- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors daugumą bendrovių sunkmetis verčia pasukti galvą, kaip efektyviau skirstyti reklamos lėšas, tačiau jau 33,6 proc. pasiryžo biudžetą didinti ir kitąmet rinkodarai skirs daugiau lėšų nei šiemet, rodo reklamos ir rinkodaros paslaugų įmonės "AdAstra Marketing" spalį atlikta 110 didžiausių Lietuvos įmonių rinkodaros vadovų apklausa.
Tokios pačios apklausos praėjusiais metais duomenimis, biudžetą didinti ketino vos 13,8 proc., dar metais anksčiau - 5 proc., pirmadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".
"Keletas apklaustųjų net sakė, jog ir šiemet nesitikėjo tokios aktyvios reklamos rinkos ir tokių aktyvių konkurentų pardavimų skatinimo veiksmų", - tvirtino "AdAstra Marketing" vadovas Darius Mikulis.
Mažinti rinkodaros biudžetą kitais metais, "AdAstra Marketing" apklausos duomenimis, ketina 14 proc. bendrovių. Daugiausia planuojama susiveržti 20 proc., nors dar pernai beveik penktadalis įmonių sakė 2010 metų biudžetą kirpsiančios daugiau nei perpus. Daugiau nei pusė apklaustųjų žada išlaikyti dabartines išlaidas.
Trečdalis respondentų tikino šiais metas nesusidūrę su didesniais iššūkiais rinkodaros srityje.
Bendrovės nebekalba apie krentančias pajamas. Priešingai, 2011 metams planuojamas minimalus jų augimas ar bent dabartinių apsukų išlaikymas.
"AdAstra Marketing" duomenimis, atsigavimą pirmiausia demonstruoja suversiu dirbančios įmonės, finansų sektorius. Plataus vartojimo prekių bendrovės vis dar išgyvena sunkesnius laikus.
Tyrimą atlikusios bendrovės duomenimis, prekybai skatinti 2011 metais daugiau dėmesio skirs 43 proc. apklaustųjų, t. y. panašiai kaip ir šiemet, tam dėmesio daugiau skirti žadėjo 51 proc. bendrovių.
Šešta pagal dydį reklamos užsakovė šalyje "Maxima LT" 2011 metais ketina išlaikyti šių metų dydžio rinkodaros biudžetą, daug dėmesio skirti pardavimo skatinimui. Mat nors rinkos nuotaikos ir gerėja, vartotojai dar nėra pasiruošę plačiai atverti piniginių.
Daugiausia pinigų, kaip ir šiemet, teks televizijai. Svarstoma daugiau dėmesio skirti internetui. Mažiau bus investuojama į spaudą, mat prekybininkai dažnai patys leidžia reklaminių leidinių.
Prekybos tinklai yra antri pagal reklamai išleidžiamus pinigus šalyje (8,8 proc. visų reklamos pinigų Lietuvoje).
Įmonė "Tele2", antra pagal dydį reklamos užsakovė, drastiškų veiksmų kitąmet neplanuoja: bendrovė reklamą skirstys per visus žiniasklaidos kanalus, biudžeto, kaip ir šiemet, smarkiai nekeis. Vis dėlto sutaupyti įmonė tikisi iš dar labiau sumažintų žiniasklaidos įkainių.
Telekomunikacininkų išlaidos sudaro 19,8 proc. visų reklamos pinigų Lietuvoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą1
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia1
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą3
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams1
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...