Laikinieji tiltai reaktorių svorį atlaikė

Į Klaipėdą atplukdytiems reaktoriams, kurie sėkmingai buvo nugabenti į „Mažeikių nafta" teko paruošti specialų gabenimo maršrutą, nes iš 11 pasitaikančių tiltų tik 3 atitiko ypatingo krovinio diktuojamas sąlygas. Kiekvienas reaktorius, kartu su gabenimo transportu svėrė apie 700 tonų, o tai nemenkas išbandymas tiltams.

Pervežant krovinius specialiai buvo konstruojamos laikinos, greitai surenkamos ir išardomos pralaidos (tiltai). Tai pirmas projektas Lietuvoje, kuriame nestandartinių gabaritų kroviniams gabenti pasirinktos laikinos metalinių gofruotų vamzdžių pralaidos, o ne įprasti gelžbetoniniai tiltai. Tokios pralaidos pasaulyje vertinamos kaip pažangesnė technologija dėl patogesnės eksploatacijos ir žymiai mažesnių finansinių bei laiko sąnaudų.

 „Projekto partneriams pasiūlėme „Helcor" gofruotus metalinius vamzdžius tose vietose, kur reikėjo nutiesti pravažiavimus per upes ar upelius. Speciali vamzdžių gamybos technologija garantuoja aukštus techninius standartus - jie gali atlaikyti aukštas ašines apkrovas ir gali tarnauti iki 60 metų. Šiuo atveju buvo svarbus ir laikas, o įvairios pralaidos su šiais vamzdžiais įrengiamos kelis kartus greičiau nei būtų statomas tiltas," - teigia „ViaCon Baltic" direktorius Rolandas Karabevičius.

Pasak jo, tokios pralaidos yra progresyvi alternatyva gelžbetonio tiltams ir kituose - ne laikinuose - projektuose ne tik dėl techninių savybių, bet ir dėl mažesnių statybos kaštų (jų įrengimas kainuoja 20-50 proc. pigiau), žymiai greitesnio įrengimo, mažesnio eismo trikdymo ir dėl patogios eksploatacijos.

Už krovinio gabenimo kelio įrengimo projektą atsakinga „Arijus" generaliniu rangovu pasirinko „Šiaulių plentas", kuri įrengė pralaidas ir kelius. Projekte šiai bendrovei talkino „Žemaitijos keliai" (pralaidos per Bartuvos upę statyba), „Mažeikių automobilių keliai" (kelio prie „Mažeikių nafta" statyba) ir „Lemminkainen Lietuva" (pralaidą per Smeltalės upelį).

Nuotarukoje: per ilgąjį savaitgalį vienas iš reaktorių jau pastatytas ir spėjo „apaugti" pastoliais. Dabar bus montuojamos technologinės reaktoriaus pajungimo linijos. Kito reaktoriaus montavimas numatytas po 5-6 savaičių. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių