Rudenį televizorių nupirkta mažiau nei prognozuota

Antrus metus iš eilės sparčiausiai augo vaizdo ir garso technikos rinka, tačiau rinkos augimą labiausiai sąlygojo ne televizorių, o priedėlių pardavimai.

Pasaulyje pirmaujančios technologijų rinkų tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, jau antrus metus iš eilės (nuo 2011 m. spalio iki 2012 m. lapkričio) sparčiausiai augo vaizdo ir garso technikos rinka (54,8 proc.) – palyginti su 2011 m., televizorių pardavimai kilo 48,5 proc., o priedėlių – net 203,9 proc. Tačiau rinkos augimą labiausiai sąlygojo ne televizorių, kaip prognozuota, o priedėlių pardavimai.

Šiuo laikotarpiu technologijų rinkų prekių kainos Lietuvoje krito vidutiniškai 5 proc. Labiausiai krito vaizdo ir garso technikos kainos – net 15,6 proc.: televizoriai atpigo 7,7 proc., priedėliai – 27,9 proc.

„2012-ieji, kaip ir tikėtasi, yra televizijos metai“, – sako „GfK Retail and Technology Baltic” atstovybės Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. – Nors 2012 m. spalį tik iš dalies pasitvirtino dėl analoginės antžeminės išjungimo prognozuotas staigus televizorių pardavimų šuolis.“ E. Grybovo teigimu, televizorių pardavimai kiekine išraiška buvo didžiausi mūsų šalies istorijoje, tačiau vos keliais procentais lenkė 2011 m. gruodį. Iki rugsėjo vidutiniai mėnesio priedėlių pardavimai siekė 4-5 tūkst. vnt., rugsėjį pakilo iki 25 tūkst. vnt., o spalį šoktelėjo beveik iki 100 tūkst. Tuo metu televizorių spalį parduota 36,5 tūkst. vnt.

Pasak E. Grybovo, nors lietuviai turi galimybę naudotis vienu greičiausių internetų visoje Europoje, pirmauja pagal mobiliųjų telefonų skvarbą, tačiau išlieka vienoje paskutinių vietų Baltijos šalyse pagal naujausių technologijų naudojimą, išmaniųjų telefonų rinkos dalį, skystųjų kristalų (LCD) televizorių skvarbą. „Vartotojai pirko ne naujos kartos televizorius, o skaitmeninės televizijos priedėlius, nors senuose televizoriuose net ir su priedėliu matomas vaizdas nėra pats kokybiškiausias“, – pastebi „GfK Retail and Technology Baltic” atstovybės Lietuvoje vadovas.

E. Grybovo teigimu, mūsų šalies gyventojai vis dar yra linkę taupyti ir planuoti didelius pirkinius, todėl šiuo metu išleidžiamas pinigų kiekis rinkoje dar nepasiekė to lygio, kuris buvo ekonomikos klestėjimo metu. „Pirkėjai vienu metu yra linkę įsigyti vieną didelį pirkinį. Pavyzdžiui, jei praeitą vasarą šeima nusipirko naują šaldytuvą, turi praeiti daugiau laiko, kol ta pati šeima seną televizorių pasikeis nauju, – pabrėžia ekspertas. – Šios tendencijos iš dalies paaiškina, kodėl televizorių pardavimai kilo mažiau nei prognozuota, o priedėlių, kurių vidutinė rinkos kaina spalį nesiekė 90 Lt, staigiai šoko aukštyn.“

„GfK Retail and Technology“ yra pasaulyje pirmaujanti technologijų rinkos tyrimų kompanija. Bendrovės padaliniai gauna duomenis, atspindinčius 1,7 mln. ne maisto pramonės pardavėjų veiklą visame pasaulyje, iš 370 tūkst. pardavimo vietų. „GfK Retail and Technology“ apdoroja gautą informaciją ir supažindina įvairių mažmeninės prekybos ar gamybos įmonių vadovus su naujausiomis rinkų tendencijomis šalies, regiono ir globaliu mastu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

16 x9

16 x9 portretas
Visi kanalai daugmaž veikia, tik LNK iš per didelio mandrumo niekaip nesugeba vaizdo formatą sutvarkyti

piliete

piliete portretas
na,znebukit naivus-zmones vos galus suduria-mokescius sumoka-ir maista nusiperka kur jie pirks buitine technika-jei nera reikalo- tai ir planuot tokios istaigos nelabai turi--visi perka per ispardavimus--ar jua kaisugenda-ir reikia butinai keisti--- paziurejus-per gyvenima reikia 3-4 televizoriu-as jau antru naudojuosi-o mano tevai-,tris,.pragyveno--
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių