Rūkalų reklama iš kioskų nedingo (papildyta)

Po portalo publikacijos apie galimą tabako gaminių reklamą spaudos kioskuose, rūkalus propaguojantys užrašai dingo iš po lėkštučių grąžai. Tačiau jie atsidūrė kitoje vietoje - ant priekinių kioskų langų.

„Winston“ cigaretes pirkti skatinančios lentelės su „įrėmintu“ tų pačių cigarečių pakeliu bei užrašu „Prekiaujame „Winston“ nė kiek nepasikeitė. Prie jų primontuoti lipdukai, leidžiantys reklamą pritvirtinti prie stiklo, o kai kuriuose kioskuose jie prie stiklų prilipinti paprasčiausia lipnia juostele. Be to, dabar kiosko darbuotoja gali be vargo išimti ten esantį cigarečių pakelį ir jį parduoti to panorusiam klientui.

Taip bandoma atitikti Tabako kontrolės įstatymo nuostatą, kuri nurodo, jog ribota informacija apie tabako gaminius gali būti pateikiama „ant įrangos, skirtos tabako gaminiams išdėstyti“. Lentelės su analogiškais užrašais, bet be „įrėminto“ cigarečių pakelio iš kioskų dingo. Tokiu būdu kioskus valdanti bendrovė „Lietuvos spauda“ bei cigarečių gamintoja „JT International Baltic States“ veikiausiai bando apsisaugoti nuo baudos, kurią gali skirti tyrimą jau pradėjusi Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba (VTAKT). Kaip jau skelbėme, už tabako reklamos ribojimų nepaisymą verslininkams gresia 5-10 tūkst. litų bauda.

Kaip portalui teigė „JT International Baltic States“ korporatyvinių reikalų vadovas Ramūnas Mačius, prie stiklų prilipinami lapeliai su cigarečių pakeliu atsirado maždaug tuo pat metu, kaip ir tie, kurie buvo po lėkštutėmis grąžai. Pastaruosius esą nuspręsta pašalinti iš kioskų iki VTAKT baigs tyrimą.

„Tikrai nenorime pažeisti įstatymą ar daryti kažką nelegalaus. Kol kas šiuos laikiklius iš kioskų išėmėme, o kai VTAKT priims sprendimą, matysime, kaip bus toliau. Laikiklis skirtas parodyti produktą. Įstatyme parašyta, kad tai gali būti įranga, skirta tabako gaminiams išdėstyti. Tai turbūt nereiškia, kad iš jos gaminį reikia ištraukti ir paduoti pirkėjui“, - aiškino R.Mačius.

Anot jo, esama daugybė pavyzdžių, kai informacija apie tabako gaminius pateikiama tokiais būdais, ir „JT International Baltic States“ kiek nustebo dėl VTAKT veiksmų.

VTAKT direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian portalui teigė, esą tarnyba į tyrimo medžiagą įtraukė tiek po lėkštutėmis buvusius lapelius, tiek tuos, kurie atsidūrė ant kioskų langų. „Vertinsime viską kompleksiškai“, - sakė G.Belian.

Pašnekovė kiek suabejojo tabako gamintojų teiginiu, esą tokia informacijos forma atitinka įstatymo reikalavimus. „Keistoka įranga“, - ironizavo VTAKT direktoriaus pavaduotoja.

Anot jos, tyrimas dėl galimo įstatymo pažeidimo turėtų būti užbaigtas iki šio mėnesio pabaigos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių