RAIT: Lietuvos vartotojų nuotaikos gerėja

Lietuvos vartotojų nuotaikos gerėja, teigia tyrimų bendrovė RAIT, nuo praėjusių metų gegužės skelbianti vartotojų nuotaikos indeksą.

Sausio mėnesį, palyginti su gruodžio, vartotojų nuotaikos indeksas pakilo dviem procentiniais punktais ir buvo minus 27 - tai reiškia, kad 27 proc. buvo daugiau neigiamai nei teigiamai nusiteikusių žmonių. Vasarį, palyginti su sausiu, vartotojų nuotaikos indeksas pagerėjo reikšmingiau - 4 procentiniais punktais iki - 23 procento, tyrimo rezultatus pranešė RAIT.

"Matome, kad pastaruosius du mėnesius Vartotojų nuotaikos indeksas kilo. Tai geras ženklas, nes atsigaunančios vartotojų nuotaikos lems ir jų vartojimo elgseną. Jeigu nuotaikos ir toliau kils, tikėtina, kad ir žmonių vartojimas pradės atsigauti", - pranešime teigė RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

RAIT pažymi, kad vasarį, palyginti su pernai gruodžiu, sumažėjo žmonių, ketinančių mažinti savo šeimos išlaidas ir vartojimą - nuo 52,2 iki 42,7 procento.

I.Nausėdienės teigimu, optimistiškiausios nuotaikos pastebimos tarp jaunimo (15-24 metų), moksleivių, studentų bei tarp aukštąjį išsimokslinimą įgijusių bei didesnes nei vidutines pajamas (daugiau nei 1,1 tūkst. litų vienam šeimos nariui per mėnesį) turinčių gyventojų.

"Pastarasis faktas ir džiugina, ir liūdina, kadangi optimistinės nuotaikos pakankamą perkamąją galią turinčiuose sluoksniuose generuoja didesnį vartojimą, tačiau nedidelė tokias pajamas gaunančių gyventojų dalis visuomenėje lemiamo poveikio gali ir neturėti. Greitesnį ekonomikos įsisiūbavimą bus galima prognozuoti, kai nuotaikos gerės ir tarp mažesnių pajamų savininkų", - sakė I.Nausėdienė.

Vartotojų nuotaikos indeksas matuoja vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. RAIT teigimu, indeksas atskleidžia ne tik kaip pasikeitė vartotojų padėtis, elgsena, bet ir kokie jų ateities lūkesčiai. Indeksas neigiamas buvo per visą jo skelbimo istoriją - pernai gegužę mėnesį jis siekė minus 27, rugsėjį buvo ūgtelėjęs iki minus 20.

RAIT vartotojų nuotaikos indeksą skaičiuoja kiekvieną mėnesį, apklaususi 1000 Lietuvos gyventojų.


Šiame straipsnyje: vartotojų nuotaikos

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių