Kompromisas dėl biopriedų dalies degaluose didinimo kuro pardavėjų netenkina

Degalų pardavėjų ir naujų automobilių prekybininkų įtikinėjimai nedidinti biopriedų dalies, įmaišomos į benziną ir dyzeliną, privertė įstatymų leidėjus ieškoti kompromiso.

Dabar jie siūlo į benziną maišyti ne 10 proc., o 7 proc. etanolio, tačiau ir tokia nuolaida degalų pardavėjų netenkina, nes tai didintų degalų kainą, pirmadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovas Lukas Vosylius sako, kad ir toks kompromisinis siūlymas didinti biopriedų dalį mažiau nei planuota metų pradžioje nėra patrauklus, nes tada brangs degalai.

"Tarptautinėse rinkose ir Lietuvoje smarkiai išaugo grūdų kainos, o bioetanolio gamybos didžiąją dalį sąnaudų ir sudaro žaliava. Dabar bioetanolio litras kainuoja brangiau nei benzinas, jis, kaip žinia, Lietuvoje yra vienas brangiausių, o daugiau biopriedo reiškia dar didesnę benzino kainą vartotojams. Tas pats galioja ir dyzelino priedams", - nurodo asociacijos vadovas.

Be to, jo duomenimis, bendrovei "Orlen Lietuva", kuri yra pagrindinė degalų tiekėja Lietuvos rinkoje, taip pat padidėtų sąnaudos, nes reikėtų ir atskirų talpyklų laikyti šiems degalams, nes tokių degalų nėra aplinkinėse rinkose.

"Nesakom, kad nereikia įgyvendinti direktyvos reikalavimų, bet atsižvelgdami į padėtį šalyje ir nenorėdami degalų brangimo siūlome palikti dabar galiojančią dalį - 5 proc.", - ragina L.Vosylius.


Šiame straipsnyje: degalai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių