„Vakoil“ vadovas P. Ugianskis: lankstumas yra mūsų vertybė

Nors lietuviškoje mažmeninėje prekybos naftos produktais rinkoje karaliauja stambios tarptautinės kompanijos, lietuviško kapitalo degalinių tinklo „Vakoil“ vadovui Povilui Ugianskiui tai – nė motais. Taikant lanksčią kainų politiką ir investuojant į infrastruktūros atnaujinimo projektus, „Vakoil“ pavyko kelis kartus padidinti savo klientų srautus.

Žinomoms problemoms – išskirtiniai sprendimai

- Mažmeniniai kuro prekybininkai skundžiasi dėl mažėjančių pardavimų, apyvartų ir pelnų. Ar šios problemos yra aktualios ir Jūsų kompanijai?

- Meluočiau, jeigu sakyčiau, jog augančios kuro kainos ar mažėjantys benzino pardavimo skaičiai mums nekelia nerimo. Situacija rinkoje yra tokia, kokia yra. Jeigu turėtume galimybę pardavinėti benziną už tris litus, tą ir darytume. Tačiau „Vakoil“  tėra tarpinė grandis tarp didmenininko ir kliento. Mūsų maržos dalis sudaro 4 – 6 proc. galutinės kainos, kurią vairuotojas sumoka už degalus. Degalinių tinklai išgyvena ne pačius geriausius laikus. Tačiau net esant tokioms sąlygoms, kiekvienas norintis sėkmingai veikti verslo subjektas privalo ieškoti išeičių iš pačių kebliausių situacijų.

- Reikia suprasti, kad „Vakoil“ pavyko rasti išeitį iš keblios situacijos, nes Jūsų įmonės apyvarta tiek pernai, tiek šiemet didėjo, daugėjo ir verslo bei privačių klientų?

- Tiksliau sakant, ne išeitį, o išeičių kompleksą (juokiasi). Kai 2010 m. atėjau vadovauti „Vakoil“, įmonė išgyveno ne pačius geriausius laikus – strigo klientų atsiskaitymai, personalo motyvacijos lygis nebuvo toks, kokio tikėjausi prieš ateidamas į įmonę. „Vakoil“ teko susidurti su tomis pačiomis problemomis kaip ir daugeliui kitų lietuviško kapitalo įmonių – nebuvome niekuo išskirtiniai.

Nenoriu girtis, tačiau galiu pasakyti – mes tapome išskirtiniai įgyvendindami priemones, leidusias mums ne tik atsitiesti, bet ženkliai padidinti savo augimą. Į sunkmečio iššūkius atsakėme investicijomis į infrastruktūros atnaujinimą, plėtros projektais ir personalo įgūdžių tobulinimu. Teko iš esmės pakeisti administracinę įmonės struktūrą, diegti modernios vadybos ir rinkodaros metodus. Per pirmąjį pusmetį suformavome verslo filosofiją, kurios centre atsidūrė orientacija į ilgalaikę partnerystę su klientais ir aukštos kokybės paslaugos bei prekės už lanksčią kainą. Lankstumas klientams neabejotinai tapo pagrindine „Vakoil“ vertybe.  

„Vakoil“ ateis į Vilnių

- Daugelis verslininkų sako, kad jų įmonės yra lanksčios, siūlo geriausias kainas, sąlygas. Kuo galite pagrįsti savo teiginius apie „Vakoil“ lankstumą?

- Skaičiais ir faktais. Per pastaruosius metus mūsų verslo klientų skaičius išaugo kelis kartus, pirmojo 2011 m. ketvirčio apyvarta – du kartus, plovyklų apyvarta – keturis kartus. Be to, per pastaruosius metus spėjome atidaryti naują degalinę Marijampolėje, investavome į sunkvežimių plovyklos ir automobilių saugojimo aikštelės atnaujinimą. Tą darėme atsižvelgdami į mūsų klientų poreikius. Šiuo metu jaučiame, kad dalis mūsų klientų norėtų, kad „Vakoil“ kuo greičiau įžengtų į Vilniaus regioną. Ir, manau, kad savo klientų mes nenuvilsime.

- Norite pasakyti, kad „Vakoil“ turi plėtros planų Vilniuje?

- Taip. Ir tie planai yra labai rimti. Pastarąjį pusmetį atidžiai analizuojame situaciją mažmeninėje prekybos naftos produktais rinkoje ir pagal tai modeliuojame savo plėtros planus. Mūsų analizės rodo, kad Vilniuje, kaip niekur kitur Lietuvoje, jaučiamas didžiausias poreikis turėti lankstų degalinių tinklą, kur už konkurencingas kainas ir geromis sąlygomis būtų galima rasti aukštos kokybės kompleksinių paslaugų ir prekių. „Vakoil“  yra pasiruošęs patenkinti šį sostinės gyventojų ir verslo subjektų poreikį. Todėl, manau, kad dar iki metų pabaigos „Vakoil“ degalinių pamatysime ir sostinėje. 

- Ar planuojate tinklo plėtrą tik Vilniuje?

- Didžiausia mūsų degalinių koncentraciją yra vidurio ir Pietų Lietuvoje – Kauno regione ir tarptautinėje magistralėje „Via Baltica“. Esame čia stipriai įsitvirtinę. Norėtume panašias pozicijas turėti ir kituose šalies regionuose (šypsosi). Tačiau tam reikia laiko ir daug darbo. Trumpalaikėje perspektyvoje kol kas galvojame tik apie Vilnių ir Klaipėdos regioną. Dažnai gauname pasiūlymų dėl degalinių įsigijimų, visus juos apsvarstome. Tačiau strateginius sprendimus priimame tik atsižvelgdami į mūsų plėtros planus.

Kokybė protingomis sąlygomis.

- Mūsų žiniomis, „Vakoil“ kuro kaina yra viena mažiausių Kauno regione. Kaip jūs sugebate užtikrinti kuro kokybę, siūlydami jį klientams už sąlyginai mažesnę kainą nei Jūsų konkurentai?

- Kaip ir minėjau, kiekvienas verslo subjektas, norėdamas veikti sėkmingai, turi pasirinkti savo verslo strategiją. Mūsiškės pagrindas – kokybiškas kuras už prieinamą kainą. Mes perkame kurą iš tų pačių didmenininkų kaip ir didžiausių Lietuvos degalinių tinklai – iš „Mažeikių naftos“ ir „Lukoil“. Tačiau tiek mūsų marža, tiek administraciniai kaštai yra ženkliai mažesni nei rinkos milžinų, todėl savo klientams galime pasiūlyti tos pačios kokybės degalų, tik už mažesnę kainą.

Savo ruožtu „Vakoil“ parduodamos automobilių dujos pagal turimus kokybinius parametrus yra vieni kokybiškiausių Lietuvoje. „Vakoil“ parduodamų dujų sudėtyje yra apie 83 proc. propano, o jų sumaišyto propano butano mišinio oktaninis skaičius siekia 95. Tai – vienas iš nedaugelio mišinių Lietuvoje, kuriuose esančio propano kiekis atitinka žieminiams dujų mišiniams keliamus reikalavimus. Pagal savo kaloringumą „Vakoil“ dujos prilygsta benzinui.

Faktai:

• Lietuviško kapitalo degalinių tinklas „Vakoil“ Lietuvoje veiklą pradėjo 2001 m., kai buvo atidaryta pirmoji degalinė;
• Dešimt metų lietuviškoje prekybos naftos produktais rinkoje dirbantį „Vakoil“ tinklą sudaro septynios degalinės, iš kurių keturios – Kauno mieste, o likusios trys – Marijampolėje, Prienų bei Kalvarijos rajonuose. Iš septynių „Vakoil“ degalinių dvi yra „Via Baltica“ kelyje – Kalvarijos degalinė yra 17 km nuo Kalvarijos sienos, o Armoniškių degalinė – 86 km nuo Kalvarijos sienos;
• „Vakoil“ taip pat siūlo lengvųjų automobilių, sunkvežimių,  motociklų rankinio ir automatinio plovimo paslaugas. Įmonė taip pat teikia automobilių ir sunkvežimių saugojimo paslaugas;
• Per pirmąjį šių metų ketvirtį „Vakoil“ apyvarta, lyginant su tuo pačiu 2010 m. laikotarpiu, išaugo 106 proc. – nuo 3,61 mln. iki 7,46 mln. litų;
• Su verslo įmonėmis per 2011 m. pirmąjį ketvirtį sudaryta 58,3 proc. daugiau sutarčių, nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais.

CV: Povilas Ugianskis

Gimė 1984 m., Kaune
2002 – 2006 m. – Ekonomikos finansų bakalauras (KTU, Vadybos ir ekonomikos fakultetas)
2006 – 2008 m. – Rinkodaros magistras (KTU, Vadybos ir ekonomikos fakultetas)
2004 – 2009 m. – UAB „UPI“, direktorius
Nuo 2010 m. sausio – „Vakoil“, direktorius
Moka anglų, rusų kalbas


Šiame straipsnyje: Vakoil

NAUJAUSI KOMENTARAI

Rimas

Rimas portretas
Plaunant Vakoil automatineje plovykloje mašina gali likti be dažu, labai jau kieti šepečiai.

jonas

jonas portretas
Buratino reklama. Vakoil'e prasti popieriai. Cia visiskai melas. O direktorius-absoliutus nevykelis, net vadovavimo klasikos nesuprantantis. š**** ant sakiu.

and

and portretas
vakoilo akcininkai visi is ukio banko buratinas vienas is ju. o sito durnelio ugianskio tevas desinioji buratino ranka. jis ir pastate savo sunu direktoriaut. Teko su juo susidurt pilnas arogancijos ir visiskai neturi supratimo apie naftos versla, jis yra tik statytinis, ostraipsnis uzsakytas buratino (kas nezino tai kauno diena irgi yra buratino) , o kas liecia apie auto dujas kurias jis mini siame straipsnyje tai juokas ima. Dujos tokios pat kaip ir kitose degalinese, duju patys jie nesiveza o perka is didmenininku. Ir dar vienas dalykas neperseniausiai viena is vakoil degaliniu neprekiavo kuru nes turbut perdaug osiskoline buvo tiekejams
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių