“, - kalbėjo lektorė. Ji rekomenduoja, į parodą vykti su „vienu kabliu“, kuris gaudo ir mažas, ir dideles žuveles. „Tas kablys gali būti tų dienų naujiena, išskirtinis produktas, išskirtinis eksponatas, išskirtinė prekė, specialiai pagaminti parodai, kurie ateityje galbūt niekada nebus gaminami, tačiau parodoje padės parduoti kitus produktus“, - patarė pardavimo proceso konsultantė.

Ji verslininkams siūlo suprasti, kad paroda, tai vieta, kurioje reikia dirbti, nes nedirbant net pati geriausia prekė gali būti nematoma. „Šiandien gera paroda, tai geras stendas, gera prekė ir šou“, - pažymėjo ji.


Šiame straipsnyje: Versli Lietuva

NAUJAUSI KOMENTARAI

ta

ta  portretas
šturmavikė čia tik save reklamuoja
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių