- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS LT“ duomenimis, 2009 m. šalyje reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse krito 39,2 procento.
Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai žiniasklaidoje išleista 329,6 mln. litų.
Pasak „TNS LT“ direktoriaus G.Juodpusio, kaip ir tikėtasi, 2009 m. pradžioje dėl neaiškios situacijos šalies ekonomikoje stipriai vėlavo reklamos biudžetų tvirtinimas, tai turėjo neigiamos įtakos 2009 m. reklamos rinkai. 2009 m. Lietuvos reklamos rinkos smukimas viršijo pesimistines prognozes, ji nukrito iki 2004 m. pradžios lygio.
„2009 metų reklamos monitoringo duomenys rodo, kad jau nuo 2009 m. sausio mėn. reklamos apimtis gana ženkliai sumažėjo. Tokia pat tendencija išliko visus metus, gal tik išskyrus vasaros mėnesius, kai ūgtelėjo reklamos apimtis televizijoje ir internete.
Sumažėję reklamdavių biudžetai, kritę žiniasklaidos kanalų reklamos įkainiai, konkurencija tarp žiniasklaidos kanalų dėl reklamos pinigų lėmė spartų reklamos rinkos mažėjimą“, - teigė „TNS LT“ direktorius Gytis Juodpusis.
Kaip ir ankstesniais metais, 2009-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose - atitinkamai 44 proc. ir 21,8 procento. Lyginant su 2008 m., pernai buvo skiriama mažiau lėšų reklamai visuose žiniasklaidos kanaluose. Žurnalų reklamos pajamos krito 48,6 proc., laikraščių - 46,7 proc., televizijos - 37,2 proc., lauko reklamos rinkoje (įvertinus ir lauko vaizdo bei reklamos ant degalinių pylimosi pistoletų apimtį) - 36,1 proc., radijuje 28,2 proc., interneto reklamos rinkoje - 33,3 proc., kine - 8,3 procento.
Per 2009-uosius metus vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis krito nuo 161,25 iki 98,39 litų.
2009 m. aktyviausiai reklamavosi prekybos tinklai, mobiliojo ryšio operatoriai, maisto gamintojai, vaistinės, farmacijos bendrovės, valstybės institucijos, koncertų, renginių organizatoriai. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Tele2“, „Procter&Gamble“, „Bitė“, „Danone group“, „Henkel“, „Omnitel“, „Reckitt-Benckiser“, „Maxima LT“, „Palink“, „L'Oreal”.
Vis dar pesimistines prognozes atskleidė ir „TNS LT“ šių metų vasario-kovo mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa, kurioje dalyvavo didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų ir žiniasklaidos priemonių savininkai ir vadovai. Anot jų, 2010 metais Lietuvos reklamos rinka mažės 14 proc., televizijos reklamos rinka - 10 proc., radijo - 13 proc., laikraščių - 18 proc., žurnalų - 16 proc., lauko reklamos rinka - 12 proc., kino reklamos rinka - 13 procentų. Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad 2010m. augs tik interneto reklamos rinka - 15 procentų.
Šalies reklamos rinkos tyrimą „TNS LT“ atliko pagal savo 2009 m. reklamos monitoringo duomenis, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, kino, lauko ir vidaus reklamos davėjais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą1
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?1
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...