Per šventes lietuviai taupė mažiau, nei planavo

Kalėdinė ir Naujametinė prekyba šiais metais buvo dešimtadaliu kuklesnė nei pernai, tačiau žmonės netaupė drastiškai. Tai rodo prekybos centro “Maxima” duomenys.

Kūčių ir Kalėdų stalui pirkėjai rinkosi maisto produktus, kurių reikėjo maisto gaminimui namuose. Parduotuvių lentynose buvo ieškoma praktiškesnių dovanų artimiesiems. Naujųjų metų šventę dažnas lietuvis save lepino šviežiais vaisiais ir daržovėmis, saldumynais ir šampanizuotu vynu. Pastebėta, kad per šias šventes pirkėjai buvo dosnesni ir likimo nuskriaustiems vaikams, nurodoma bendrovės pranešime.

„Lyginant su praėjusiais metais, šiemet šventiniu - kalėdiniu ir naujametiniu laikotarpiu pardavimai buvo maždaug 14 proc. mažesni, tačiau jie vis tiek geresni nei tikėjomės. Nors žmonės per šias šventes planavo labiau taupyti, vis tik atėjus šventėms leido sau atsipalaiduoti: palepinti save ir savo artimuosius dovanomis ir įmantresnėmis vaišėmis, taip pat dažnas parėmė vargstančius, pirkdami sprecialias prekes“, - pranešime cituojamas “Maxima LT” Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis.

Kaip ir buvo prognozuota, Kūčių, Kalėdų ir Naujametiniam stalui žmonės pirko daugiau maisto produktų, kurių prireikė maistą gaminant namuose: maždaug 14 proc. išaugo kiaušinių pardavimas, beveik tiek pat kiek ir praėjusiais metais nupirkta margarino, majonezo. Taip pat šokolado ir kitų saldumynų.

Tik šiek tiek - 10 proc. mažiau - šiais metais Kūčioms ir Kalėdoms nupirkta šviežios žuvies, maždaug 8 proc. mažiau šviežios mėsos. Naujųjų sutiktuvėms maždaug penktadaliu daugiau nupirkta šviežių vaisių bei daržovių, beveik 10 kartų išaugo vyniotinių ir plokštainių pardavimai. Tuo tarpu tortai per šiais šventes buvo mažiau populiarūs: žmonės mieliau pirko paprastesnius konditerijos gaminius ar juos patys kepė namuose.

Prieš šias šventes labiausiai krito riešutų (-30 proc.), kulinarijos (-27 proc.), konservuotų daržovių (-20 proc.) pardavimas. „Ženklų šių produktų pardavimo mažėjimą sąlygojo sunkmetis - taupantys pirkėjai atsisakė brangesnių produktų, daugiau patiekalų gamino patys, o ruošdami vaišes dažniau naudojo tradicinius produktus ir tai, ką patys vasarą užsiaugino daržuose ar soduose“, - tikina S.Jonaitis.

Per šias šventes lietuviai racionaliau rinkosi dovanas. Populiariausios šiais metais buvo nebrangios praktiškos dovanos - buityje naudojami prietaisai, kepimo indai, plaukų priežiūros priemonės, kosmetikos rinkiniai. Prieš Kalėdas loterijos bilietų pardavimas išaugo maždaug 9 proc., prieš Naujus metus - maždaug 23 proc. Tiek prieš Kalėdas, tiek ir prieš Naujuosius populiari dovana buvo knyga. Knygų pardavimas padidėjo beveik penktadaliu.

Šiais metais alkoholio per šventes suvartota maždaug 16 proc. mažiau, o stipriuosius alkoholinius gėrimus pirkėjai dažniau keitė vynu. Naujųjų metų sutiktuvių išvakarėse tradiciškai populiariausias buvo nebrangus šampanizuotas vynas. Jo, lyginant su praėjusiais metais, nupirkta 6 proc. daugiau.

„Pastebėjome, kad per šias šventes pirkėjai ne tik daugiau save palepino, bet ir buvo dosnesni likimo nuskriaustiems vaikams“, - sako S. Jonaitis. Jo duomenimis, žmonės šiais metais kur kas aktyviau dalyvavo TV3 Išsipildymo akcijoje.

“Maxima” parduotuvėse nuo pat prekybos pradžios pirkėjai jau nupirko beveik 63 tūkst. akcijos magnetukų. Visos lėšos už parduotus magnetukus vasario mėnesį pasieks globos namuose gyvenančius vaikus.


Šiame straipsnyje: kalėdinė prekyba

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių