Teismo nutartis dėl „airBaltic" Latvijoje negalioja

Vilniaus apygardos teismas patenkino „flyLAL" prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, areštuojant Latvijos nacionalinės oro bendrovės „airBaltic" ir Rygos oro uosto nuosavybės už 199,83 mln. litų. Tokią žalą „flyLAL" teigia patyrusi dėl to, kad „airBaltic" su Rygos oro uostu turi lengvatinę sutartį ir dėl to taiko mažesnes kainas, žlugdydama konkurentus.

airBaltic" prezidentas Bertoltas Flickas teigia, kad teismo nutartis prieš „airBaltic" ir Rygos tarptautinį oro uostą negali būti taikoma Latvijoje. "Prieš priimdamas tokį nutarimą, teismas būtinai privalo gauti „airBaltic" ir oro uosto poziciją. Atsižvelgiant į Europos Bendrijos Teisingumo teismo nutarimą, teismo nutartis negali būti taikoma kitoje Europos Sąjungos šalyje, jei susijusios šalys nėra išklausytos. Toks atvejis taikytinas ir „airBaltic" bei Rygos tarptautinio oro uosto situacijai, taigi Lietuvoje priimta nutartis neturi teisinio pagrįstumo Latvijoje", - tvirtina B.Flickas.

Pasak jo, įprasta teisės praktika numato, kad teismas vertina galimai ieškovui palankaus teismo sprendimo įvykdymo galimybes, todėl, siekiant pašalinti grėsmės dėl nemokumo buvimą, taikomas turto areštas. Tokia praktika taikoma tais atvejais, kai yra pagrindo manyti, kad atsakovas gali siekti išvengti nuosprendžio ar imtis piktavališkų veiksmų, kuomet nebūtų galimybės surinkti lėšų.

Latvijos vyriausybei priklauso 52 proc. „airBaltic" ir 100 proc. Rygos tarptautinio oro uosto akcijų ir ji yra atsakinga už šių abiejų bendrovių veiksmus bei turimą turtą. „Vilniuje priimta nutartis rodo galimą teismo manymą, jog Latvijos vyriausybė nėra pajėgi surinkti reikiamą sumą tokiu atveju, jei teismas nuspręstų, kad bauda turi būti sumokėta", - teigia B.Flickas. 

Jis tvirtina, jog Lietuvos teismo sprendimas neigiamai paveiks visos Lietuvos verslo aplinką. „Akivaizdu, jog aviacijos rinka Lietuvoje ir taip stipriai atsilieka nuo Latvijos. Tą iliustruoja keletas faktų: šių metų žiemos sezonu lėktuvai iš Rygos oro uosto skraidys į šiek tiek daugiau nei 60 miestų, o iš Vilniaus oro uosto pagal tvarkaraštį bus skraidoma į mažiau nei 20 miestų. Numatoma, jog šiais metais Rygos oro uostas sulauks 3,7 mln. keleivių. Tuo tarpu Vilniaus oro uoste šiemet tikimasi aptarnauti apie 2 mln. klientų", - vardijo airBaltic" prezidentas.

Pasak jo, „airBaltic" ir toliau tęs savo skrydžius kaip įprasta. Artėjant žiemos sezonui, bendrovė pasiūlys 4 naujas kryptis (į Tamperę, Hanoverį, Amsterdamą ir Dubajų), taip pat skris į 48 miestus iš Rygos.

Oro bendrovė „airBaltic" taip pat pasirengusi tęsti savo veiklą Lietuvoje. Šią žiemą iš Vilniaus oro uosto „airBaltic" keleivius skraidins į Berlyną, Briuselį, Kopenhagą, Hamburgą, Helsinkį, Londoną, Miuncheną, Oslą, Paryžių, Rygą, Romą, Stokholmą ir Taliną. Nuo šių metų rugsėjo bendrovė padidino reisų iš Vilniaus į Rygą skaičių iki 5 skrydžių per dieną. 


Šiame straipsnyje: airBalticteismasflyLAL

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių