Maskvos kryptis populiarėja

Šiemet į esantį didžiausią Europos miestą Maskvą iš Lietuvos skraidins net penkios oro linijų bendrovės, kurių pagrindiniai klientai – Lietuvos verslininkai ir Rusijos turistai.

Į visus Maskvos oro uostus

Iki praėjusių metų gruodžio oro keliu tiesiogiai pasiekti Rusijos sostinę Maskvą buvo galima tik iš Vilniaus oro uosto, kur jau ketverius metus kiekvieną darbo dieną kyla ir leidžiasi Rusijos oro linijų bendrovės „UTair“ lėktuvai. Jie keleivius skraidina į Maskvos pietvakariuose įsikūrusį Vnukovo oro uostą.
Pasak Vilniaus oro uosto ryšių su visuomene vadovės Sandros Šiaulienės, vieno kasdienio skrydžio į Rusijos sostinę jau buvo per mažai, todėl nuo praėjusių metų gruodžio iš Vilniaus į Maskvos pietuose esantį Domodedovo oro uostą keturis kartus per savaitę ėmė skraidinti kita Rusijos oro linijų bendrovė „Transaero“.

„Pastebėtas poreikis. Atsiradus dar vienam skrydžiui keleivių srautas išlieka pakankamas. O nuo kovo į Vilniaus oro uostą sugrįš prieš aštuonerius metus jau keleivius skraidinusi oro linijų bendrovė “Aeroflot„ – ji Vilniaus oro uostą sujungs su Maskvos Šeremetjevo oro uostu“, – informavo S.Šiaulienė. Nuo pavasario iš Vilniaus oro uosto kiekvieną dieną kelis kartus bus galima tiesiogiai pasiekti visus tris Maskvos oro uostus.

Teigiama, kad Maskvos kryptimi iš Lietuvos keliaujančių lietuvių ir rusų santykis yra panašus. Tik lietuviai į Maskvą dažniau vyksta verslo reikalais, o rusai į Lietuvą – turizmo.

Per Kauną toliau į Europą

Įkandin šiai Vilniaus oro uosto tiesioginių skrydžių plėtrai į Rusiją, gruodžio viduryje tiesioginių skrydžių į Maskvą atsirado ir iš Kauno oro uosto. Iki tol Kauno regiono gyventojai Rusijos sostinę oro keliu iš Kauno oro uosto galėjo pasiekti tik su persėdimais. Nuo gruodžio vidurinio rusų oro linijų bendrovė „IrAero“ keleivius skraidina keturis kartus, o jau vasarą ketina tai daryti šešis kartus per savaitę.

 

„Tiesioginių skrydžių poreikis iš Kauno į Maskvą labai aktualus verslininkams. Matydami šį poreikį ieškojome oro linijų bendrovės, kuri galėtų juos vykdyti. Į mūsų kvietimą atsiliepė Rusijos “IrAero„, kuriai skrydžiai į Kauną yra pirmieji už Rusijos valstybės ribų. Bendrovės lėktuvai yra optimalūs šiam maršrutui ir atitinka visus ES reikalavimus“, – sakė Jūratė Baltrušaitytė, Kauno oro uosto komercijos vadovė. Pasak jos, sutartis dėl tiesioginių skrydžių su Rusijos bendrove „IrAero“ galios mažiausiai metus.

Kaip Lietuvos žurnalistams Maskvoje pasakojo „IrAero“ atstovas Lietuvos rinkoje Aleksandras Kožinovas, pasakyti, ar skrydis pasiteisino, bus galima po pusmečio ar net metų. „Oro linijų bendrovė niekada nebūna patenkinta, nes nori, kad skraidytų daugiau žmonių. Labai tikimės, jog šis skrydis pasiteisins tarp Rusijos turistų, kurie ieško pigių galimybių keliauti ir ilsėtis. Iš Kauno jie toliau su pigių skrydžių bendrovėmis galės keliauti po visą Europą“, – teigė A.Kažinovas.
Vasarą ir iš Palangos
Kad tiesioginis susisiekimas tarp Lietuvos ir Rusijos labiau aktualus Rusijos piliečiams nei lietuviams, patvirtino Palangos oro uosto direktorė Jolanta Jucevičiūtė. Pasak jos, praėjusią vasarą iš Maskvos Domodedovo oro uosto tiesiogiai į Palangą Rusijos oro linijų bendrovė „RusLine“ skraidino Rusijos turistus. „Pasibaigus vasaros atostogų sezonui bendrovė nutraukė skrydžius, tačiau šiemet vasarai vėl juos atnaujina. Planuojama, kad pirmasis reisas iš Maskvos į Palangą šiemet vyks birželio viduryje, o paskutinis – rugsėjo viduryje. Žinoma, vasarą Maskvos kryptimi keliauja ir Vakarų Lietuvos verslininkai, bet vien tik jų neužteka, kad Rusijos oro linijų bendrovėa keleivius skraidintų ištisus metus“, – sakė J.Jucevičiūtė.

Jos duomenimis, Vakarų Lietuvos verslininkai Rusiją oro keliu pasiekia per netoli esantį Kaliningrado srities Chrabrovo oro uostą.

„Siekiant populiarinti tiesioginį Rusijos piliečių susisiekimą su Lietuvos pajūriu, šiemet įsigyti bilietus bus siūloma anksčiau nei pernai. Tikimasi, kad kryptis bus naudinga ne tik Rusijos turistams, bet ir oro linijų bendrovei“, – sakė J.Jucevičiūtė. Pasak jos, pernai „RusLine“ iš Palangos oro uosto skrido kartą per savaitę, šiemet tai daryti planuoja du kartus per savaitę.

Laukia daugiau turistų

Atsiradus daugiau tiesioginių skrydžių iš Rusijos sostinės į Lietuvą, natūralu, kad šią vasarą plūstels dar didesnis srautas rusų turistų. Kasmet augantį turistų iš Rusijos skaičių stebinti kelionių agentūros „ZigZag Travel“ pardavimo vadovė Lina Juzakėnienė sakė, rusai labiau mėgsta atvykti į Lietuvą, nei lietuviai į Rusiją.

„Nemažai Rusijos turistų poilsiui renkasi Lietuvos pajūrį, praėjusiais metais labai išpopuliarėjo poilsis Druskininkuose. Be abejo, kad gavę Šengeno vizą Rusijos piliečiai Lietuvą pasirenka kaip tranzitinę valstybę ir iš Vilniaus ar Kauno turi galimybę keliauti toliau po Europą. Kuo daugiau atsiras pigesnių skrydžių iš Rusijos į Lietuvą, tuo rusų turistų bus daugiau“, – teigė L.Juzakėnienė. Jos pastebėjimu, šiuo metu atsiradus pigesnių skrydžių iš Rusijos į Lietuvą, tikėtina, kad atsiras tokių rusų, kurie per Lietuvą keliaus, pvz., į Paryžių ar Barseloną, nes bus pigiau, nei tiesiogiai skristi iš Maskvos.

Pašnekovės skaičiavimais, šiuo metu tiesioginis skrydis iš Maskvos oro uostų į Lietuvos oro uostus į abi puses daugiausia gali kainuoti 800–1000 litų, mažiausiai – 100–200 litų.


Šiame straipsnyje: RusijaMaskvakryptis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių