„Rail Baltica“ gali atpigti

Europinės geležinkelio vėžės projektas "Rail Baltica" gali būtų pigesnis nei preliminariai skaičiuojama, teigia susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
Remiantis anksčiau atliktų studijų duomenimis, jeigu dabartiniame geležinkelio ruože būtų įrengtas ir siauresnis europinis geležinkelis, projektas galėtų kainuoti apie 850 mln. litų.

"Tai labai priklausys ir nuo konkursų organizavimo, ir skaidrumo", - BNS sakė A.Štaras.
Anot jo, vien peržiūrėjus vieną konkursą ir jį išskaidžius, jau sutaupyta daugiau negu 50 mln. litų.

"Mums buvo pateiktas sprendimo projektas dėl metus trukusių ilgalaikių derybų dėl vadinamos tiesios trąsos poveikio aplinkai vertinimo, teritorijų planavimo, projekto žemės paėmimui parengimas. Paskaičiavome kainą - apie 28 mln. litų. Tačiau vienintelis konkurso dalyvis, iš pradžių paprašęs 59 mln. litų, paskui priėjo iki 54 mln. litų. Ten viskas vėlavo, o dalyvis teigė, kad darbus atliks per 31 mėnesį - iki 2012 metų vidurio būtume gavę tik "popieriukus", kad ten galima projektuoti, statyti", - sakė A.Štaras.

Vienintelis šio konkurso dalyvis buvo "Kelprojektas". Konkursas pernai buvo sustabdytas ir jau įvyko du iš trijų atskirų konkursų skirtingiems darbams - vieno jų laimėtojas yra "Kelprojektas", kito - Prancūzijos "Systra".
"Surengėme du konkursus - vienas skirtas linijai nuo pasienio iki Marijampolės, o kitas - nuo Marijampolės iki Kauno. Pirmų darbų kaina - 400 tūkst., kitų - apie 1 mln. litų. Trečiojo konkurso, skirto žemės paėmimo klausimams, mes dar nerengėme. Pasikeitus planams, nebereikia ir žemės paimti, tai iš 54 mln. litų liko 1,4 mln. litų", - sakė A.Štaras.

"Rail Baltica" trasos ilgis Lietuvoje - 335 kilometrai.
Transeuropinio tinklo prioritetinį projektą "Rail Baltica" Susisiekimo minsiterija Vyriausybei siūlo pripažinti ir valstybei svarbiu ekonominiu projektu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių