Reklamos rinka smuko beveik 40 proc.

Lietuvos reklamos agentūros praėjusiais metais išgyveno bene sunkiausią laikotarpį per paskutinį dešimtmetį. Anot Lietuvos reklamos agentūrų asociacijos (KOMAA) valdybos pirmininko Gintaro Šepučio, reklamos rinka šalyje smuko beveik 40 proc.

Didžiausias vienos iš kūrybinių agentūrų apyvartos smukimas, lyginant su 2008 m., siekia net 67 proc., o didžiausias darbuotojų skaičiaus sumažėjimas – 50 proc.
„Mūsų turimais duomenimis, kūrybinės šalies agentūros vidutiniškai patyrė apie 28 proc. apyvartų kritimą ir apie 16 proc. mažino darbuotojų skaičių. Tačiau, lyginant abiejų pusmečių rezultatus, antrasis pusmetis atnešė nežymų pakilimą ir optimistines nuotaikas šiems metams“, – sakė G.Šeputis.

Tiesa, žiniasklaidos planavimo agentūrų veiklos rezultatai atspindi dar blogesnę rinkos situaciją. Žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančių įmonių pateikti rezultatai rodo vidutinį 44 proc. apyvartų kritimą ir 15 proc. siekiantį darbuotojų skaičiaus sumažėjimą.
Pasak G.Šepučio, didžiausias žiniasklaidos planavimo rinkoje veikiančios agentūros apyvartos kritimas taip pat siekia 67 proc., o darbuotojų skaičių viena iš agentūrų sumažino 33 proc.

Visas reklamos paslaugas teikiančios agentūros 2009 m. vidutiniškai patyrė 52 proc. kritimą ir turėjo atsisakyti 13 proc. darbuotojų.
„Kitaip nei kūrybinėms, žiniasklaidos planavimo agentūroms antrasis pusmetis buvo dar sunkesnis nei pirmasis – šalies ekonomikos kritimo ir drastiškai padidintų mokesčių neatlaikė ir buvo priversta nutraukti savo veiklą viena žiniasklaidos planavimo agentūra, o dėl finansinių sunkumų ir vykdomos reorganizacijos antrąjį pusmetį iš asociacijos išstojo dar trys narės“, – dėstė KOMAA valdybos pirmininkas.
Dabar Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija Lietuvoje vienija 20 kūrybinių bei žiniasklaidos planavimo paslaugas teikiančių įmonių.


Šiame straipsnyje: reklamakomaaGintaras Šeputis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių