Negavus Briuselio leidimo naudoti pigesnį benziną, Lietuvoje vasarą augtų kuro kaina

Lietuva iš pradžių džiaugėsi gavusi išlygą naudoti aplinkai kiek kenksmingesnį, bet Lietuvos klimatui tinkamesnį pigesnį benziną, tačiau iš Briuselio atkeliavęs papildomas paklausimas verčia sunerimti, kad gali tekti taikyti griežtesnius reikalavimus, jie apribotu importą ir padidintų benzino kainą.

Dar praėjusių metų birželį Lietuva nusiuntė į Briuselį prašymą, kad mūsų šaliai iki 2020 metų būtų taikoma išlyga, o šiemet sausio pabaigoje Energetikos ministerija pranešė, kad, nesulaukus Europos Komisijos prieštaravimų, vasarą galima pardavinėti benziną, kurio didžiausias garų slėgis 70 kPA, penktadienį rašo "Verslo žinios".

"Sausio 28-ąją jau paskelbėme "Valstybės žiniose" informaciją, kad tokia išlyga taikoma, tačiau kaip perkūnas iš giedro dangaus iš Briuselio vasario 3-ąją atėjo raštas, o jame prašoma papildomos informacijos", - sako Energetikos ministerijos Energijos išteklių, elektros ir šilumos skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Aršauskas.

Tačiau jis mano, kad Lietuva tą išlygą turi gauti, nes atliko visus namų darbus laiku, o Europos Komisija per pusmetį nepareiškė prieštaravimų.

Anot ministerijos pareigūno, mažinti garų slėgį norima siekiant mažiau teršti aplinką, tačiau specialistas pažymi, kad toks benzinas nebūtų idealus atsižvelgiant į Lietuvos automobilių transporto amžių.

Už išlygą pasisakančios Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius teigia, jog Lietuvai tokia galimybė turėtų būti suteikta, nes mūsų valstybė priskiriama prie šalių, kuriose vasaros temperatūra yra sąlygiškai žema. Jo teigimu, jei Lietuvai nebus suteikta išlyga, tai benzinas vasarą dėl naujų reikalavimų pabrangtų.

Be to, teigia asociacijos vadovas, prašyti išlygos verčia ir tai, kad Lietuvoje benzinas privalomai maišomas su bioetanoliu, o tai tik didina garų slėgį, kitos kaimyninės valstybės iki šiol to nedaro.

Už didžiausią leistiną sočiųjų garų slėgio rodiklį ir išlygą pasisako ne tik pardavėjai, importuotojai, bet ir gamintoja AB "Orlen Lietuva".

Remiantis Europos Sąjungos direktyva, šalys, kurioms būdinga žema temperatūra vasarą, Europos Komisijai pritarus, vasaros sezonu - gegužę-rugsėjį - į rinką gali tiekti benziną, kurio didžiausias garų slėgis - 70 kPa, o negavus sutikimo maksimali riba - 60 kPa.


Šiame straipsnyje: benzinaskurasdegalai

NAUJAUSI KOMENTARAI

as

as portretas
pasakos vaikams apie dedes is Briuselio.Vykdomi tik tie nurodymai, kurie naudingi valdininkams , bet ne zmogui.Dar vienas socializmas...

moterėlė

moterėlė portretas
Jei jau viskam diriguoja ES,tai kodėl ji siekia,kad Lietuvoj būtu viskas brangiau nei toj pačioj ES?Ir kodėl tada atlyginimai patys mažiausi?O antra tai kam mums reikalingas seimas,valdžia jei jie nieko nesprendžia?juk viską įsakinėja Briuselis.Daugiau nei keista,o kodėl jie neįsako sumažinti maisto kainų,kad būtų bent tokios kaip Vokietijoj?

.

. portretas
mūsiškė valdžia tikina, kad ir kainos (tame tarpe ir maisto) yra tokios, nes Briuselis, kuris diriguoja ale vienodas sąlygas visai europai, neleidžia jų daryti mažesnių. Rusų laikais buvo galima panašius muilo burbulus pūsti, nes mažai kas užsieniuose buvojo, o dabar retas lietuvis nebuves už Lietuvėės ribų.. Puikiai visi matome kokios kainos (ir algos ir mokesčiai) kitose ES šalyse, bet mūsų valdžia vis dar tvirtina, kad pas mus kainos mažiausios ir Briuselis reikalauja jų didinimo. Tikiu, kad Briuseliyje visi numirtų iš nuostabos sužinojęs, kokius "šunis karia" ant jų.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių