Per tris dienas dyzelino kainos augo iki 10 centų

Per tris dienas, nuo gruodžio 31 d. iki sausio 3 d., dyzelino kainos sostinės degalinėse ūgtelėjo iki 10 centų, rodo DELFI surinkta informacija iš „Statoil“, „Lukoil“ ir „Neste“ degalinių. Per tris dienas dyzelinas 10 centų pabrango „Lukoil“ ir „Statoil“ degalinėse. „Lukoil“ šis kuras pabrango nuo 4,54 iki 4,64 lito už litrą, o „Statoil“ nuo 4,57 iki 4,67 lito už litrą.

Per šį laikotarpį 4 centais pabrango ir A95 markės benzino litras, atitinkamai „Lukoil” iki 4,76 lito, o “Statoil” iki 4,79 lito.

„Neste“ degalinėje dyzelinas pabrango 5 centais, iki 4,56 lito, o A95 markės benzino kaina nepasikeitė ir sudarė 4,69 lito.

DELFI primena, kad sausį baigėsi pereinamasis laikotarpis, kai Lietuva galėjo taikyti sumažintą dyzelino akcizą. Finansų ministerija yra skelbusi skaičiavimus, kad dėl didinamo akcizo vidutinė dyzelino litro kaina degalinėse galėtų padidėti apie 12 centų.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius trečiadienį
LRT radijo laidai „Ryto garsai“ sakė, jog degalinių tinklai savarankiškai sprendė, kaip keisis dyzelino kainos dėl akcizų, todėl kai kuriose degalinėse kainos nekito, o kai kuriose augo 2, 5 ar 7 centais.

„Buvo skaičiuota, kiek turėtų pasikeisti vieno litro dyzelino kaina, jeigu naftos produktų kaina, kuri, kaip žinia, sudaro didžiąją kainos dalį, išliktų tokia pati. Vakar dienai pasaulinė naftos produktų kaina ir „Platz“ indeksas, nuo kurio priklauso mūsų didmeninė kaina, kuria remiasi didmenininkė „Orlen Lietuva“, šiek tiek smuko, dėl to didmenininkas pateikė mums mažmenininkams tik 9 centų pabrangimą“, - teigė L.Vosylius.

Pasak L. Vosyliaus, pastaruoju metu Lietuvoje vyko dyzelizacija, tačiau kitų šalių patirtis rodo, kad dyzelino ir benzino kainos supanašėja, tokia tendencija pastebima ir Lietuvoje. O jeigu būtų nuspręsta sumažinti benzino akcizą iki minimumo, tuomet, pasak jo, dyzelinas galėtų būti ir brangesnis už benziną.

Tačiau „Danske bank“ finansų analitikė Baltijos šalims Violeta Klyvienė primena, jog dyzelino brangimą pajus ne tik vairuotojai, bet ir produktus bei paslaugas perkantys gyventojai, nes dyzelino brangimas padidins infliaciją.

„Kol kas mes matome palaipsnį šito mokesčio (akcizo dyzelinui – DELFI) padidėjimo poveikį galutinei dyzelino kainai, nes kaip ir sako teorija, iš tiesų tų teorinių mokesčių padidinimo poveikį gali pasidalinti gamintojas, pardavėjas ir vartotojas. Tai priklauso nuo rinkos savybių. Mūsų atveju, galiausiai tai yra įskaičiuojama į galutinę kainą ir mokesčių padidėjimo našta tenka vartotojui. Greičiausiai mes ir matysime tokią tendenciją – palaipsnį dyzelino brangimą. Aišku tai turės poveikį vartojimo indeksui – infliacijai“, - radijo laidai sakė ji.

Finansų ministerija yra skelbusi, kad nors Lietuva ir didina akcizą dyzelinui, jis ir toliau liks vienas mažiausių Europos Sąjungoje.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Čiubaka

Čiubaka portretas
bišk nesuprantu, negi degalinės degalų atsargas taip greit išpardavė, dar pirktas su senais akcizais? Ar čia ir vėl pasireiškia lietuviško verslo subtilybės?

XXI a. baudžiava Lietuvoje

XXI a. baudžiava Lietuvoje portretas
22 metus Lietuvą skurdino, partinių gaujų suformuotos, penkiolika vyriausybių. Štai kokioje padėtyje dabar yra Lietuvos žmonės. Kai ... Anglijoje nekvalifikuotas darbininkas už minimalų valandinį atlygį gali nusipirkti šešis produktus: - pieno 1 litrą; - miltų 1 kilogramą; - cukraus 1 kilogramą; - 6 kiaušinius; - aliejaus 1 litrą; - dyzelino 1 litrą. Tai ... Lietuvoje nekvalifikuotas darbininkas už minimalų valandinį atlygį nepajėgus nupirkti dyzelino 1 litro, aliejaus 1 litro (nes brangesnis už dyzeliną su akcizais) ir iš likusių keturių aukščiau išvardintų produktų gali nusipirkti tik vieną kurį nors, nes kitiems įsigyti pinigų jau nepakanka. (Tai yra 2012 kovo mėnesio tyrimo duomenys) Tokiom nežmoniškom sąlygom Lietuvoje skursta dirbantis jaunimas ir mes su mažiausiomis darbo pajamomis, tokiom sąlygom yra priversti vargti ir mūsų tėvai pensininkai. Jei Europos Sąjungoje (ES) yra toleruojama tokia atskirtis, tai ES neturi ateities.

XXI a. baudžiava Lietuvoje

XXI a. baudžiava Lietuvoje portretas
Gyventi oriai Lietuvoje trukdo štai šios partinės gaujos, kurios sukūrė Lietuvą netinkamą žmogui gyventi: - LSDP (Lietuvos socialdemokratų partija) ir gaujos vadeiva Algirdas Butkevičius; - TS LKD (Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionių demokratai) ir gaujos vadeiva Andrius Kubilius; - Partija Tvarka ir teisingumas su gaujos vadeiva Rolandu Paksu; - Liberalų ir centro sąjunga su gaujos vadeiva Algiu Čapliku; - Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdis ir gaujos vadeiva Eligijus Masiulis. Taip pat Lietuvai yra pavojingi gaujos vadeiva Voldemar Tomaševski su Lietuvos lenkų rinkimine akcija, gaujos vadeiva rusas Viktor Uspaskich su darbo partija ir kiti į juos panašūs. Tai yra nusikalstamos partinės gaujos, kurios dirbtinai skurdina bendruomenės žmones, naikina Lietuvą.
VISI KOMENTARAI 16

Galerijos

Daugiau straipsnių