Klientas privertė banką „Nordea“ nedidinti paskolos maržos

Verslininkas, pasitelkęs Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, privertė banką atsisakyti reikalavimo keičiant paskolos sąlygas didinti jos maržą. Tokie rezultatai gali būti naudingi ir kitiems klientams.

Jei klientas nori pasinaudoti paskolos sutartyje numatyta teise koreguoti jos sąlygas, bankų reikalavimas didinti anksčiau išduotų paskolų palūkanų maržą yra neteisėtas. Tokį išaiškinimą iš Vartotojų teisių apsaugos tarnybos gavęs vilnietis Mykolas Baciuška norėjo, kad paskolą išdavęs bankas "Nordea" leistų mokėti įmokas ne nuolat mažėjančiomis, o nekintančiomis įmokomis, rašo "Lietuvos rytas".

Jo apskaičiavimais, tokiu atveju artimiausiais metais įmoka būtų sumažėjusi 600 litų.

Banke apie 360 tūkst. litų paskolą eurais paėmęs verslininkas mokėjimo būdą norėjo keisti dėl to, kad per krizę gerokai sumažėjo jo pajamos.

"Nordea" su prašymu sutiko, bet iškėlė sąlygą: paskolos marža turi išaugti 1 proc. punkto.

Ši nauja marža galiotų visą likusį paskolos laikotarpį - apie 38 metus. Vien tik ateinančiais metais dėl to verslininkas sumokėtų bankui daugiau kaip 3 tūkst. litų daugiau.

"Kreipiausi į banką, nes jis viešai savo klientams siūlė: jei iškyla sunkumų - ateikite, kalbėkimės, mes jums padėsime. Visas įmokas mokėjau laiku, esu nepriekaištingas klientas.

Tačiau bendraujant su bankininkais susidarė įspūdis, kad jie tiesiog nori pasipelnyti iš prastos mano padėties", - skundėsi M.Baciuška.

Bankas dar 1 proc. punkto didesne palūkanų marža įvertino verslininko prašymą paskolos mokėjimą atidėti metams.

O M.Baciuškai paprašius penkeriems metams fiksuotas paskolų palūkanas pakeisti perskaičiuojamomis kas pusmetį, jo buvo paprašyta sumokėti 25 tūkst. litų, kad būtų kompensuotos vadinamosios banko reinvestavimo sąnaudos.

Formulė, pagal kurią bankas skaičiuoja šio mokesčio dydį, M.Baciuškos sutartyje nėra aprašyta.

Ji taip pat neskelbiama viešai. Bankas turi teisę bet kada ją pakeisti.

"Sutartyje formulės neaprašėme, nes, banko požiūriu, ji pernelyg sudėtingai suformuluota, kad suprastų paprastas klientas", - aiškino "Nordea Bank Lietuva" komunikacijos vadovas Vaidotas Cucėnas.

Nepaisant to, sužinojęs vartotojų teisių gynėjų nuomonę, bankas nuo šiol jau įrašo šią formulę į naujai sudaromas būsto sutartis.

Nesutaręs su atstovais Lietuvoje, M.Baciuška kreipėsi į "Nordea" centrinę būstinę Stokholme, o ji nukreipė jį į Europos centrinį banką Frankfurte, pastarasis patarė paskambinti Lietuvos bankui. Šis pasiūlė kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Verslininkas sako dar neapsisprendęs, ar kreipsis į teismą: advokatas įspėjo, kad darbais užversti teismai jo bylos gali imtis nebent po pusantrų metų, o tuomet sprendimas gal nebebūtų aktualus.


Šiame straipsnyje: Nordeapaskola

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių