Kavos šįmet Lietuvoje suvartota dešimtadaliu mažiau

Lietuvos kavos mažmeninės prekybos rinka per šiuos metus sumažėjo beveik 9 proc. ir siekė 355 milijonų litų palyginti su 2008 metais, skelbia strateginių rinkos tyrimu bendrovė "Euromonitor International".

Remiantis „Euromonitor International“ karštųjų gėrimų rinkos tyrimu, per šiuos metus vienas Lietuvos gyventojas karštiems gėrimams vidutiniškai išleido 174 litus, beveik 17 proc. mažiau nei pernai. Populiariausia išliko bendrovės "Kraft Foods Lietuva" gaminama "Jacobs" kava, užimanti apie 30 proc. rinkos dalies.

Tyrimas parodė, kad 2009 m. kavos rinkos apimtis mažmeninėje prekyboje Lietuvoje sumažėjo apie 8 proc. Prognozuojama, jog dėl sunkmečio per ateinančius kelerius metus Lietuvoje itin sulėtės ir aukštesnio kainų segmento produkcijos pardavimai mažmeninėje prekyboje. Dėl šios priežasties daugiau dėmesio susilauks prekybos centrų prekiniai ženklai.

2009 m. didžiausia kavos rinkos kategorija išliko šviežia kava, kurios rinkos vertė sudaro apie 65 proc. visos kavos rinkos Lietuvoje. Prognozuojama, kad tiirpios kavos, užimančios likusią rinkos dalį, rinkos vertė per ateinančius penkerius metus (2009 – 2014 m.) augs sparčiausiai – apie 12 proc. ir 2014 m. pasieks 138 milijonų litų. Pagrindinis veiksnys, nulemsiantis kategorijos augimą ekonominio sunkmečio metu, išliks tirpios kavos „Du viename”, „Trys viename” ir „Keturi viename”, sudarančios 79 proc. visos tirpios kavos rinkos, populiarumas tarp šalies gyventojų.

Pasak „Euromonitor International“, per 2009 m. kavinėse, restoranuose, baruose ir kitose viešojo maitinimo įstaigose parduodamos kavos rinkos apimtis nukrito apie 19 proc. Vienas Lietuvos gyventojas viešojo maitinimo įstaigose per 2008 m. vidutiniškai išgėrė apie 74 puodelius kavos, o 2009 m. šis skaičius sumažėjo iki 60.

Nepaisant kavos suvartojimo restoranų, barų bei kavinių sektoriuje sumažėjimo, šalyje sparčiai populiarėja kavos išsinešimui kultūra. Anot „Euromonitor International“, kavą išsinešimui parduodančių kavinių rinka Baltijos šalyse dar nėra prisotinta, todėl jų skaičius augs.

„Gyventojus didmiesčiuose stipriai veikia mada gerti kavą išsinešimui, ir prekybininkai stengiasi į tai reaguoti. Ji jau parduodama daugelyje vartotojui patogių vietų – prekybos centruose, degalinėse, spaudos kioskuose. Per paskutinius penkerius metus specializuotose kavinėse parduodamos kavos kiekis beveik padvigubėjo ir 2009 m. viršijo daugiau nei 90 tonų“, – teigia M. Kaluina.


Šiame straipsnyje: kavakavos suvartojimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių