Per sunkmetį keičiasi gyventojų vartojimo įpročiai

Vis daugiau Lietuvos gyventojų mano, kad sunkmečiu pakitę jų vartojimo įpročiai išliks ir artimiausioje ateityje. Tai parodė žiniasklaidos planavimo agentūros „Phd“ spalį atlikta internetinė apklausa „Snapshots“.

„Palyginus gegužės ir spalio mėnesio apklausos rezultatus išryškėjo tendencija, jog esant šiandieninei ekonominei situacijai gyventojai ne tik keičia vartojimo įpročius, bet vis daugiau ir manančių, kad bent jau artimiausioje ateityje prie senųjų įpročių negrįš", - sako bendrovės „Phd" direktorius Nerijus Kalinauskas.

Apklausos duomenimis, sunkmečiu dauguma respondentų alkoholinių ir gaiviųjų gėrimų, aprangos, avalynės ar elektronikos prekių perka mažiau, renkasi pigesnes prekes arba atideda pirkinius ateičiai. Tokių naujųjų vartojimo įpročių artimiausius pusę metų tvirtino nekeisią daugiau nei 50 proc. spalį apklaustų respondentų. Gegužę manančiųjų, jog prie įprastų vartojimo įpročių artimiausius šešis mėnesius negrįš, buvo apie 10 proc. mažiau.

„Pakitę vartojimo bei pirkimo įpročiai pirmiausia turėtų atkreipti pardavėjų bei gamintojų dėmesį. Reikėtų atsakyti į klausimą, koks šiandien yra pirkėjo portretas, objektyviau įvertinti perkamąją galią", - mano N.Kalinauskas.

Remiantis tyrimo duomenimis, stabiliausia prekių kategorija išlieka vaistai, o didžiausias paklausos pokytis spalį, kaip ir gegužę, užfiksuotas elektronikos prekių kategorijoje.

Apie du procentus (nuo 65,6 iki 67,2 proc.) padaugėjo Lietuvos gyventojų, atidėjusių elektronikos prekių, tokių kaip televizoriai, fotoaparatai, muzikos grotuvai ir kt., įsigyjimą. Šios kategorijos prekių pirkti mažiau yra linkę 12,4 proc. respondentų (gegužę buvo 11 proc.), o 7,2 proc. rinktųsi pigesnes prekes (gegužę buvo 7,3 proc.).

Maisto prekių kategorijoje renkantis produktus kaina yra vis svarbesnė. Tai paaiškėjo palyginus vasario, gegužės ir spalio mėnesiais atliktų „Snapshots" tyrimų rezultatus - patraukli kaina buvo svarbi 8 proc. vasarį, 13,2 proc. gegužę ir 16,8 proc. spalį apklaustų respondentų.

Mažėja Lietuvos gyventojų reiklumas kokybei - aukštą gaminio kokybę kaip prioritetą renkantis maisto produktus vasario mėnesį įvardino 16 proc. apklaustųjų. Gegužę taip manančių respondentų buvo 13 proc., spalį - 9,3 proc. Tačiau svarbiausiu veiksniu renkantis maisto prekes išliko kainos ir kokybės santykis - jis svarbus apie 70 proc. respondentų.

Internetiniame visuomenės nuomonės tyrime „Snapshots" dalyvauja daugiau nei 1000 respondentų nuo 15-50 metų. Tai interaktyvi ir patraukli internetu atliekamų tyrimų priemonė, kurios atsakymų rezultatai paskirstomi pagal socialines - demografines charakteristikas (lytis, amžius, išsilavinimas, gyvenamosios vietos dydis, užimtumas, pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių