„Orlen Lietuvos“ likimas paaiškės 2011-ųjų pradžioje

Didžiausio Lenkijos naftos koncerno "Orlen" vadovai dėl "Orlen Lietuvos" ateities žada apsispręsti 2011-ųjų pradžioje. Koncerno vadovai tvirtina, kad Lietuvos naftos koncernu domisi ne tik Rusijos įmonės, tačiau kol kas nėra galutinai apsispręsta, ar įmonė bus parduota.

"Kol kas nėra sprendimo parduoti gamyklą, šiuo metu svarstome įvairius scenarijus. Bankas "Nomura" bando susisiekti su visais rinkos žaidėjais. Kitų metų pradžioje mes planuojame paskelbti mūsų strategiją dėl Mažeikių gamyklos", - susitikime su Lietuvos žurnalistais penktadienį Varšuvoje sakė "PKN Orlen" vyriausiasis finansininkas Slawomiras Jedrzejczykas (Slavomiras Jedžeičykas).

"Orlen" rugpjūtį pasamdė tarptautinį investicijų banką "Nomura", kad šis įvertintų galimas Lietuvos koncerno ateities perspektyvas.

"Banko "Nomura" preliminarūs studijos rezultatai parodė, kad yra susidomėjusių šalių. Tačiau netiesa, kad vienintelis galimas investuotojas galėtų ateiti tik iš Rusijos, mes turime ir daugiau susidomėjusių šalių", - teigė "PKN Orlen" vykdomasis strategijos ir projektų direktorius Andrzejus Jerzy Kozlowskis (Andžejus Jeržis Kozlovskis).

Lenkijos koncerno vadovai nenurodė, už kiek galėtų parduoti Mažeikių gamyklą.

Pasak "Orlen", pagrindinės logistikos problemos, dėl kurių Lietuvos įmonė dirba nesėkmingai, iki šiol nėra išspręstos - "Orlen Lietuva" moka didelius tarifus valstybės valdomiems "Lietuvos geležinkeliams" už naftos produktų pervežimą, be to, nėra atstatytas geležinkelio ruožas iš Mažeikių į Rengę Latvijoje. Dėl šios priežasties bendrovė degalus turi transportuoti aplinkiniu ir brangesniu keliu.

"Orlen", kaip ir anksčiau, nori pastatyti naftotiekį, jungiantį naftos perdirbimo gamyklą Mažeikiuose su Klaipėdos jūrų uostu. Koncernas teigia, kad investuotų 100 mln. JAV dolerių, tačiau už tai koncernas norėtų įgyti "Klaipėdos naftos" terminalo kontrolę. Tačiau Lietuvos Vyriausybė ne kartą deklaravo, kad įmonės neparduos, nes ji yra strategiškai svarbi šaliai.

Kartu "Orlen" pripažįsta, kad pakeistos degalų saugojimo taisyklės diskriminuoja "Orlen Lietuvą" kitų importuotojų atžvilgiu. Lietuvos Vyriausybė šiemet rugpjūtį padidino degalų saugojimo rezervo limitą Europos Sąjungos (ES) valstybėse nuo 10 iki 30 procentų.

"Orlen" rugpjūtį pasamdė tarptautinį investicijų banką "Nomura", kad šis įvertintų galimas Lenkijos koncerno Lietuvos padalinio perspektyvas. Pasak "Orlen", tarp svarstomų galimybių yra visų turimų "Orlen Lietuvos" akcijų ar jų dalies pardavimas, taip pat tolesnis naftos perdirbimo komplekso valdymas ir jos veiksmingumo didinimas.

Lenkijos koncernas 2006 metais iš Rusijos "Yukos" ir Lietuvos Vyriausybės įsigijo 84 proc. "Orlen Lietuvos" akcijų už 2,34 mlrd. JAV dolerių ir tai yra rekordinė kurios nors Lenkijos įmonės investicija užsienyje. Dėl šio akcijų paketo Lenkijos koncernui teko varžytis su, pavyzdžiui, Rusijos "LUKoil" ir TNK-BP, taip pat su Kazachstano "Kazmunaigaz".

"Orlen Lietuva" per tris šių metų ketvirčius patyrė 28 mln. JAV dolerių (rugsėjo 30 dienos kursu - 71,01 mln. litų) grynųjų nuostolių. Pernai tuo pat metu jis uždirbo 13 mln. JAV dolerių (31 mln. litų) grynojo pelno.


Šiame straipsnyje: orlen

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių