Vartotojų teisių saugotojai aiškinsis, ar bankai nepažeidžia klientų interesų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba pradeda analizuoti bankų ir būsto paskolas paėmusių gyventojų sutartis.

Tarnybos vadovas Feliksas Petrauskas sako, kad baigti sutarčių dėl būsto paskolų vertinimą bus sudėtinga. Nuo kovo tarnyba pradės rinkti iš bankų ir klientų sutartis dėl vartojimo kreditų, dėl kurių gaunama daugiausia skundų.

"Sutartys yra pakankamai sudėtingos. Kai kurie bankai prie sutarties turi net kelias, pavyzdžiui, keturias lydinčiąsias sutartis", - penktadienį Seimo Europos informacijos biure surengtoje konferencijoje apie finansinių paslaugų situaciją šalyje sakė F.Petrauskas.

Tarnybos vadovas sakė, kad sutartis pateikė visi bankai, 80 proc. jų planuojama išanalizuoti iki kovo vidurio.

"Reikia ne tik pasakyti, kas sutartyje nenaudinga vartotojui, kokiais atvejais pažeidžiamos jo teisės, bet ir įrodyti tai", - sakė pareigūnas. Jo teigimu, pažeidžiančias vartotojų teises sutartis reikės pakeisti nežiūrint, kada jos bus sudarytos.

Pasak F.Petrausko, Civilinis kodeksas reikalavo, kad bankai su būsto paskolas paėmusiais asmenimis pasirašomas sutartis turėjo derinti su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba, tačiau tai nebuvo daroma: "Mes tik tyrėme gyventojų skundus".

F.Petrauskas sako, kad išanalizavus sutartis, kurias pasirašo gyventojai su bankais, klientų teisių nepažeidžiančių sutarčių pavyzdžiai bus skelbiami viešai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių