Lenkai ragina lietuvius vykti ne automobilių keliais, o atplaukti jūrų keltais

Lenkija siūlo lietuviams į Vakarus traukti ne šios šalies automobilių keliais, o atplukdyti krovinius jūrų keltais, o uostų kompanijų įgyvendinami bendri projektai leistų kartu naudotis Europos Sąjungos (ES) parama trumpųjų nuotolių laivybai.

Tokią galimybę su Lenkijos Sčecino ir Gdynės jūrų uostų delegacijomis aptarė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovai, Lietuvos jūrų krovos kompanijų atstovais, penktadienį rašo dienršatis "Lietuvos žinios".

Lenkai džiaugėsi, kad Klaipėdos uosto įmonės dirba sėkmingiau ir nepatiria tokių sunkumų, kokių tenka išgyventi jų valstybės įmonėms - pastaruoju metu dėl ekonomikos sunkmečio bankrutavo visos Lenkijos uosto Sčecino laivų statyklos. Panaši situacija, svečių teigimu, susiklostė ir Gdynios uoste.

Lenkai kalbėjo apie siekį užmegzti glaudesnius ir abiem šalims naudingus ryšius tarp uosto kompanijų, įgyvendinti bendrus ekonominius projektus, kartu naudotis ES transporto programos "Marco Polo" parama trumpųjų nuotolių laivybai. Sčecino uosto atstovas Krzystofas Pilarskis pažymėjo, kad anksčiau dėl keltų linijos buvo tartasi su laivybos kompanija DFDS, bet ši kaip partnerį pasirinko ne Sčeciną, o netoliese esantį Vokietijos Zasnico uostą.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Aloyzas Kuzmarskis teigė, kad abiejų valstybių atstovai pasirašė memorandumą, kuriame pabrėžė abiejų šalių uostų ir jūrinio bendradarbiavimo svarbą.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas mano, kad lenkų idėja jūra sujungti Sčeciną ir Klaipėdą yra gera, nes šis uostas, skirtingai nei Gdanskas, įsikūręs dvigubai toliau, be to, prie pat Vokietijos sienos.

Prieš keletą metų Susisiekimo ministerija buvo įsteigusi darbo grupę, kuri ne kartą analizavo linijos organizavimo galimybes. Didžiausia Lenkijos laivybos kompanija "Polish Baltic Shipping", labiau žinoma kaip operatorius "Polferries", tada pareiškė, kad linijai trūksta ekonominio pagrindo. "Tuomet buvo labai didelės naftos ir laivų kuro kainos, o šiandien jos mažesnės. Todėl būtų tikslinga grįžti prie svarstymų", - aiškino A.Drungilas.

Pradedamo statyti Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo vadovas Benediktas Petrauskas sako, jog ne uostas ar terminalas sprendžia, kokią liniją atidaryti. "Per susitikimą su lenkais abi šalys dar kartą patvirtino, kad norų sujungti Klaipėdos ir Lenkijos uostus yra, bet laivybos operatoriai neįžvelgia tokio poreikio. Mes net nesvarstėme, kada tokia linija galėtų būti, nes tai galėtų pasakyti tik laivybos operatorius", - kalbėjo B.Petrauskas.

Sčecinas gana seniai siekia atidaryti keltų liniją į Klaipėdą. Pirmosios konsultacijos šiuo klausimu vyko prieš aštuonerius metus.


Šiame straipsnyje: jūrų keltai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Išmokas už sunkiai sergančius vaikus mokės ilgiau
    Išmokas už sunkiai sergančius vaikus mokės ilgiau

    Seimas po svarstymo pritarė Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pataisoms, kuriomis numatoma sergančius sunkiomis ir ypač sunkiomis ligomis vaikus slaugantiems šeimos nariams mokėti ligos socialinio draudimo išmoką ilgesnį la...

  • S. Skvernelis: biurokratinis monolitas yra labai tvirtas
    S. Skvernelis: biurokratinis monolitas yra labai tvirtas

    Premjeras sako, jog vienas pagrindinių valdžios iššūkių - dar šiais metais patvirtinti valstybės tarnybos reformą. Pasak Sauliaus Skvernelio, Vyriausybei per beveik vienerius darbo metus nepavyko sumažinti biurokratijos. ...

    1
  • Verslininkai: pardavimai krenta, bet alkoholizmo problema išlieka
    Verslininkai: pardavimai krenta, bet alkoholizmo problema išlieka

    Šių metų kovo mėnesį smarkiai išaugus akcizų tarifams, sumenko visų kategorijų alkoholinių gėrimų pardavimai. Didžiausią nuostolį patyrė vyno gamintojai, mažiausiai nukentėjo alaus kokteilių prekyba. Verslo atstovai tikina, kad s...

  • Lietuvoje moterys per visą gyvenimą dirba ilgiau negu vyrai
    Lietuvoje moterys per visą gyvenimą dirba ilgiau negu vyrai

    Lietuvoje ir Latvijoje moterys per savo gyvenimą dirba ilgiau negu vyrai. Lietuvoje vyrai vidutiniškai dirba 35,3 metus, o moterys – 35,9. Latvijoje vyrai dirba 35,5 metus, moterys – 35,6. Visose kitose Europos Sąjungos šalyse situa...

    2
  • Išankstiniai vasaros kelionių pardavimai muša rekordus
    Išankstiniai vasaros kelionių pardavimai muša rekordus

    Pradėjęs išankstinę 2018-ųjų vasaros sezono prekybą, tarptautinis kelionių organizatorius „Tez Tour“ fiksuoja rekordiškai aktyvius pardavimus. Vien per pirmą išankstinių pardavimų savaitę nupirkta 3 kartus, t. y. bev...

  • Emigrantai pasiūlė receptą Lietuvos klestėjimui
    Emigrantai pasiūlė receptą Lietuvos klestėjimui

    JAV gyvenantys lietuviai turi ne vieną idėją, kaip į Lietuvą sugrąžinti iš jos emigravusius žmones. Tarp jų – ir tiesioginis skrydis tarp JAV bei Lietuvos, ir emigravusių lietuvių patirties pritaikymas. ...

    1
  • Gdanskas – populiarus lietuvių poilsio maršrutas
    Gdanskas – populiarus lietuvių poilsio maršrutas

    Senas posakis byloja, jog prieš keliaujant pamatyti pasaulio pirmiausiai verta susipažinti su savo apylinkėmis. Šiuo patarimu vadovaujasi vis daugiau lietuvių, kurie trumpoms išvykoms ar ilgesniam poilsiui renkasi keliones po kaimynines...

  • Išmanieji įrenginiai senųjų telefonų iš rinkos neišstums?
    Išmanieji įrenginiai senųjų telefonų iš rinkos neišstums?

    Absoliuti dauguma mobiliojo ryšio operatorių klientų perka išmaniuosius telefonus. Vis dėlto nesitikima, kad jie iš rinkos visiškai išstums paprastus funkcinius telefonus. Reaguodami į tokių aparatų poreikį, kai kurie ...

  • Ministerija aiškins, kaip ūkininkams fiksuoti liūčių nuostolius
    Ministerija aiškins, kaip ūkininkams fiksuoti liūčių nuostolius

    Pasak Žemės ūkio ministerijos, nuo lietingų orų nukentėjusiems ūkininkams kyla neaiškumų, kaip tinkamai užfiksuoti patirtą žalą. Ministerija tam rengia susitikimą su nuo liūčių nukentėjusių rajonų atstovais ir ketina išai&scaro...

  • Kaip sulėtinti kainų augimą baruose ir restoranuose?
    Kaip sulėtinti kainų augimą baruose ir restoranuose?

    Skaičiuojama, kad baruose ir restoranuose kainos kasmet pakyla dešimtadaliu, dėl to, pastebima, kad mažėja lankytojų. Maitinimo įstaigos aiškina, kad kainas galėtų sumažinti pridėtinės vertės mokesčio lengvatos, bet, pasak ekonomist...

    1
Daugiau straipsnių