Uostai „išplaukia“ į elektroninę erdvę

Baltijos šalys kaunasi dėl tranzito krovinių - lenktyniaujama, kas pirmas įdiegs naujas elektronines informacines sistemas, kad išnyktų didžioji dalis dabar naudojamų popierinių dokumentų, o administracinėms procedūroms skiriamas laikas sutrumpėtų kelis kartus, rašo "Lietuvos žinios".

Klaipėdos jūrų uoste neseniai pradėjo veikti krovinių logistikos ir uostų elektroninės informacinės sistema KIPIS, kuris padeda keistis duomenimis tarp valstybės institucijų, stividorų ir ekspeditorių. Tuo tarpu latviai skelbia pradedantys įgyvendinti vieningos krovinių logistikos ir uostų elektroninės informacinės sistemos (SKLOIS) projektą ir tvirtina, kad nuo 2014 metų trijuose Latvijos uostuose dirbantiems ekspeditoriams, stividorams ir jų kolegoms pamiršti darbą su popieriniais dokumentais.

"Vėliau pradedantieji visada turi pranašumą, nes gali naudotis pirmtakų laimėjimais. Mūsų sistema geresnė nei anksčiau sukurtos Vakarų Europos uostuose. Latvių sistema gal apims daugiau su krovinio gabenimu susijusių dalyvių ir visus jų uostus. Bet vargu ar jie išras ką nors unikalaus. Manau, kad mūsų projektas, kurį pristatėme ir latviams, juos net paskatino kurti savąjį, be to, jeigu matysime būtinybę, visada galėsime jį patobulinti", - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Technologijų skyriaus viršininkas Algimantas Žygus.

Lietuvių sugalvota sistema turėtų būti visiškai įdiegta per kitus dvejus metus - KIPIS įdiegus keitimąsi elektroniniais duomenimis, galima bus visiškai atsisakyti popierinių dokumentų, kurie dabar reikalingi deklaruojant laivo atvykimą, krovinio rūšį, užsakant operacijas.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių