Turizmo departamentas ir draudikai nesutaria dėl nuostolių „Star Holidays“ klientams kompensavimo

Kelionių organizatorės "Star Holidays" klientams padarytų nuostolių kompensavimu besirūpinantis Valstybinis turizmo departamentas mano, kad dalį žalos turės atlyginti ir tos draudimo įmonės, kurios anksčiau laidavo už "Star Holidays".

Tačiau su tokiais įpareigojimais draudikai neskuba sutikti, penktadienį informuoja dienraštis "Verslo žinios".

Bankrutuojanti ir apie 1,9 tūkst. klientų į nemalonią padėtį įklampinusi "Star Holidays" turėjo galiojantį draudimo bendrovės "BTA draudimas" suteiktą kelionės organizatoriaus prievolių įvykdymo laidavimo draudimą, jo suma 736 tūkst. litų, tačiau užsienyje buvusiems asmenims parskraidinti į Lietuvą buvo išleista maždaug du trečdaliai sumos, skelbė draudikas.

Pats kelionių organizatorius pranešė, kad yra pardavęs neįvykusių kelionių 1,286 tūkst. turistų už 1,7 mln. litų - tad atrodo, kad draudimo sumos likučio, kuris dalijamas proporcingai, pakaks kompensuoti tik nedidelei daliai turistų nuostolių. Tačiau Valstybės turizmo departamentas planuoja, kad kompensacijos bus didesnės.

Valstybės turizmo departamento direktoriaus pavaduotojas Juozas Raguckas sako, kad yra draudimo polisų, sudarytų įvairiais laikotarpiais nuo kelionių organizatoriaus veiklos pradžios, juose fiksuota gerokai didesnė suma - maždaug 1,8 mln. litų.

Pasak jo, anksčiau "Star Holidays" draudė tas pats "BTA draudimas" ir Norvegijos kapitalo ne gyvybės draudimo bendrovė "Gjensidige Baltic", o šios bendrovės atsako už tuos turistų nuostolius, kurie atsirado neįvykus kelionėms, pirktoms, kai galiojo šių draudikų draudimo sutartys.

Tokią pozicija J.Raguckas argumentuoja Kelionės organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo draudimo taisyklių sąlyga, kad "teisę į draudimo išmoką turi tik kelionės organizatoriaus turistai, sudarę su kelionės organizatoriumi laidavimo draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu turizmo paslaugų teikimo sutartį".

Be to, taisyklėse taip pat numatyta, anot J. Ragucko, kad pagal Turizmo departamento raštą-reikalavimą draudimo išmokos mokamos tik už tas prievoles, kurios atsirado iki laidavimo draudimo sutarties galiojimo pabaigos

Draudimo priežiūros komisijos narys Darius Andriukaitis, vertindamas dar 2003 metų taisykles, pritaria departamento pozicijai ir mano, kad turėtų mokėti ir tas draudikas, kurios sutartis galiojo tuo metu, kai buvo sudaryta kelionių sutartis.

Tačiau tokie Turizmo departamento atstovų vertinimai ir lūkesčiai nustebino "Gjensidige Baltic" Lietuvos filialo generalinį direktorių Kęstutį Motiejūną.

"Mūsų draudimo poliso galiojimas yra pasibaigęs gerokai prieš tuos visus įmonės "Star Holidays" veiklos kardinalius pokyčius," - sako jis.

Tose pačiose taisyklėse nurodoma, kad laidavimo draudimo sutartis pasibaigia, kai pasibaigia laidavimo draudimo sutartyje nustatytas draudimo sutarties galiojimo terminas. Be to, draudikai savo riziką vertina ir kainą nustato tam terminui, kurį galios sutartis, o norėdami sumažinti savo riziką taip pat neretai iš organizatorių pareikalauja ir papildomų garantijų: lėšų įšaldymo sąskaitose ar turto įkeitimo. O tokie organizatorių įsipareigojimai nutrūksta, kai baigiasi draudimo sutartis.

"BTA draudimas" generalinis direktorius Tadeušas Podvorskis svarsto, kad iš dalies žala bus atlyginta visiems turistams, nepriklausomai nuo keliones pirkimo datos, tačiau taip pat pažymi, kad ankstesnio draudimo poliso galiojimas pasibaigęs.


Šiame straipsnyje: Star1Star Holidays

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių