Ketina mokytis iš lietuviško verslo pavyzdžių

Pažangiuose pasaulio universitetuose plačiai taikomas verslo atvejų metodas, kai mokymuisi pasitelkiami konkretūs verslo situacijų pavyzdžiai, pradedamas įtvirtinti ir Lietuvoje. Šiandien ISM Vadybos ir ekonomikos universitete pristatyti pirmieji lietuviški verslo atvejai.

ISM mokslinių tyrimų ir doktorantūros dekanės doc. dr. Astos Pundzienės teigimu, atvejų mokymo-mokymosi metodas dažnai pasireiškia kaip vienas pačių efektyviausių metodų, sumažinančių atstumą tarp teorijos ir praktikos vadybos studijose. „Atvejų mokymą naudoja daugelis garsiausių pasaulio universitetų, tačiau Baltijos šalyse atvejų mokymas-mokymasis yra vis dar inovacija. Labai svarbu, kad Lietuvos studentai pagaliau turės galimybę analizuoti lietuviškus verslo atvejus, atspindinčius regiono verslo aplinkos ir procesų specifiką, ir kaupti svarbią patirtį“, – sakė doc. dr. A. Pundzienė.

Pasak ISM atstovės, svarbu palaikyti glaudų bendradarbiavimą su verslu, kuris įsileisdamas mokslininkus tirti verslo procesus, padėtų kelti vadybos studijų kokybę. Anot jos, verslo atvejams parengti būtina aukšta specialistų kompetencija ir procesų išmanymas, siekiant sukurti abipusį pasitikėjimą.

Bendrovės „Javinė“, kurios verslo atvejis buvo pristatytas, direktorė Vitalija Freitakaitė teigė, kad mokslui – tai puiki mokymo priemonė, padedanti analizuoti situaciją realiame laike ir erdvėje, o verslui – galimybė į savo problemas pažvelgti įsigilinusių į klausimą studentų akimis ir gauti pasiūlymus, kaip jas spręsti. „Studijuodama ISM, patyriau, kaip detaliai ir iš įvairių pusių analizuojami įmonių atvejai padeda rasti daug problemų sprendimų“, – pažymėjo V. Freitakaitė.

„Paprastai sakoma, kad teorija sunkiai pritaikoma praktikoje, o atvejai būtent atspindi realų gyvenimą. Galima pamatyti, kiek teorijos yra pritaikomos ar nepritaikomos. Tiek įmonėms, tiek studentams tai svarbu suprasti. Paspartinti atvejų ruošimą galima tik plečiant suvokimą, edukuojant įmones, jų darbuotojus“, – teigė UAB „Omnitel“ prekių grupės vadovas Audrius Džiaugys.

ISM vykusio renginio metu ekspertai iš Lietuvos, Jungtinės Karalystės, Estijos, Graikijos pristatė verslo atvejo metodą bei jo naudą įmonėms. ISM ir Tartu universiteto atstovai pristatė pirmuosius lietuviškus ir estiškus verslo atvejus, sukurtus bendradarbiaujant su Lietuvos ir Estijos įmonėmis: apie bendrovės gamybos procesų pagerinimą, darbuotojų atlygio nusistatymą, verslo pradžią ir įėjimą į rinką, tapimą geidžiamiausiu darbdaviu ir kitus. Iki šiol šiose šalyse nebuvo sukurta nė vieno atvejo, vaizduojančio ir analizuojančio įvairių verslo sričių vystymąsi. Šiuo ISM vadybos ir ekonomikos universitete vykstančiu projektu siekiama įtvirtinti atvejų mokymo-mokymosi metodą šalyje.

Lietuviški ir estiški atvejai rengiami Leonardo da Vinčio Naujovių perkėlimo projekto „Novatoriškų, patirtimi grįstų mokymo metodų diegimas vadovų mokyme“ pagrindu.

Pažangiuose pasaulio universitetuose plačiai taikomas verslo atvejų metodas, kai mokymuisi pasitelkiami konkretūs verslo situacijų pavyzdžiai, pradedamas įtvirtinti ir Lietuvoje. Šiandien ISM Vadybos ir ekonomikos universitete pristatyti pirmieji lietuviški verslo atvejai.

ISM mokslinių tyrimų ir doktorantūros dekanės doc. dr. Astos Pundzienės teigimu, atvejų mokymo-mokymosi metodas dažnai pasireiškia kaip vienas pačių efektyviausių metodų, sumažinančių atstumą tarp teorijos ir praktikos vadybos studijose. „Atvejų mokymą naudoja daugelis garsiausių pasaulio universitetų, tačiau Baltijos šalyse atvejų mokymas-mokymasis yra vis dar inovacija. Labai svarbu, kad Lietuvos studentai pagaliau turės galimybę analizuoti lietuviškus verslo atvejus, atspindinčius regiono verslo aplinkos ir procesų specifiką, ir kaupti svarbią patirtį“, – sakė doc. dr. A. Pundzienė.

Pasak ISM atstovės, svarbu palaikyti glaudų bendradarbiavimą su verslu, kuris įsileisdamas mokslininkus tirti verslo procesus, padėtų kelti vadybos studijų kokybę. Anot jos, verslo atvejams parengti būtina aukšta specialistų kompetencija ir procesų išmanymas, siekiant sukurti abipusį pasitikėjimą.

Bendrovės „Javinė“, kurios verslo atvejis buvo pristatytas, direktorė Vitalija Freitakaitė teigė, kad mokslui – tai puiki mokymo priemonė, padedanti analizuoti situaciją realiame laike ir erdvėje, o verslui – galimybė į savo problemas pažvelgti įsigilinusių į klausimą studentų akimis ir gauti pasiūlymus, kaip jas spręsti. „Studijuodama ISM, patyriau, kaip detaliai ir iš įvairių pusių analizuojami įmonių atvejai padeda rasti daug problemų sprendimų“, – pažymėjo V. Freitakaitė.

„Paprastai sakoma, kad teorija sunkiai pritaikoma praktikoje, o atvejai būtent atspindi realų gyvenimą. Galima pamatyti, kiek teorijos yra pritaikomos ar nepritaikomos. Tiek įmonėms, tiek studentams tai svarbu suprasti. Paspartinti atvejų ruošimą galima tik plečiant suvokimą, edukuojant įmones, jų darbuotojus“, – teigė UAB „Omnitel“ prekių grupės vadovas Audrius Džiaugys.

ISM vykusio renginio metu ekspertai iš Lietuvos, Jungtinės Karalystės, Estijos, Graikijos pristatė verslo atvejo metodą bei jo naudą įmonėms. ISM ir Tartu universiteto atstovai pristatė pirmuosius lietuviškus ir estiškus verslo atvejus, sukurtus bendradarbiaujant su Lietuvos ir Estijos įmonėmis: apie bendrovės gamybos procesų pagerinimą, darbuotojų atlygio nusistatymą, verslo pradžią ir įėjimą į rinką, tapimą geidžiamiausiu darbdaviu ir kitus. Iki šiol šiose šalyse nebuvo sukurta nė vieno atvejo, vaizduojančio ir analizuojančio įvairių verslo sričių vystymąsi. Šiuo ISM vadybos ir ekonomikos universitete vykstančiu projektu siekiama įtvirtinti atvejų mokymo-mokymosi metodą šalyje.

Lietuviški ir estiški atvejai rengiami Leonardo da Vinčio Naujovių perkėlimo projekto „Novatoriškų, patirtimi grįstų mokymo metodų diegimas vadovų mokyme“ pagrindu.


Šiame straipsnyje: ISMverslo studijos

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių