- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šią savaitę Lietuvos reklamos biuro (LRB) arbitražo komisija, išnagrinėjusi penkis skundus dėl lietuviškų reklamų, tris iš jų pripažino pažeidus reklamos etikos kodeksą. Pažeidimai patvirtinti įmonių „Karmada”, „Reklamos leidinių” prekės ženklo „Olialia” ir bendrovės „Bitė Lietuva” reklamose.
Santechnikos prekių centro „Karmada” Vilnius-Kaunas automagistralėje esanti lauko reklama ir jos užrašas „Kainos? Žemiau nebūna” pripažinta pažeidžiančia Lietuvos reklamos etikos kodekso straipsnį. „Padorumas”.
Arbitražo komisijos pirmininko Mariaus Giržado teigimu, minėtame straipsnyje nurodyta, jog reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų.
„Šiuo atveju lauko reklamoje panaudota frazė išreiškia požiūrį į temą, dėl kurios visuomenė neturi vieningos nuomonės ir todėl reklamos užsakovas rizikuoja savo reputaciją, o reklama praranda savo naudą ir svarbą. Ši reklama neturi nieko bendra su įmones veikla, ir buvo nuspręsta, jog dėmesio atkreipimas tokiu būdų yra nepadorus”, - komentuoja M. Giržadas.
Kita arbitražo komisijos nagrinėta „Reklamos leidiniai” prekės ženklo „Olialia” žiebtuvėlių spaudos reklama pripažinta pažeidusi Lietuvos reklamos etikos kodekso straipsnį. „Smurtas ir antisocialinis elgesys”.
Astižvelgiant į šiame straipsnyje nurodytą informaciją, anot arbitražo komisijos pirmininko, nei viena reklama negali toleruoti ar skatinti smurto, o šioje reklamoje vaizduojamas karimo procesas.
Taip pat buvo pastebėta, jog reklama galimai prasilenkė su Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymu, kuriuo draudžiama erotinio pobūdžio informaciją tiesiogiai skelbti ar platinti nepilnamečiams. Tokia informacija gali būti skelbiama tik tose vietose, į kurias nepilnamečiai negali patekti, ir (arba) tokiu laiku, kuriuo jie negalėtų ja naudotis.
Trečioji, bendrovės „Bitė Lietuva“ reklamos kampanija su užrašu „Greičiausias internetas tapo 3 kartus greitesnis” LRB arbitražo komisijos buvo pripažinta pažeidusi reklamos etikos kodekso straipsnį „Klaidinimas“, pagal kurį reklamoje negali būti jokių aprašymų, teiginių ar iliustracijų, specialiai arba netiesiogiai klaidinančių dėl reklamuojamo produkto ar paslaugos.
Taip pat reklamos turi aiškiai parodyti bet kokius svarbius produkto ar paslaugos apribojimus ar savybes, be kurių žiūrovams gali būti sudarytas klaidinantis įspūdis.
Pasak M. Giržado, ši reklama klaidina, nes joje nepateikiama papildoma informacija apie sąlygas, kurioms esant galima pasinaudoti šia interneto paslauga. Taip pat nenurodoma, jog norint ja pasinaudoti būtina atitikti specifinius techninius reikalavimus ar patirti nenumatytų išlaidų.
Asociacija LRB yra reklamos savitvarkos institucija Lietuvoje, kuri 2005 m. buvo įkurta Lietuvos reklamos agentūrų, reklamuotojų bei žiniasklaidos atstovų iniciatyva, siekiant užtikrinti reklamos pramonės gebėjimą patiems reguliuoti savo visuomeninę atsakomybę, grįstą sąžiningos konkurencijos principais, aktyviai skatinant aukščiausių etikos standartų laikymąsi ir vartotojų interesų gynimą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?14
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos4
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...