„Rail Baltica“ bus tiesiama per Marijampolę

Europinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica“ bus tiesiama per Marijampolės miestą, tačiau kartu numatoma rengti studiją dėl aplinkkelio, kuris būtų nutiestas, jeigu gerokai padidės šiuo geležinkeliu vežamų krovinių kiekis.

Vyriausybė pirmadienį nusprendė tęsti „Rail Baltica“ tiesimą nustatytais terminais – iki 2013 metų pabaigos. „Šio projekto įgyvendinimas yra viena iš svarbiausių Vyriausybės prioritetų transporto srityje. Be to, „Rail Baltica“ įgyvendinimas yra sudėtinė Europos Sąjungos įgyvendinamos Transeuropinio transporto tinklo plėtros programos dalis“, - pranešė Vyriausybė po pirmadienį surengto ministrų pasitarimo, kuriame be kita ko svarstyta, kaip tiesti šią geležinkelio vėžę.

„Naujienos tos pačios, jos miestui yra pakankamai geros. Vyriausybė patvirtino savo ir Susisiekimo ministerijos ankstesnę nuostatą, kad europinė vėžė eis per Marijampolės miestą, toje vietoje, kur šiuo metu nutiestas geležinkelis. Kartu bus rengiama rytinio miesto apvažiavimo studija, kuri galėtų būti įgyvendinta, jeigu padidės geležinkeliu pervežamų krovinių kiekis“, - po pasitarimo sakė Marijampolės vicemeras Algis Žvaliauskas.

Praėjusią savaitę premjeras Andrius Kubilius apsilankė Marijampolėje, kurios valdžia iki šiol priešinosi, kad „Rail Baltica“ būtų tiesiama per miestą, vietoje dabar esančios vadinamosios rusiško standarto vėžės. Be to, šiuo klausimu buvo surengtas pasitarimas pas Ministro pirmininko kanclerį.

Po jo Marijampolės miesto savivaldybės atstovai sutiko su projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo sąlygomis.

„Taip pat buvo sutarta, kad, žymiai padidėjus krovinių srautui per Marijampolę ir dėl to kilus problemų, bus imtasi atitinkamų priemonių siekiant neutralizuoti neigiamus padarinius, kartu išnagrinėjant ir aplinkkelio krovinių vežimui tiesimo galimybes. Tuo tikslu bus rengiama speciali studija“, - pastebima Vyriausybės pranešime spaudai.

Kaip jau skelbta, Marijampolėje kovojama prieš europinės vėžės tiesimą per miestą ir už  aplinkkelio statymą be kita ko ir todėl, kad yra nemažai suinteresuotų asmenų, norinčių savo sklypus pelningai parduoti valstybei, įgyvendinančiai šį projektą. Dalis šių asmenų yra vietiniai politikai arba tampriai su jais susiję.

Bet Susisiekimo ministerija yra pareiškusi, kad neleis branginti „Rail Baltica“ projekto, kas tikrai atsitiktų, jeigu tektų statyti aplinkkelį, nes reikėtų išpirkti iki 500 nepigių žemės sklypų.

Dabar, kai galutinai apsispręsta europinę vėžę statyti per Marijampolės miestą, sklypų savininkai neturės galimybės pasipelnyti iš „Rail baltica“ projekto.

Vyriausybė priminė, kad „Rail Baltica“ projektui yra suteiktas valstybei svarbaus ekonominio projekto statusas.

Pagal Vyriausybės patvirtintą veiksmų planą iki 2013 metų pabaigos europinės vėžės geležinkelis turi pradėti visiškai funkcionuoti ruože Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena–Marijampolė–Kaunas.


Šiame straipsnyje: Rail Baltica

NAUJAUSI KOMENTARAI

JONAS

JONAS portretas
O kodėl ponai neatsiklausiate gyventojų ?, ar jie leis krovininiams ir greitaeigiams traukiniams vykti per patį miestą ? Nejaugi viskas bus daroma neatsiklausius gyventojų ? Tai jaučiu bus katastrofa valdininkams , ir nė vienas Marijampolės gyventojas neduos sutikimo , tiesti geležinkelį per miestą.

rr

rr portretas
Marijampolės gyventojų vietoje tikrai nesutikčiau, kad prekiniai sąstatai dieną naktį dundėtų miesto centre. Dabar ten traukinių eismas neintensyvus, nes geležinkelis yra tik viena vėžė - į vieną pusę Alytus, o į kitą pusę - Kaunas, bet kai paleis kilometro ilgio prekinius sąstatus...? Ar ne taip buvo, kai projektavo magistralės atkarpą Kalvarija - Kaunas? Paskaičiavo numanomus mašinų srautus ir nutarė, kad kelias automobiliams siauras taps tik po 20 metų, o jau dabar ten automobiliai neišsitenka, buvusias prognozes viršija dešimtis kartų.

Eriksonas

Eriksonas portretas
Važiuos vienas traukinėlis per savaitę tai kam tas aplinkelis ponai.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių