„Swedbank“ kredito kortelių turėtojams nuo rugpjūčio - nauji įkainiai

Nuo rugpjūčio pradžios vienas didžiausių komercinių Lietuvos bankų "Swedbank" keičia ankstesnių ir naujai išduodamų kredito kortelių sąlygas.

Tuo tarpu vartotojų teisių gynėjai sako, kad vienašališkai keisti galiojančių sutarčių sąlygas leidžiama tik turint deramą priežastį, rašo dienraštis "Verslo žinios".

"Vienašalio sutarties sąlygų keitimo atvejai turėtų būti numatyti sutartyje, o tada jie būtų vertinami sąžiningumo aspektu", - teigė Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė.

"Swedbank" teigia, kad galiojančių kredito kortelių sąlygų ir tvarkymo mokesčių pokyčiai nėra vienašališkas sutarties keitimas.

"Nors sutartyse ir numatyta galimybė keisti sutarties sąlygas vienašališkai, tačiau bankas, vykdydamas prisiimtus pagal sutartį įsipareigojimus klientui bei atsižvelgdamas į vartotojų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, tokia teise nesinaudoja ir keičia tik tas sąlygas ir įkainius, kurie yra skelbiami banko interneto puslapyje", - sakė "Swedbank" Skolinimo gyventojams skyriaus vadovė Aida Budreikienė.

Anot banko atstovų, kredito kortelių sąlygos ir tvarkymo mokesčiai keičiami atsižvelgiant į klientų pageidavimus, vartojimo įpročius, naujas technologijas ir rinkos padėtį.

Priklausomai nuo konkrečios kredito kortelės, metinis tvarkymo mokestis keičiamas mėnesiniu, siūlomas pirkinių draudimas, bagažo, kelionių vėlavimo apsauga, asmeninė kelionių planavimo paslauga. Ilginamas iki šiol galiojęs kai kurių kredito kortelių trumpesnis nemokamas periodas panaudojus kredito limitą.

Pavyzdžiui, besinaudojantiems klasikinėmis kredito kortelėmis metinės išlaidos už kortelę, sudėjus saugumo programos ir tvarkymo mokesčius, pakyla nuo 52,4 lito iki 60 litų.

Kitiems, lig šiol už kortelės tvarkymą mokėjusiems didesnį metinį mokestį, fiksuotosios išlaidos sumažės nuo 72,4 lito iki 60 litų per metus.

Kaip keisis kiekvienos kredito kortelės tvarkymo mokesčiai ir sąlygos, galima pasitikrinti "Swedbank" interneto svetainėje, bankas taip pat sakosi klientus informavęs elektroniniais ar spausdintais laiškai, telefonu ar kitas būdais.


Šiame straipsnyje: Swedbank

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių