Reklamos biuras: „Olialia“ „Bitė“ ir „Karmada“ reklamavosi neetiškai

Šią savaitę Lietuvos reklamos biuro (LRB) arbitražo komisija, išnagrinėjusi penkis skundus dėl lietuviškų reklamų, tris iš jų pripažino pažeidus reklamos etikos kodeksą. Pažeidimai patvirtinti įmonių „Karmada”, „Reklamos leidinių” prekės ženklo „Olialia” ir bendrovės „Bitė Lietuva” reklamose.

Santechnikos prekių centro „Karmada” Vilnius-Kaunas automagistralėje esanti lauko reklama ir jos užrašas „Kainos? Žemiau nebūna” pripažinta pažeidžiančia Lietuvos reklamos etikos kodekso straipsnį. „Padorumas”.

Arbitražo komisijos pirmininko Mariaus Giržado teigimu, minėtame straipsnyje nurodyta, jog reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų.

„Šiuo atveju lauko reklamoje panaudota frazė išreiškia požiūrį į temą, dėl kurios visuomenė neturi vieningos nuomonės ir todėl reklamos užsakovas rizikuoja savo reputaciją, o reklama praranda savo naudą ir svarbą. Ši reklama neturi nieko bendra su įmones veikla, ir buvo nuspręsta, jog dėmesio atkreipimas tokiu būdų yra nepadorus”, - komentuoja M. Giržadas.

Kita arbitražo komisijos nagrinėta „Reklamos leidiniai” prekės ženklo „Olialia” žiebtuvėlių spaudos reklama pripažinta pažeidusi Lietuvos reklamos etikos kodekso straipsnį. „Smurtas ir antisocialinis elgesys”.

Astižvelgiant į šiame straipsnyje nurodytą informaciją, anot arbitražo komisijos pirmininko, nei viena reklama negali toleruoti ar skatinti smurto, o šioje reklamoje vaizduojamas karimo procesas.

Taip pat buvo pastebėta, jog reklama galimai prasilenkė su Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymu, kuriuo draudžiama erotinio pobūdžio informaciją tiesiogiai skelbti ar platinti nepilnamečiams. Tokia informacija gali būti skelbiama tik tose vietose, į kurias nepilnamečiai negali patekti, ir (arba) tokiu laiku, kuriuo jie negalėtų ja naudotis. 

Trečioji, bendrovės „Bitė Lietuva“ reklamos kampanija su užrašu „Greičiausias internetas tapo 3 kartus greitesnis” LRB arbitražo komisijos buvo pripažinta pažeidusi reklamos etikos kodekso  straipsnį „Klaidinimas“, pagal kurį reklamoje negali būti jokių aprašymų, teiginių ar iliustracijų, specialiai arba netiesiogiai klaidinančių dėl reklamuojamo produkto ar paslaugos.

Taip pat reklamos turi aiškiai parodyti bet kokius svarbius produkto ar paslaugos apribojimus ar savybes, be kurių žiūrovams gali būti sudarytas klaidinantis įspūdis.

Pasak M. Giržado,  ši reklama klaidina, nes joje nepateikiama papildoma informacija apie sąlygas, kurioms esant galima pasinaudoti šia interneto paslauga. Taip pat nenurodoma, jog norint ja pasinaudoti būtina atitikti specifinius techninius reikalavimus ar patirti nenumatytų išlaidų.

Asociacija LRB yra reklamos savitvarkos institucija Lietuvoje, kuri 2005 m. buvo įkurta Lietuvos reklamos agentūrų, reklamuotojų bei žiniasklaidos atstovų iniciatyva, siekiant užtikrinti reklamos pramonės gebėjimą patiems reguliuoti savo visuomeninę atsakomybę, grįstą sąžiningos konkurencijos principais, aktyviai skatinant aukščiausių etikos standartų laikymąsi ir vartotojų interesų gynimą.


Šiame straipsnyje: reklamaolialiaBitėKarmada

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių