Lietuva gali tikėtis didesnės paramos transporto projektams

Lietuva 2014-2020 metais gali tikėtis didesnės paramos transporto projektams nei per ankstesnį finansinį laikotarpį, teigia Europos Komisijos viceprezidentas bei komisaras Siimas Kallasas.

"Jei viskas klostysis gerai, aš manau, kad turėsime daugiau lėšų projektams - Lietuvoje taip pat", - penktadienį po susitikimo su premjeru Andriumi Kubiliumi Vilniuje žurnalistams sakė S.Kallasas.

Naujojoje finansinėje Europos Komisijos siūlomoje programoje numatytas didesnis finansavimas teik Lietuvos transporto, tiek energetikos projektams. Transporto infrastruktūrai lėšų bus skirta net du kartus daugiau nei 2007-2013 metais - numatytas tolesnis kelių bei geležinkelių infrastruktūros projektų "Via Baltica" ir "Rail Baltica" finansavimas.

S.Kallasas teigė, jog Europos Komisijos ir Baltijos šalių parengtoje "Rail Baltica" studijoje atlikti skaičiavimai parodė, jog "Rail Baltica" gali kainuoti 3-3,5 mlrd. eurų (10,4-12,08 mlrd. litų).

"Jei yra įsipareigojimas, tai (užbaigti šį projektą - BNS) įmanoma", - kalbėjo už transporto klausimus atsakingas ES komisaras. Jis pripažino, jog "Rail Baltica" projekte yra "tam tikro vėlavimo", tačiau vyriausybės, anot jo, daro tai, ką įsipareigojo, net ir atsižvelgiant į sunkias ekonomines aplinkybes.

S.Kallasas atmetė abejones, kad parama bendrijoje naujuoju laikotarpiu gali būti per daug išskaidyta.

"Aš manyčiau priešingai. Bent jau mano pageidavimas yra priešingas - koncentruotis į matomus transeuropinius projektus. Taigi, aš manau, kad paskirstyti pinigus, žinoma, bus didelis darbas. Viskas priklauso nuo sektorių, tačiau transporte, žinoma, nėra prasmės padalyti mažas pinigų sumas. Prasminga turėti fokusuotą (paramą) - pasieniui, technologijoms kaip perspėjimo sistemoms, oro transporto valdymui - didiesiems projektams", - kalbėjo komisaras.

Tiek prezidentė Dalia Grybauskaitė, tiek premjeras Andrius Kubilius penktadienį teigė, jog ES parama padėtų Lietuvai išvengti izoliacijos Europos Sąjungoje.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, su kuriuo EK viceprezidentas susitiks vėliau penktadienį, ketvirtadienį pareiškė, kad Lietuva sieks, jog 2014-2020 metais Europos Sąjungos parama šalies transporto ir infrastruktūros projektams būtų didesnė nei 2007-2013 metais, kai jiems skirta 5,3 mlrd. litų.

Lietuva planuoja, kad 2014-2020 metais paramos reikėtų tiesiamam geležinkeliui "Rail Baltica", automagistralei "Via Baltica", naujoms geležinkelių linijoms, oro uostų bei Klaipėdos jūrų uosto plėtrai.

"Rail Baltica" projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) fondo lėšomis. Infrastruktūros projektams, kurių bendra vertė siekia 1,149 mlrd. litų, iš Europos Sąjungos TEN-T fondo Lietuvai iki šiol skirta 325 mln. litų finansinės paramos.

Pagal bendrąsias nacionalines pajamas (BNP) Lietuvai 2014-2020 metais numatyta ES parama yra viena didžiausių ES. Ji sudarytų apie 4,16 proc. BNP (2007–2013 metų finansinėje perspektyvoje - 3,77 proc.).

Europos Komisija birželio pabaigoje iš viso pasiūlė skirti 50 mlrd. eurų transporto, energetikos ir informacinių bei ryšių technologijų projektams, kuriais siekiama sukurti daugiau jungčių, kad būtų lengviau patekti į vidaus rinką ir išnyktų tam tikrų "salų" izoliacija.

Preliminariai numatyta, kad šiems tikslams 40 mlrd. eurų bus skira iš naujos Europos infrastruktūros tinklų priemonės ir dar 10 mlrd. eurų - iš Sanglaudos fondo. Nauja Europos infrastruktūros tinklų priemonė suteikia galimybių taikyti novatoriškas finansavimo priemones, kad būtų paspartintos ir užtikrintos didesnės investicijos, nei teikiant tik viešąjį finansavimą. Komisija skatins naudoti ES projektų obligacijas, kad būtų įgyvendinti šie svarbūs projektai.


Šiame straipsnyje: Transporto projektaiparama

NAUJAUSI KOMENTARAI

runkelis

runkelis portretas
Okada nors vienas kilometras naujos autostrados bus nutiestas, pavyzdziui is Panevezio i Klaipeda. Autostradu tiesimas visiskai sustojo, nors kaimynai smarkiai yriasi i prieki. Lenkai planuoja per 10 metu 2000 tuks. kilometru autostradu 1,5 tuks, kilometru greitkeliu. VIA-baltika, ne autostrada ,o greitkelis- nemaisyti. Vienintele Lietuvos autostrada, tai Vilnius- Klaipeda ir stop. O kaip giriasi, kad Lietuvoje keliai neblogi, turbut lyginant su rusais ar uzbekais. Tiesa ,dar autostrada Vilnius - Panevezys. Per 20 metu, nei vieno kilometro autostrados nenutiesta- geda.

rj

rj portretas
atsipeikek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vagiu valdzia gedos jausmo neturi

morfijus

morfijus portretas
pritariu runkeliui geda lietuvai.
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Pietryčių Lietuvos regiono plėtros fondas nebus steigiamas
    Pietryčių Lietuvos regiono plėtros fondas nebus steigiamas

    Vieno ekonomiškai silpniausių šalyje Pietryčių Lietuvos regiono, kuriame yra Vilniaus ir Šalčininkų rajonai, plėtros fondas kol kas nebus steigiamas. ...

  • Darbo birža švaisto ES milijonus?
    Darbo birža švaisto ES milijonus?

    Noras keisti arba įgyti profesiją gali įstumti į keblią padėtį. Kaunietis Martynas Staliulionis, pasinaudojęs Darbo biržos  pasiūlyta profesinio mokymo programa, ėmė abejoti, ar tai nėra tuščias ES skirtų pinigų švaistymas. ...

    47
  • Lietuvos elektros sistema pasiruošusi žiemos išbandymams
    Lietuvos elektros sistema pasiruošusi žiemos išbandymams

    Smarkiai išaugusios importo galimybės užtikrina elektros sistemos adekvatumą visą žiemą. Planuojama, kad naujausios tarptautinės jungtys „LitPol Link“ ir „NordBalt“ dirbs visus ateinančius tris mėnesius. 2015 m. žiemą ...

  • Apklausa: lietuviai po Kalėdų eglute labiausiai nenorėtų rasti statulėlių
    Apklausa: lietuviai po Kalėdų eglute labiausiai nenorėtų rasti statulėlių

    Artėjant didžiausioms metų šventėms, aplanko ne tik jaukus laukimo jausmas, bet ir dovanų pirkimo karštinė: ką dovanoti? Daugiau nei pusė apklaustų lietuvių atvirauja labiausiai nenorintys gauti keraminių statulėlių ir puodelių (32,...

  • Bekontakčiai mokėjimai – nuo kitų metų
    Bekontakčiai mokėjimai – nuo kitų metų

    Didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse jau įdiegti bekontakčio mokėjimo terminalai, tačiau 46 tūkst. bekontaktes mokėjimo korteles įsigijusių gyventojų dar priversti jomis atsiskaitinėti kaip įprastomis, rašo "Lietuvos žinios"....

    1
  • Į madą grįžta mediniai žaislai, bet didelė jų dalis – eksportuojama
    Į madą grįžta mediniai žaislai, bet didelė jų dalis – eksportuojama

    Prekybininkai sako – į madą grįžta mediniai žaislai. Jų paklausa kasmet auga, ypač prieš didžiąsias šventes. Tačiau gamintojai konstatuoja, kad medinių žaislų Lietuvoje lieka nedaug. Didžioji jų dalis eksportuojama į užsien...

  • Darbuotojų paieška: kodėl „Facebook“ tam puikiai tinka
    Darbuotojų paieška: kodėl „Facebook“ tam puikiai tinka

    Statistika rodo, kad jauni žmonės nuo 18 iki 29 metų Lietuvoje ieško darbo pasitelkdami socialinius tinklus, savo ruožtu darbdaviai lygiai taip pat ieškodami darbuotojų naudoja šias priemones. Anot Lietuvoje trečius metus veikiančio...

  • Būstui įsigyti – valstybės parama
    Būstui įsigyti – valstybės parama

    Naujoji Lietuvos valdžia žada paspirtį jaunoms šeimoms, kad šios galėtų lengviau įsigyti savo pirmąjį būstą. Anot paskirtojo premjero Sauliaus Skvernelio, pajamų tam žada ieškoti didindama per biudžetą perskirstomą bendrojo ...

    8
  • Seimas imasi 23 Darbo kodekso pataisų
    Seimas imasi 23 Darbo kodekso pataisų

    Pirmoje dienos pusėje nutaręs svarstyti valdančiųjų pataisas dėl dalies socialinio modelio nuostatų atšaukimo arba jų įsigaliojimo atidėjimo, Seimas ketvirtadienio pavakarę priėmė svarstyti dar vieno naujojo Darbo kodekso pataisų glėbį. ...

    6
  • Darbuotojai džiaugiasi, o ekonomistai nerimauja
    Darbuotojai džiaugiasi, o ekonomistai nerimauja

    Remiantis statistika, darbo užmokestis Lietuvoje šiais metais augo. Tiesa, ekonomistai dėl to nerimauja – jų teigimu, kuo didesnės bus algos, tuo mažiau konkurencinga bus Lietuvos ekonomika. Mat konkuruoti su kitų šalių gamintojais, ...

    2
Daugiau straipsnių