Lietuva gali tikėtis didesnės paramos transporto projektams

Lietuva 2014-2020 metais gali tikėtis didesnės paramos transporto projektams nei per ankstesnį finansinį laikotarpį, teigia Europos Komisijos viceprezidentas bei komisaras Siimas Kallasas.

"Jei viskas klostysis gerai, aš manau, kad turėsime daugiau lėšų projektams - Lietuvoje taip pat", - penktadienį po susitikimo su premjeru Andriumi Kubiliumi Vilniuje žurnalistams sakė S.Kallasas.

Naujojoje finansinėje Europos Komisijos siūlomoje programoje numatytas didesnis finansavimas teik Lietuvos transporto, tiek energetikos projektams. Transporto infrastruktūrai lėšų bus skirta net du kartus daugiau nei 2007-2013 metais - numatytas tolesnis kelių bei geležinkelių infrastruktūros projektų "Via Baltica" ir "Rail Baltica" finansavimas.

S.Kallasas teigė, jog Europos Komisijos ir Baltijos šalių parengtoje "Rail Baltica" studijoje atlikti skaičiavimai parodė, jog "Rail Baltica" gali kainuoti 3-3,5 mlrd. eurų (10,4-12,08 mlrd. litų).

"Jei yra įsipareigojimas, tai (užbaigti šį projektą - BNS) įmanoma", - kalbėjo už transporto klausimus atsakingas ES komisaras. Jis pripažino, jog "Rail Baltica" projekte yra "tam tikro vėlavimo", tačiau vyriausybės, anot jo, daro tai, ką įsipareigojo, net ir atsižvelgiant į sunkias ekonomines aplinkybes.

S.Kallasas atmetė abejones, kad parama bendrijoje naujuoju laikotarpiu gali būti per daug išskaidyta.

"Aš manyčiau priešingai. Bent jau mano pageidavimas yra priešingas - koncentruotis į matomus transeuropinius projektus. Taigi, aš manau, kad paskirstyti pinigus, žinoma, bus didelis darbas. Viskas priklauso nuo sektorių, tačiau transporte, žinoma, nėra prasmės padalyti mažas pinigų sumas. Prasminga turėti fokusuotą (paramą) - pasieniui, technologijoms kaip perspėjimo sistemoms, oro transporto valdymui - didiesiems projektams", - kalbėjo komisaras.

Tiek prezidentė Dalia Grybauskaitė, tiek premjeras Andrius Kubilius penktadienį teigė, jog ES parama padėtų Lietuvai išvengti izoliacijos Europos Sąjungoje.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, su kuriuo EK viceprezidentas susitiks vėliau penktadienį, ketvirtadienį pareiškė, kad Lietuva sieks, jog 2014-2020 metais Europos Sąjungos parama šalies transporto ir infrastruktūros projektams būtų didesnė nei 2007-2013 metais, kai jiems skirta 5,3 mlrd. litų.

Lietuva planuoja, kad 2014-2020 metais paramos reikėtų tiesiamam geležinkeliui "Rail Baltica", automagistralei "Via Baltica", naujoms geležinkelių linijoms, oro uostų bei Klaipėdos jūrų uosto plėtrai.

"Rail Baltica" projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) fondo lėšomis. Infrastruktūros projektams, kurių bendra vertė siekia 1,149 mlrd. litų, iš Europos Sąjungos TEN-T fondo Lietuvai iki šiol skirta 325 mln. litų finansinės paramos.

Pagal bendrąsias nacionalines pajamas (BNP) Lietuvai 2014-2020 metais numatyta ES parama yra viena didžiausių ES. Ji sudarytų apie 4,16 proc. BNP (2007–2013 metų finansinėje perspektyvoje - 3,77 proc.).

Europos Komisija birželio pabaigoje iš viso pasiūlė skirti 50 mlrd. eurų transporto, energetikos ir informacinių bei ryšių technologijų projektams, kuriais siekiama sukurti daugiau jungčių, kad būtų lengviau patekti į vidaus rinką ir išnyktų tam tikrų "salų" izoliacija.

Preliminariai numatyta, kad šiems tikslams 40 mlrd. eurų bus skira iš naujos Europos infrastruktūros tinklų priemonės ir dar 10 mlrd. eurų - iš Sanglaudos fondo. Nauja Europos infrastruktūros tinklų priemonė suteikia galimybių taikyti novatoriškas finansavimo priemones, kad būtų paspartintos ir užtikrintos didesnės investicijos, nei teikiant tik viešąjį finansavimą. Komisija skatins naudoti ES projektų obligacijas, kad būtų įgyvendinti šie svarbūs projektai.


Šiame straipsnyje: Transporto projektaiparama

NAUJAUSI KOMENTARAI

runkelis

runkelis portretas
Okada nors vienas kilometras naujos autostrados bus nutiestas, pavyzdziui is Panevezio i Klaipeda. Autostradu tiesimas visiskai sustojo, nors kaimynai smarkiai yriasi i prieki. Lenkai planuoja per 10 metu 2000 tuks. kilometru autostradu 1,5 tuks, kilometru greitkeliu. VIA-baltika, ne autostrada ,o greitkelis- nemaisyti. Vienintele Lietuvos autostrada, tai Vilnius- Klaipeda ir stop. O kaip giriasi, kad Lietuvoje keliai neblogi, turbut lyginant su rusais ar uzbekais. Tiesa ,dar autostrada Vilnius - Panevezys. Per 20 metu, nei vieno kilometro autostrados nenutiesta- geda.

rj

rj portretas
atsipeikek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vagiu valdzia gedos jausmo neturi

morfijus

morfijus portretas
pritariu runkeliui geda lietuvai.
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Konservatorius siūlo didinti valstybines pensijas
    Konservatorius siūlo didinti valstybines pensijas

    Seimo narys konservatorius Arvydas Anušauskas siūlo didinti valstybines pensijas. ...

  • Lietuviai į eurus neišsikeitė dar beveik pusės milijardo litų
    Lietuviai į eurus neišsikeitė dar beveik pusės milijardo litų

    Praėjus daugiau kaip pustrečių metų po Europos Sąjungos bendrosios valiutos euro įvedimo šalyje, 480 mln. vertės litų suma dar nėra grįžusi į litus išleidusį Lietuvos banką. ...

  • Lietuvos verslas nusitaikė į Kiniją
    Lietuvos verslas nusitaikė į Kiniją

    „Auga Group“ priklausančių įmonių pagamintų ekologinių gaminių bandomąją partiją laivams gabenant į Japoniją, „Auga Group“ valdybos pirmininkas Kęstutis Juščius sako, kad ekologiškų produktų poreikis smarki...

    1
  • Vadovų atlyginimai – po devyniais užraktais
    Vadovų atlyginimai – po devyniais užraktais

    Kai kurių valstybės įmonių ir bendrovių vadovų atlyginimams esant po devyniais užraktais, Ūkio ministerija sugalvojo, kaip valstybei priklausančių įmonių ir bendrovių vadovus priversti skaidrinti savo veiklą, įstatymo raidei nepaklūstantiems va...

  • Darbo birža kitąmet taps Užimtumo tarnyba
    Darbo birža kitąmet taps Užimtumo tarnyba

    Socialinės apsaugos ministerija pradeda Darbo biržos pertvarką ir nuo kitų metų spalio įsteigs Užimtumo tarnybą - ji į vieną struktūrą sujungs dabar atskirai veikiančius teritorinius Darbo biržos padalinius. ...

  • Ekonomistai neigiamai vertina R. Karbauskio norą keisti fiskalinės drausmės įstatymus
    Ekonomistai neigiamai vertina R. Karbauskio norą keisti fiskalinės drausmės įstatymus

    Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio norą keisti fiskalinės drausmės įstatymus, nes jie šalį apsaugo nuo politikų užgaidų išleisti daugiau nei yra surenk...

    3
  • Klaipėdoje – būstų nuomos varžybos
    Klaipėdoje – būstų nuomos varžybos

    Uostamiestyje įsibėgėjo studentiškų būstų paieškos maratonas. Mokslų į uostamiestį krimsti atvykstantiesiems "sumedžioti" pigiai išlaikomą butą – nelengva misija. Paieškas apsunkina ne tik jaunam sunkiai ...

    4
  • Auga Lietuvos žuvininkystės potencialas
    Auga Lietuvos žuvininkystės potencialas

    Žemės ūkio ministrui Broniui Markauskui įvertinus Lietuvos žuvininkystės sektoriaus aktualijas ir tendencijas, prieita prie išvados, kad šio sektoriaus potencialas auga. Lietuvos žuvininkystės įmonės vis intensyviau naudojasi Lietuvos ...

    1
  • Metinė infliacija Lietuvoje – didžiausia ES
    Metinė infliacija Lietuvoje – didžiausia ES

    Suderinta metinė infliacija šių metų liepos mėnesį Lietuvoje buvo didžiausia tarp visų Europos Sąjungos (ES) šalių, skelbia Eurostatas. ...

    3
  • Metro: mitologinė būtybė ar panacėja vilniečiams?
    Metro: mitologinė būtybė ar panacėja vilniečiams?

    Vilniaus metropoliteno projektas – ekonomiškai negyvybingas, o valstybė turi daug svarbesnių problemų. Taip portalui LRT.lt sako Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų frakcijos narys Virginijus Sinkevičius....

    3
Daugiau straipsnių