Palangos, Trakų ir Visagino savivaldybės netinkamai vykdė viešuosius pirkimus

Palangos, Trakų ir Visagino savivaldybės netinkamai vykdė viešuosius pirkimus ir netinkamai įgyvendino teisės normomis nustatytus reikalavimus, antradienį pranešė Valstybės kontrolė.

Palangos savivaldybė Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus pažeidė įgyvendindama gelbėjimo stoties pastato rekonstrukciją, kuriai per trejus metus skirta 2,2 mln. litų valstybės biudžeto lėšų.

Pasak auditorių, statybos darbų viešojo pirkimo vykdymo metu buvo atmestas mažiausią kainą siūliusio dalyvio pasiūlymas, savivaldybei nepaprašius papildyti netikslius pasiūlymo duomenis ar juos paaiškinti.

Pažeidimas nustatytas taip pat ir sudarant statybų rangos sutartį, nes joje nebuvo numatyti statybos darbų fiksuotos kainos perskaičiavimo principai. Lietuvoje mažėjant statybos darbų rinkos kainoms, auditorių skaičiavimais, savivaldybė prarado galimybę atliktų statybos darbų kainą sumažinti iki 173 tūkst. litų.

Be to, negavusi Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimo, savivaldybė pakeitė sutarties sąlygas - atsisakė sutartyje numatytų statybos darbų už beveik 764 tūkst. litų ir juos pakeitė naujais darbais, kuriuos iš rangovo įsigijo be viešųjų pirkimų procedūrų. Valstybės kontrolė savivaldybei pastabų turėjo ir dėl valstybės turto įregistravimo bei jo perdavimo naudoti reikalavimų pažeidimų.

Trakų savivaldybė pažeidė teisės aktų reikalavimus, statant Rūdiškių kultūros centrą.
Pasak Valstybės kontrolės, savivaldybė pastato vandentiekio ir nuotekų tinklų įrengimo darbus iš savivaldybės bendrovės įsigijo neskaidriai, nepagrįstai pasirinkusi neskelbiamų supaprastintų derybų būdą, o vykdydama pirkimą nesilaikė įstatyme nustatytos tvarkos.
Įstatymas pažeistas ir sudarant pastato statybos rangos sutartį, nes rangovas nepateikė sutarties įvykdymo užtikrinimo, sutartyje nustatytos neaiškios darbų kainos perskaičiavimo taisyklės, todėl, auditorių skaičiavimais, atliktų statybos darbų kaina galėjo būti iki 281 tūkst. litų mažesnė.
Be to, savivaldybė statybos darbus pirko kartu su baldais, nors atskyrus šiuos pirkimus būtų pavykę sutaupyti apie 107 tūkst. litų. Savivaldybė taip pat keitė sutarties sąlygas, tam negavusi Viešųjų pirkimų tarnybos leidimo, ir be viešųjų pirkimų procedūrų iš rangovo už beveik 551 tūkst. litų įsigijo naujus statybos darbus. Pastabų auditoriai savivaldybei turėjo ir dėl socialinei globai asmenims su sunkia negalia skirtų lėšų naudojimo.

Visagino savivaldybėje viešųjų pirkimų nuostatų nesilaikyta kai kurioms savivaldybės mokykloms įsigyjant maisto produktus, skirtus nemokamam mokinių maitinimui, mokymo priemones ir kitas prekes iš mokinio krepšelio lėšų.
Nustatyta, kad viešieji pirkimai atlikti mokykloms pasirinkus netinkamą pirkimo būdą, nepasitvirtinus šiuos pirkimus reglamentuojančių vidaus taisyklių ar visai netaikant viešųjų pirkimų procedūrų.

Savivaldybei auditoriai pastabų turėjo ir dėl neteisėtai 13 savivaldybės tarnautojų suteiktų aukštesnių pareigybių kategorijų, viešiesiems darbams bei būsto šildymo išlaidų kompensacijoms skirtų lėšų naudojimo.

Palangos miesto savivaldybei auditoriai nurodė išspręsti valstybės turto apskaitos ir įregistravimo klausimus.

Valstybės kontrolė Trakų rajono savivaldybei rekomendavo inicijuoti statybos rangos sutarties patikslinimą, kad būtų sumažintos neatliktų darbų kainos atsižvelgiant į sumažėjusius statybos darbų įkainius.

Visagino savivaldybei nurodyta paskirti konkrečius asmenis, kurie kontroliuotų savivaldybės mokyklų vykdomus viešuosius pirkimus ir kompensacijų už šildymą perskaičiavimą.
Apie Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimus savivaldybėse informuota ir Viešųjų pirkimų tarnyba.


Šiame straipsnyje: viešieji pirkimai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių